Ole hyvä ja auta minua smps FET räjäytettiin ongelma

P

Praful

Guest
Hei, Tein smps kanssa 3842 ja 9n80 se toimii erittäin hyvin ilman kuormaa tai hyvin vähän kuormitusta (sen kapasiteetti 12v on 3amp), mutta niin pian tehdä induktion kuormitus sen temp.noususta ja jonkin ajan kuluttua eli 5min.että FET räjäytettiin.Mitä happend vuonna piiri ..................

Onko noin joka voi kertonut minulle, missä on ongelma minun smps piiri

Hei Praful,
Tämä voi johtua valvonnan silmukka ei ole vakaa koko kuormitusalueella, että induktiivinen kuorma luultavasti myös vaikuttaa tähän.Tämä voi joskus korjata muuttamalla palautetta komponentit hieman, yleensä yksi tai useampi, capacitances on kasvanut hieman.En voi olla erityisaloja En tiedä mitään siitä, mitä topology teidän SMPS on tai mitä ensisijainen ohjaustapaa se käyttää.On normaalia suunnittelua palautteen silmukkaselaimessa noin alhainen välitavoitteista kuormitus mutta poikkeuksiakin tähän.Suunnittelu-, valvonta / palaute silmukka on erittäin tärkeä, tämä on usein kaunistella valmistajien soveltamista toteaa, koska se ei ole aina yksinkertaista, vaikka siellä on paljon tietoa Magnetics design.Nykyiset valvonta edellyttää yksinkertaisempaa valvonta loop kuin jännite valvonta, kun sitä sovelletaan flyback konverttereiksi runnig vuonna discontinouous tilassa.

FET tuhoaminen voi ilmetä myös, jos ydin muuntajan tyydyttyneiden tämä vaikutus voi ilmetä vasta jonkin ajan kuluttua kytkimen kanssa silta muuntimen topologies johtuu flux epätasapaino, joka kerääntyy ajan mittaan, tämä ongelma on ratkaistu sisällyttämään kondensaattori sarjaan muuntajan ensisijainen poistamiseksi suoraan dc polku koko FET silta, tämä koskee vain silta tyyppi eteenpäin muuntajat, ei kuitenkaan flyback tyyppi.

On myös heatsink suuri tarpeeksi puhelunvälityslaitteiden FET, voit yrittää FET on pienempi Ron on 9n80 on noin 0.9R tämä on melko pieni, että 800V FET, mutta pienempi kuin on olemassa?Sinun FET ei pitäisi oikeastaan olla vaimentavalla enemmän kuin noin 1W oman piirin joten sen ei pitäisi todella tarvitsevat paljon heatsinking mutta pieni olisi sisällytettävä pitää FET risteykseen lämpötila on alle 150 ° C.

Regards, toivon,
että tämä on jonkin verran apua.
Bob.

Voitko liittää kaavamaisen?Haluan katsoa.
Ongelma olet viittaavat voivat liittyä riittämätön heatsinking, mutta siellä voi olla muitakin syitä, too.

Hyvä VVV,
pian I'll liittää kaavamaisen mutta kiitos ur auttaa Ota ystävällisesti auttaa minua ratkaista minun ongelmani .........

Hei,

teidän SMPS on vain 36 wattia ...... oltava rehellisiä, näiden vähän virtaa SMPS
n saat pois käyttämällä vähän tahallisista valvonta loop korvausta mitään ......

vain saada mahdollinen jakaja koko tuotannon ja opto ruokkia sitä takaisin TL431/4N35

(Oletan, tämä on offline-muunnin)Niin kauan kuin olet asettanut nykyisen mielessä vastus oikein sitten sinulla pitäisi olla mitään ongelmaa.

Kokeile erilaisia kuormituksia ja nähdä, kun se puhaltaa

Oletko vähentänyt kaikki nykyiset silmukoita?

Onko sinulla MOSFET kytkentä gate drive signaali mukava ja puhdas ?..... tai se osoittaa melu kääntämällä FET päälle ja pois päältä super korkeat taajuudet.

