[Ohje] Microstrip suodattimet

N

neferet

Guest
Hei kaikki, minun täytyy tehdä simulointi ja valmistuksen microstrip suodatin (at 1, 1,5 tai 2 GHz). Olen päättänyt tehdä reunan yhdistettynä bandpass suodatin (se voi olla jotain muuta) käyttämällä Ansoft Designer SV. Kuitenkin minun substraatti ei ole Designer. Joten, minä ensin suodattimen avulla suodatin-työkalu ja sitten muutan permitivity. En kuitenkaan pysty lisäämään tappiota tangentti kun olen sisällä suodatin-työkalu. Kun lisään sen myöhemmin, vastausta ei näytä kuin ennen (kuten tavallista). Tällä kertaa yritän optimoida muuttamalla mitat itse (koska mielestäni SV does'nt on tuning ominaisuus), mutta päädyn kanssa 400-500MHz kaistanleveys ja 2.5dB tappion keskellä taajuus. Onko tämä niin unsual tällä taajuudella vai olenko selviytyä sen toisella tavalla. Kaikki päätökset? Thanks ...

Parallel yhdistettynä linja voisi olla myös mukava tapa luoda microstip suodattimen jälkeen thebyshev tai Butterworth teorioita.

Hei, suunnittelija on mahdollista määritellä oma Betonialustan ja sumulate teidän konkreettisia fiter tätä aineistoa. Tämä menettely on explaned käsin. Hi E.

"2.5dB menetys" on yhteinen eritelmän microstrip suodattimia. Jos haluat olla hyvä väliinkytkemisvaimennus , tarvitset muunlaisia mikroaaltouuni suodattimien kanssa korkea-Q resonaattorit: combline, varpaiden, kierteiset ....

Hei, minun opinon varpaiden suodatin ja hiusneula suodatin voi olla parempi suorituskyky näillä taajuuksilla. bye

Hei Mielestäni 2,5 dB on epätavallinen. tärkeimmät tappio combline suodatin on tarkoitettu kiinteä kapasitanssit ja dielektrisen häviön on vain vähän vaikutusta tämän suodattimen. mutta minun täytyy tietää, että mikä on teidän alustan ja mielestäni käytät ihanteellinen kapasitanssit, joten jos tappiota tangentti on alle 0,003 (kuten RF4003) niin vastaus on väärä tai suunnittelua ei ole totta. Kirjoitin ohjelmisto Tällainen suodatin ja jos haluat voin tarkistaa sitä minun ohjelma. lähettää minulle mitat (Jos haluat) terveisiä Fredy

Kokemukseni mukaan tärkein tappio combline suodattimet on resistiivinen menetys linjat ja laatikko seinät ja jointings. Siru kondensaattoreita ei hyvä tähän suodintyyppi johtuen korkeasta parametrien hajonta; topologinen Caps enemmän hyvää.

Kiitos kaikille, Annoin tehdä suodatin tällä aineella. (Electric Permittiivisyys = 4,7, Tappio Tangentti = 0,019, Paksuus = 1mm). Olen tehnyt haara-line liitin sijaan.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back