Oma emolevy sai paistettuja! Mitä olisi tapahtunut?

P

purifier

Guest
Äskettäin eräs ystäväni järjestelmä sai vaurioitunut ..... Käytimme järjestelmän ja yhtäkkiä oli POWERCUT ........ Sitten oli ääni CPU. Avaamisesta se näimme että emolevystä n kaikkine osineen poltettiin ... Mikä oikeastaan ​​on hav tapahtui? .. Jotkut sanovat sen vuoksi jännitteen vaihteluista ....... Jotkut sanovat, että oli oikosulussa ........ Mitä oikeastaan ​​tapahtuu, kun jännite vaihtelee ?......( Järjestelmä oli myös maadoitettu ... .... ihmiset sanovat maadoitus säästää laitteita voi jännitevaihtelut mutta mietin mitä olisi tapahtunut.) Voisiko joku ystävällisesti antaa selitys?

[Quote = puhdistamot] Hiljattain eräs ystäväni järjestelmä sai vaurioitunut ..... Käytimme järjestelmän ja yhtäkkiä oli POWERCUT ........ Sitten oli ääni CPU. Avaamisesta se näimme että emolevystä n kaikkine osineen poltettiin ... Mikä oikeastaan ​​on hav tapahtui? .. Jotkut sanovat sen vuoksi jännitteen vaihteluista ....... Jotkut sanovat, että oli oikosulussa ........ Mitä oikeastaan ​​tapahtuu, kun jännite vaihtelee ?......( Järjestelmä oli myös maadoitettu ... .... ihmiset sanovat maadoitus säästää laitteita voi jännitevaihtelut mutta mietin mitä olisi tapahtunut.) Voisiko joku ystävällisesti antaa selitys? [/quote] Luultavasti kyse huonosta laadusta ATX virtalähde sisällä että tietokone, erityisen huono on jnc Brand (Made in Kiina). Se oli varmasti aiheuttaa päävirran vaihtelusta, luultavasti jonkin virtapiikin tuli kautta sähköverkkoon, mutta jos hyvä ATX virtalähde, sen ei pitäisi aiheuttaa vahinkoa emolevy. Mitä maadoitus, sen ensisijainen tehtävä on tallentaa käyttäjän / ylläpitäjän elektroninen laite, jos jotain pahaa tapahtuu laitteen sisällä ja verkkojännite näkyy metallikoteloa.

Kiitos ... Joo minäkin ihmettelin .. Mitä olisi voinut tapahtua niin kauheasti, että voisi polttaa pois sisäosat emolevyn ...

Tietokoneen keskusyksikkö on kytketty kautta SMPS joka ei ole eristetty syöttöjohto. Suuri jännite piikki paistettua elektroniikka ... Ican veto sinulla ei ole UPS .. na DIF teet, se on verkossa, pieni kytkin nopeuden yksi. Olen niin pahoillani teidän CPU sai paistettu .. Toivottavasti tämä vastaus auttoi sinua?

[Quote = puhdistamot] Kiitos ... Joo minäkin ihmettelin .. Mitä olisi voinut tapahtua niin kauheasti, että voisi polttaa pois sisäosat emolevyn ...[/quote] Usko pois, olen nähnyt joissain tapauksissa ATX (jo mainittu jnc tuotemerkki) toimintahäiriö, huonon rakentamisen / ulkoasu osia, joiden on 1μF kondensaattorit ensisijainen piiri kuivuu, aiheuttaen kaikkiaan toimintahäiriön ATX PSU, kerroit esimerkiksi jopa +10 V ulos sijasta +5 V, aiheuttaen täydellisen hävittämisen lähes kaikkien osien sisällä PC.

Viimeisimmät rotu erittäin kevyestä SMPS ovat pelottavia ... Odotan useimmat uteliaisuudesta ... Ne ovat minimalistinen - teoriassa mallit ovat todella erittäin hyvä, mutta käytännössä ne ovat tappavia ... useimmat komponentit ovat vahvasti underated!

Tämä oli vastaus sain kun yritin selittää hänelle, mitä olisi voinut mennä pieleen ... No, Sain hämmentynyt sanoessaan, että hänen SMPS toimi hyvin. Muutama päivä takaisin kuulin että jopa internet-kaapelin voi olla vastuussa, joten sanoin hänelle, että hän antoi minulle seuraavan vastauksen: "Olin yhteydessä Internetiin - LAN, emolevy, Spikegaurd sai vaurioitunut. Jos se johtui Internet-kaapeli, miten spikeguard vaurioitua. Miksei SMPS vioittuu? sekin samalla tiellä "pienintäkään vihjettä?

Syöksyvirrat ovat yksi pelätyimmistä vaaratilanteiden elektroniset laitteet. Sama kuin tietokone, ne ovat todella alttiita virtapiikistä. Vaikka syöksyy kestävät yleensä vain millisekuntia (ja ovat hieman suodattaa muuntajan virtalähde), että korkea jännite voi ylittää withstanded jännite eristävä kerros sisällä integroidun piirin pelimerkkejä ja polttaa kaikki tietokoneen sisällä. Tehonsyöttö teidän elektroniikan ja tietokone on vakaa ja jatkuva, teoriassa tietenkin. Oikeassa elämässä, se ei toimi niin. Usein virtapiikin tapahtuu, kun normaali sähkövirta katkeaa, ja sitten alkoi taas, tai oli tapahtuma, että jotain lähettää ylimääräinen sähköenergia järjestelmään. Mikä tahansa määrä tapahtumia, salamaniskut ja sähkökatkokset voivat aiheuttaa virtapiikeiltä. Jopa oma sähkölaitteita ja tietokone voi aiheuttaa heille. Jääkaapit ja ilmastointilaitteet Esimerkiksi on moottoreita että päälle ja pois päältä, ohjaamalla sähkön ja muiden laitteiden ja tuottaa matalan tason virtapiikistä. Tietokoneen, sisäinen reuna voi aiheuttaa pieniä syöksyy jotka voivat vähentää tietokoneen elinikää tai jopa tuhota sen kokonaan.

Voiko joku antaa vastauksen kysymykseeni? BTW kiitos lmtalsoul ... mutta minun epäilemättä vielä leijuu mielessäni ...

[Quote = puhdistamot] Voiko joku antaa vastauksen kysymykseeni? BTW kiitos lmtalsoul ... mutta minun epäilemättä vielä leijuu mielessäni ...[/quote] Jos oli joitakin ukonilma menossa tuolla hetkellä se voisi selittää aiheuttamat vahingot muusta lähteestä kuin valtaa vaihtelu. Mutta yleensä ATX virtalähde kärsii vaurioita samoin. Sitten taas, jos lightining yksi uudempi tunnet polun sähkövirran tällöin. Olin tapauksessa paistettuja tietokone, puhelin ja puhelinvastaaja (PC oli off / mekaaninen kytkin, se oli ikivanha PC XT /, mutta modeemi oli kytketty, puhelinvastaaja oli pluged vallassa) ja TV, joka säilyi ennallaan ja oli vuoden hetki, jolloin valaistus aivohalvauksen naapurimaiden rakennuksessa. Joten näissä tapauksissa todella uudempi tietää, mitä saa paistettua ja mikä pysyy hengissä. :) Toinen posible scenarion oman frined tapaus on jos puhelinlinja, jonka kautta hän on yhteydessä verkkoon ei ole maan alla, ja jos jotkut voimalinjat lähistöllä, se olisi voinut olla kyse "ylilyönti" rivien välistä.

:) Kiitos paljon ... Olen vakuuttunut ... Yritän vakuuttaa hänelle liian ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back