On tavallista käyttää R:
n ja C:
n on TL431 virhe amp ..... vuonna sanoa TYYPIN 1 tai tyypin 2 kokoonpanoissa ...
esim. yksi napainen, yhden nollan korvausta ....... mutta todellisuudessa ... ........ jos vain jättää nämä osat pois se yleensä toimii vain kauniita ............. jos jotain se vain on taipumus työskennellä burst mode, kun jättää pois korvauksen osat, jotka on huono EMC syistä mutta thats toinen tarina.

Se voi olla varsin vaikeaa suunnitella SMPS että menee vakavasti epävakaa ........... ja muistaa, jos olet määrittänyt nykyisen mielessä vastus oikeus, on suurin lähtöteho, että se voi antaa eikä enemmän .... näet tämän poistamalla palautetta, että se max kuorma ... ja miten suuri jännite nousee ... olettaen olet huomattavasti alennettu teidän tuotos caps ....( neuvoo yllään silmien suojaus, kun teet Tämän)

Monet palautetta korvauksen kirjojen artikkelit eivät ota huomioon, miten opto on perustettu palautteen loop ............

http://powerelectronics.com/mag/50107.pdf

.... edellä artikkeli osoittaa, että asianmukainen eristyneillä palautetta korvaus on smps käyttäen TL431 ja opto todella hyvin mukana todellakin.

ja vaikka sinun hallinnassasi tietoon on hyvä ... miten te tiedätte, mitä erityisesti tarkka napsautussuhde opto-COUPLER on?

on 36W muunnin, sen vain kyse Syventymättä lab ja käyttämällä yleistä tietoa swap R:
n ja C:
n sisään ja ulos ja saada ohimeneviä vastaus satosfactory.

Hyvä DrBob13, VVV ja muut jäsenet,
Tämä on minun smps piirikaavio Nyt se toimii sakko tarkoittaa sitä, että se antaa suositellaan jännite mutta kallistus antaa haluamasi nykyinen tuotos se oli vain muutaman miliAmps.,EE-28,EE-33 etc. ferrite cores.

Ole hyvä opas minulle rakentaa smps muuntajan kanssa EI-33, EI-28,
EE-28, EE-33 jne. ferriitin sydämiä.
Esittäkää yksityiskohtaiset tiedot 14v-5Amp.

....................

tarjontaan lankatulkki ja muuttuu
....................
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Näen, että et liitä tuotos Rectifier vuonna flyback tilassa (jos muuntaja johdotus on tehty oikein).Tämä voi olla riittävä syy ylikuormittamatta kytkin transistori.Lisäksi huono piiri asettelua periaatteessa oikein suunniteltu SMPS voi aiheuttaa sen epäonnistumisen.Emme voi nähdä tämän blogitekstisi.

Uskon, valmistajan sovellus toteaa on runsaasti ulottuvuus ehdotuksia, myös muuntajan.Voit myös ostaa standardi off-sähköverkkoon SMPS muuntajat eri valmistajilta.

Syyt vikaantuminen voidaan visisualized on tavallista insinöörien laitteet, erityisesti yksi oskilloskooppi ja tarvittavat lisävarusteet,
esim. suurjännitesiirtoverkkoa koetin ja hyvin tärkeä, turvallisuus eristäminen muuntaja on pääkytkimestä.Jos sinulla ei ole pääsyä näiden työkalujen tai eivät tiedä, miten käsitellä, se on vaikea tehdä uusia ehdotuksia.

Hei, mitä arvo on vastus 50E ?..... jos sen liian korkea teidän MOSFET tapana päästä kunnolla

ja mitä arvo on, että induktorityyppinen on tuotoksen .... Luulin sinun tulee ottaa palautetta ensimmäisen jälkeen korkki ... ei sen jälkeen, kun induktorityyppinen ... joka olisi nt on suuri induktorityyppinen

se kertamittauksia tai jatkuvaa tilassa ?..... tarvitse tietää muuttuu päätettäessä.

jos jatkuvasti .... Vout = ND / (1-D)

Jos kertamittauksia .............. varmista dt = L di / Vsec saa purkaa ennen kytkin käynnistyy uudelleen.

