Ongelma Miten lukea RFID-lukija

R

rakanety

Guest
Nice to meet you EDAboard päällikön elektroniikka, haluaisin kysyä.

Minulla on RFID-lukija tältä:

Aloita OK
Data 0 = 30
Data 1 = 30
Data 2 = 31
Data 3 = 38
Data 4 = 36
Tietoja 5 = 31
Tietojen 6 = 37
Data 7 = 45
Tarkistussumma 0 = 31
Tarkistussumma 1 = 35
End tiedot

ja kortin numero 1597822.

Haluaisin kysyä Ouput sarja on ASCII-tai muuta? Jos ASCII lukea sen tässä taulukossa:
02-10 merkin tiedot ASCII-checksum-CR-LF-03
Ja viimeinen millainen kortti tämä on se ID-10 ID-19, jne?
Ole hyvä ja lähetä minulle sähköpostia tästä tai suoraan rakanety (at) yahoo.com.Thank sinua.

Se on ASCII Hex.

Koodit käännetty ASCII ovat 0018617E, joka on 1.597.822 desimaalilukuna.

Brian.

välimailla kirjoitti:

Se on ASCII Hex.Koodit käännetty ASCII ovat 0018617E, joka on 1.597.822 desimaalilukuna.Brian.

On vaikea sanoa, kun ylimääräiset numerot ovat peräisin, se riippuu RFID-tunnisteen itse ja laite itse lukea sen.Arvelisin '12 'on joko asema numeron RFID-lukijan tai se voi olla valmistajan koodi RFID-tunnisteen itse.

'15 'Lopussa on tarkistussumma.Pohjimmiltaan määrä saadaan syöttää kaikki aikaisemmat numerot osaksi matematiikan kaavan vahvistaa ne kaikki olivat saaneet oikein.Ei ole olemassa standardia Näin se riippuu lukijan valmistaja.Kolme tapaa käyttää yksinkertaisesti lisätään arvot kaikki aikaisemmat merkit ja näyttää koko, lisää ne polynomi yhtälöä tai käyttää numeroa, joka tekee koko tulee tunnettu määrä.Tiedotteessa, että lukijan pitäisi kertoa, miten se lasketaan.

Pelkäänpä, etten voi auttaa VB koodi, en ole koskaan ohjelmoitu mitään Micro $ usein kieliä lainkaan.Olen vain ohjelma assembly-kielellä tai "C" ja mikro-tai satunnaisesti, ja Linux.

45 heksadesimaalinen ASCII-koodi "E" ei "F"!

Brian.

\ '15 \ 'Tiedoista HyperTerminal: 120018617E15 kun lasketaan

12hex xor 00hex xor 18hex xor 61hex xor 7Ehex = 15 Hex saan sen joidenkin viite ja \ "12 \" Ehkä se on valmistuksen koodilla voit mainita ennen.

Ehkä voitte lähettää minulle saada tietoja HyperTerminal mukaan kokoontumis-tai C-kielellä, ja käännän sen vb kieltä myself.thank sinua auttaa.

En usko HyperTerminal on tapa kulkee tietoja muihin sovelluksiin kuin säästö tekstinä tai leikkaa ja liitä.

Uskon, mitä tarvitsee tehdä, on käyttää VB avata sarjaporttiin tiedostona ja lukea merkkejä siitä.Anteeksi, mutta en koskaan käytä BASIC puhumattakaan VB joten en voi auttaa tarkan ohjelman ohjeet sinun on käytettävä.Jos avaat sarjaportin, se on sama, HyperTerminal nyt käytössä, sinun pitäisi pystyä lukemaan merkkejä suoraan ohjelmaan.

Brian.

Saisinko ohjelman avaa sarjaporttia, lukea merkkejä HyperTerminal? Kiittää you.i olen vielä miettiä, miten saamme nämä tiedot ohjelmoida se ..

Olen yrittänyt tätä lähdekoodia

Private Sub Form_Load ()
MSComm1.Settings = "9600, n, 8,1"
MSComm1.CommPort = 1
MSComm1.PortOpen = True
End Saharan

Private Sub Form_Unload (Cancel As Integer)
Jos MSComm1.PortOpen = True Then MSComm1.PortOpen = False
End Saharan

Private Sub MSComm1_OnComm ()
Jos MSComm1.CommEvent = comEvReceive sitten
Text1.Text = MSComm1.Input
End if
End Saharan

text1.text vielä tyhjä, siitä olen vangita tämän alkaen HyperTerminal tekstiin tiedostoja tai I-ohjelman tämän? Voitteko kertoa tietoa tästä? kiitos ...

Huom: Käytän 9600 ja COM1 sen, ja yli 9600 En voi käyttää

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back