on haitallista poistaa HDD .........??

A

ahmed Osama

Guest
SITÄ harmfull poistaa HDD, kun se on käynnissä
(Tarkoitan irrota sen IDE-ja virtakaapeli) meidän normaalia PC ei palvelimen?
jos se on harmfull ------->> Miksi?
mitä tapahtui?

se riippuu OS (win98 tai 2000 tai XP tai NT)

Olen tryed kerran poistaa teho
ja kiintolevy koskaan toiminut jälleen

Irrottamalla virtakaapelin kanssa datakaapeli edelleen (ja PC powered tietysti), ei ole viisasta.
- current might go in unintended directions and let out the magic smoke.

The pelimerkit HD nyt ei ole virtalähdettä, vaan se on saada jännitetasot niiden panos nastat - ei ole hyvä tilanne
- Nykyinen saattaa mennä tahatonta suuntiin ja päästää taianomaiset savu.

Haluaisin arvata että katkaiset datakaapeli ensimmäinen voitaisiin selvitä hengissä sähköisesti, olet vain poistamalla viestejä, mutta ne saattavat aiheuttaa tietokoneen kaatumaan, jos se yrittää ottaa yhteyttä HD.

Poistaminen virtajohdon toinen on edelleen ongelma - joka murtaa ensin 5V tai 12V - tämä voi taas aiheuttaa ongelmia joidenkin osien ollessa virtansa kun taas toiset eivät ole (moottorin päälle / pois-piirit).

Tämä on kysymys "kuuma tulpitus".USB-liittimet kiertää tämän ottaa valta liittimet kauemmin kuin tietojen liittimiä, joten teho on aina ennen (ja poistaa sen jälkeen) tiedot signaaleja.

Henkilökohtaisesti en aio kokeilla tätä.

FoxyRick.

ei
kuten FoxyRick sanoi, i testattu
jos irrota Power, hallituksen tulee reaceive yksi shoch
i erittäin recommand voit ostaa USB-rack HDD

Kyllä se on haitallista.

Kun irrota virta liikkuvat päällikkö HDD ilmenee nytkähdellä, ja se on todennäköisesti currupt tietoja.Korruptio voi olla, mutta yleensä ei ole, enintään tasoa ei voida määrätä korvattaviksi.

Jos HDD suoritetaan ilman datakaapeli mutta joiden teho, niin luultavasti ei olisi mitään haittaa tietoja.Kuitenkin poistaa datakaapeli kun HDD on käynnissä, voidaan jälleen korruptoitunut HDD.

Ja vastaamaan OS dependany, mutta tämä ei riipu OS käytetään se käyttöjärjestelmä, on valvoa HDD kautta ajureita.

Sinun tulisi aina poweroff ennen kuin irrotat virtakaapelin tai datakaapeli HDD: ltä, muuten olet vaarassa menettää tietoja tai kiintolevyn, että pahimmassa tapauksessa.

On kuuma swappable HDD lahdilla saatavilla.Etsi, jos löydät yhden IDE (Olen nähnyt SCSI ones)

Ofcourse sen ei harmull ....kuin että kiintolevy on poistettu ...mitään ei ole menetetty
mutta Windows OS on cheking laitteet jatkuvasti niin järjestelmä lopettaa toimintansa ..ainoa keino sitten on käynnistä järjestelmä.

poistaa virta liitin etc ollessa käynnissä?

Neuvoni koskaan yritä sitä!

Muista, että poistamalla teho vetämällä liitin pois ei ole sama kuin virtaa pois PSU.Tavallinen virta tarkoittaa tärkeimmät kondensaattori (primary) vastuuvapauden alas sellaiselle tasolle, että ne PSU ei toimi enää,
radat on virtaa pois, ja toisen kondensaattori purkautuu kautta kuorman,
sillä kaikki jännitteet.Jännite menee 0, mukava ja nopea, kaikki nämä, joilla on vakaa maa.
Mutta kun Vedä liitin, joka PIN rikkoa yhteyttä ensin?GND, 5 tai 12 V?Älä laskea tapauksessa GND, tämä voi olla enemmän tai vähemmän vakaana.Sinun ei koskaan tiedä.Tämä luo ohimenevä signaaleja, jotka voivat olla tappavia HDD ja myös mainboard joissakin tapauksissa.Vedä liitin on kuin tai sammuttaminen siirtymistä, aaltomuodossa ei ole mukava matalasta korkeaan tai korkea-to-alhainen (logiikka tms.),
mikä johtuu tärinälle.Minun neuvoni,
älä kokeile sitä vain, jos olet valmis uudet hankinnat.