Oletko varma, että haava on kääntyy oikealle ................ sinun täytyy ottaa se, että korkkiruuvi sääntö ........... keskiasteen asettaa alalla samaan suuntaan kuin kun ensisijainen oli ....... koska flyback.

lankatulkki kaavio kertoo, kuinka paksu lanka 5 ampeeri .....

kierrosten lukumäärä riippuvat taajuus

liian monta ensisijainen muuttuu tarkoita juoksevien ei voi nousta riittävän korkea voit vaihtaa Oikeaan aikaan .......... liian vähän muuttuu tarkoita teitä juoksevien nousevat liian nopeasti .....

jos liian nopeasti (<120ns) ja vaihtaa sitten ei saada päälle ennen kuin se pitäisi sulkea uudelleen.

Voiko joku kertoa minulle, mikä on kaavan tai yhtälöä tekemistä smps muuntaja ........... koska otin muuntaja toisesta smps sekä lisätään minun annettiin piirin smps se toimii hieno ja antaa suositellaan jännitteen ja Amps mutta i cant voi avata, koska se oli minun naapurit audio järjestelmä ..... niin ............ kerro minulle muuntaja suunnittelu ......... ....

Tässäkin kohden teidän Kaavio piiri toimii eteenpäin convertor.Better muutos flyback.& Ottaa palautetta ennen induktorityyppinen

Miten voin muuttaa sen flyback mutta works fine Haluan Muuntaja tietoja EE33 tai EI33 ............. Please ..........Lisätty jälkeen 3 minuuttia:Voiko kukaan auttaa minua saamaan 50Hz taajuuden mukana SG3525 ............. Vastaa kanssa piirikaavio 50 - 60 Hz ................

Hei voit muuttaa suuntaan secondry mutkainen.
yksinkertaisissa-yhteyden diodeiksi muihin loppuun secondry.

haloo, jos haluat muuntaja suunnittelu, sinun on annettava taajuus, max Käyttömäärä,
Vin, Vout myös alueen teidän EE33 ydin, sen satuaration flux tiheys, kiemurtelevine ikkunan kokoa, sen AL arvo
jne. jne.

im ole varma mitä tarkoitat, että te halua 50Hz alkaen SG3525.

Teidän kaavamaisen, i dont näyttävät acces nyt ... mutta näin epätavallinen keskiasteen käämitys, joilla on korkea jännite yläraja se .. tämä käämitys
didnt näytä tekevän mitään, ja mietin selityksenne siitä?

Hei Praful,
Sinulla voi olla suunnittelu virhe omalla muuntaja mutta tämä on epätodennäköistä, jos se toimii samalla tavalla kuin te sanoitte, uskon, että olet juuri liittänyt käämien taaksepäin, olen samaa mieltä muiden vastaa tämän säikeen, voit tehdä piiri työn omaksi flyback topology kun kytket 14V keskiasteen käämitys päinvastoin, tämä on mitä FVM ja muut ovat yrittäneet kertoa.Muut muuntaja suunnittelun ystäviesi järjestelmä, joka toimii on ollut haava on oikein vaiheittain, edellyttäen että sinulla on suunniteltu sinun oikein se luultavasti toimi niin hyvin, jos vain swap kahden yhteyksien tuotoksen, juuri ne, jotka on liitetty sen diodeiksi ja toisen päällä.Tämä selittää useimmat niistä ongelmista, joita sinulla on.

Hyväksi edellisen kirjeenvaihtaja, että kondensaattori tarjoaa suurtaajuus ohimenevä polku välillä perus-ja keskiasteen perusteilla tämä on usein sisällytetty kanssa resitor sarjaan muuttaa taajuusvastetta hieman.
Ystävällisin terveisin,
Bob.