/ pisoiu

Olen yrittänyt sitä swapable lahti ...vaikka hdd itse toimi ..kaikki tiedot on menetetty ...oli alhainen muodossa sitä.

Powering HDD:
n kanssa suuri (8 Mt) tiedot välimuistit, lähes varmasti aiheuttaa tiedot menetetään, ja jos kyseessä on ei-vikasietoinen tiedostojärjestelmiä kuten EXT2 tai FAT32, tietojen menetys voi olla melko vaikea ...

katkaiset virran, kun liitäntä on kytketty, saattaa aiheuttaa jonkinlaista latchup vuonna Highspeed tuotantopanokset, on ruokaperunaan että virtaa pois PSU, lopettaa levyn, ja tiedot interface lähes samanaikaisesti, mutta pyörivien levyjen on jarru, joka tehdään jonkinlainen regenrative jarru mekanismi, tämä antaa joitakin hyviä valta levyn logiikka vielä senkin jälkeen, kun tiedot käyttöliittymä on sammutettu.

levyn ohjain on "kuuma Pluggable" on aviod tällaista vahinkoa.

. b

Linuxissa voit pysäyttää ajaa hdparm ja voit päästä pälkähästä katkaiset IDE-kaapelia, jossa on tietokone, mutta se on riskialtista.Jos siellä on toinen ajaa samaan IDE-kaapeli voi olla ongelmia muiden asemaan.

I'v kaatui tietokonetta vahingossa tapittamalla teho kaapeli osaksi kiintolevy, kun tietokone on päällä.Luulen, että työruuhka nykyinen tehdä veloittaa kondensaattorit asema vedetty jännite alas.

Tämä on luultavasti viimeinen asia, te haluaisi tehdä teidän kanssanne HDD.
Reg,
mag

Hdparm vain pysäkit looginen käyttöliittymä, että ohjelmiston kerros, koska IDE kiintolevy ei voi olla "powered off" sen komento-liitäntä, mutta SCSI-levyille voi.The hdparm voi pakottaa koko levyn välimuisti on huuhdeltava levylle, joten tiedoston järjestelmä säilyy ennallaan, mutta entä elektroniikka?pitää mielessä, että he ovat edelleen runnning.

No minulla on vaihtelevia kokemuksia, sillä olen työskennellyt siru tason korjauksia

Jokin aika Se sai dammaged ja jonkin aikaa se toimi kuin mitään ei ole tapahtunut sen
mutta se, miten elektroniikan laitteet ovat

tekninen puoli on, että kun poistat sen teho conector peräänajossa (takaisin) ja Hard Disk et voi arvata, jos
kentällä GND on ensin tai (5v, 12v) punainen keltainen johto on ditached
mutta jos GND on irrotettu ensimmäinen sitten hardisk useimmiten saada surmansa kuin paluukanavana että nykyinen ei ole siellä se palaa tasaisella keltainen kondensaattori ja ainoa PCB on kuollut ole Media

sitä enemmän sanon mitä enemmän hämmentyä, mutta jos sinusta tuntuu, että olen auttanut tai auttaa muistamaan HelpME painiketta

Terveisin
dEVEN

Theres syy, miksi Windows kutsuu sitä "kiinteillä drive".Se
shouldnt poistetaan aina, kun tietokone on päällä.Jos näin on, toivon, että siellä tapana olla mitään monimutkaisia ongelmia tapahtuu.Kokemukseni, koska irtaimesta IDE-kaapelit ja virtakaapelit, data on vioittunut ja luonut virheelliset sektorit.Joten suosittelen sinulle dont irrottaa niitä, kun tietokone on jo.

hei,
Näen kaksi ongelmaa poistamalla kovalevyllesi, kun tietokone on käynnissä.
1.toiminnan levylle voi epäonnistua
2.OS ei voi liittää se

miten koskaan, jos tietokone ei ole päällä, i dont näe aihetta poistaa kiintolevyltä.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back