Ensinnäkin, tuotoksen käämitys yhteyksiä olisi käännettävä.Tämä voi olla aivan kaavamaisen ongelma, koska P / S toimii toisen muuntajan.Muutoin tämä varmasti selittäisi puhalletut MOSFET.

Aion yrittää auttaa sinua muuntajan suunnittelussa, mutta se vie jonkin aikaa, koska minulla ei ole paljon aikaa ja tällainen muuntaja ei ole liian helppo suunnitella.Mutta on hyvä, annoitte minulle ytimen kokoa.
Kuinka pian teillä sitä tarvitsevat?

OK, tässä on minun laskentaan.Sinun tulisi muistaa, että vaihtelut ovat mahdollisia, riippuen siitä, mitä kompromisseja erityisesti suunnittelija tekee.
Tein sen kertamittauksia koska valvonta loop tuntuu olla keskeytyvä flyback.Mutta jatkuva voisi olla parempi vaihtoehto.
Joka tapauksessa, jos sinulla on kysyttävää, kysy minua.

Haluaisin korostaa turvallisuuden täällä.Jos aiot rakentaa transfoermer itsellesi, varmista, että käytät vaaditaan creepage ja eristyksen.Älä unohda, teidän lanka olemassa on eristetty sleeving vähintään 0.4mm paksu.

From virtapiirin näkökulmasta, varmista, että sinulla on tarvittavat ilmaväli vuonna muuntajan, tai se ei välttämättä toimi odotetulla tavalla.Paras tapa säätää on mitata ensisijainen induktanssi.

Onnea!
VVV
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Kiitos VVV,
Nyt, m yrittää Muuntajien ja testata tulokset ................

Rakkaat ystävät,
Nyt todettiin, että BISE käämitys on 10 turnes hankintaa varten UC3842 nastainen ei 7 mutta nyt päivän kuluessa jännite nousee enintään 50 volttia ja ic räjäytettiin Please joku antaa minulle ratkaisun tähän ongelmaan.

Joten sinä yrität rakentaa muuntajan kuten kuvasin?Oletko varma lopettamismenettelyä alkaa ovat oikein?

Mikä jännite menee jopa 50V?Jännitteen pin 7?
Kuulostaa palautteen silmukka ei toimi.Teitkö tarkistaaksesi Lähtöjännite?
Puheenollen silmukkaselaimeen, optocoupler ei ole vedetty perustettu mitään muuta kuin IC:
n pin 1.Mainoksen A 2.7kohm vastus alkaen nastainen 1 napaan 8.Somwehow kaipasin, että ensimmäinen kerta, kun olen tarkistanut kaavamainen.
Myös poistamaan raja pin 1 GND, se hidastaa silmukkaselaimessa liikaa.Silmukkaselaimessa olisi vakaa ainoastaan komponentit, että TL431.

Toinen asia: jos olette sitä mieltä, että IC puhaltaa koska jännitteen nastainen 7 saa liian korkea, sitten väliaikaisesti irrota palautetta käämitys ja sähkön IC on lab tarjontaa.Varmista, että olet aloittanut noin 17-18V ja sitten vähentää sen 12V.With IC powered Tällä tavoin se ei pimahtaa, mutta MOSFET vielä voi, jos silmukka on auki.

Kunnes saat tämän P / S, se on myös hyvä idea väliaikaisesti rajoittaa velvollisuus ajan.Muuta ajoitus osat (ks. tekninen), että max tulli-sykli on noin 60%.Tämän pitäisi suojella paremmin MOSFET.

Jos sinulla on variac, se on hyvä vaihdella syöttöjännitteellä hitaasti samalla kun katselet aaltomuodossa klo kaivoon.Jos mahdollista, liittäkää aaltomuotojen.Voin sitten kommentoida niitä.On hyvin vaikeaa minulle, ei nähdä todellisia piiri tai aaltomuotojen, antaa paljon neuvoja.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back