Ongelmia noin 400MHz, 4w, PA suunnittelu

L

ljzheng

Guest
Hei, kaikille.

Sain tehtäväksi suunnitella PA klo 400MHz, ja P1dB> 4W, VD <12.5V.
Olen etsinyt monet lomakkeissa, kuten Minicircuits, triquint, samoin kuin
freescale, Philips, infeon ja niin on.But En löydä hyvä moduuli tai diskreetti transistori.
Koska keskeinen vaatimus on se, että tarvittavat koosta PA <5cm.
mutta jotkut MOSFET kuten MRF1518T, MRF1517, ne5511279a tyypillisiä soveltaminen
piirit ovat kaikki käyttävät siirtäminen rivi macth.koska @ 400MHz, että λ on hyvin pitkä, joten
kokoa ei voi olla pieni.

voisi jokin käyttöön joitakin menetelmiä tai joidenkin transistorit tai moduulit minulle?
suuri kiitos!
Best Regards!

Voit käyttää Philipsin transistori BLF1043 tai BLF1822-10.Tämä on lähes sama transistori, mutta BLF1043 on pienempi tapauksessa.Käytin BLF1822-10 on 10W 20-520 MHz: n vahvistimen.I asia on erittäin hyvä transistorit.
Voit heve suuria ongelmia lämmön avulla BLF1043 (koska pienten lämpö-alue), BLF1822-10 on parempi tässä tapauksessa, mutta on suurempi.Sinun täytyy valita jotain.
Tämä transisors on 28V, ja sinun on 12.5V transistori.Voit käyttää niitä transistori kanssa 12,5 V virtalähde, ja sinun pitäisi saavuttaa 4W lähtöteho erinomaiset eficiency.Mutta saat pahin Intermodulation vääristyminen.Joten se riippuu, millaisen signaalin sinun vahvistin.
Tietoja tilaa PCboard.Sinun ei tarvitse käyttää microstrip linjat ja stubs vastaamaan transistori.Tämän taaj voit käyttää ilmajousien ja SMD kondensaattorit kuin weel kuin microstrips.Tein tämän, ja se toimii.
Muita kysymyksiä?

kiitos paljon Bouli!

Vaikka PA:
n vaaditaan koko on niin pieni, että lämpö ongelma ei ole suuri.koska tekninen requiments, että Tx (MM työ) aika on melko lyhyt, voit ottaa Tx merkki palkokasveille!The Intermodulation indeksi on hyvin tärkeää (@ P1dB-10dB <-40dBc), mietin, että BLF1822-10 voisi saavuttaa tämän kanssa 12.5V tarjontaa. Ja voisitteko antaa joitakin menetelmiä, joilla parannetaan IP3, kiitos jälleen!

Olen BLF1822 mutta tietojen suunnittelussa ei ole täydellinen.
voit käyttää Mitubishi RF modulse alkaen valinta opas sivuston.
Tämän moduulin RA07M3340 on 7W alkaen 330MHz on 400MHz

Teoriassa voit saavuttaa pienin Intermodulation vääristymistä workind on A-luokan vahvistin, mutta A-luokan saat alhainen tehokkuus, max 10%, jotta aiheuttaa suuria ongelmia, joiden teho hajoamista.BLF1822 ja toinen LDMOS transistori korkea teho yleensä ovat valmiita työskentelemään AB luokan, kiitos, että voit saada korkea tehokkuus ja hyvä lineaarisuus vahvistin usein jopa beeter sitten luokkaan A. Joten minun neuvoni on: Voit yrittää tehdä A-luokan amlifier kanssa korkea älykkyysosamäärä (noin 500mA tai enemmän), tai tehdä AB luokan vahvistin IQ noin 100 mA tai vähemmän.Mutta sinun täytyy muistaa, että paras Intermodulation preformance voit saavuttaa juuri taked iq.Ongelmana on, että IQ muutoksia yhdestä osasta toiseen, koska eri viidennen.Joten tämä voi olla ongelma massatuotannossa.Ratkaisu voidaan tunning.
Tietoja higering IP3, se riippuu tarjonnan edellytykset ja kuormituksen ja panos impedanssi.Olet rajoitettu noin virtalähteen niin vain voi tehdä, on tehdä hyvä yhteensovitus verkkoon.Jotta begginign voit yrittää tehdä yksinkertainen matchiing verkon sarja L (noin muutaman nH0) ja rinnakkaisia kapasitanssi (noin muutama pF) in 50Ohm verkkoon.sen pitäisi toimia.
Muita kysymyksiä?

Kiitos operaattorin, olen katsonut RA07H3340M tekninen ja Mistubish.I oli hyvä nealy kaikilla paitsi sen lineaarisuus.Tästä syystä mukauttamisen menetelmiä, lineaarisuuden on tärkeää minun PA.I ihme, jos olet käyttänyt, sen lineaarisuus
voidaan saavuttaa hyvin tunning sen IdQ ja VG varten P1dB = 4w tuotos ja hyvä IP3 kuin edellä mainitun?

Kiitos Bouli.Olen uusi tulija PA neuvoanne on varsin hyödyllinen minulle, I'll
kokeile niitä joidenkin mosfets.Philips BLF1822
n tekninen ei anna syöttää
ja tuotos impence klo 400MHz, koska se kertoo Žin ja Zout ovat muuttuvia kanssa frequency.I ajattelematta BLF1822 En pysty hyvä ottelusta 400MHz, I'll yrittää löytää joitakin muita mosfets.

Kiitos molemmat jälleen!

Älä pelkää etsit parasta Žin ja ZL itse.Se ei ole niin vaikeaa kuin se näyttää.On hyvä käyttää joitakin Leikkuri kondensaattorit ja ilman kelat on tunning tässä radassa.

Toinen asia, joka minun heaven't kirjallinen befor noin highering IP3 on ZL toiseen loppuun kolmas harmoninen.On myös tärkeää.Ei niin, että tärkeimmät harmoninen, mutta se on.Kun löydät parhaiten Žin ja ZL päätoimisen harmoninen voit yrittää muuttaa ZL toisen ja kolmannen harmonisen löytää paras performace.Transistori ei "haluaisi nähdä" lyhyt tai avata korkea ylivärähtelyä.Se ei ole helppoa saada optimaalinen ZL jokaista harmonisten, mutta nobady sanoo, että RF PA on helppoa.

Toinen thig voit yrittää tehdä PUSH-PULL aplifier.Mutta tämä on toinen tarina.

Jos u on hyvä lineaarisuus käyttää vain LDMOS.Vaikka P1dB että Mitsubishi laite on erittäin korkea lineaarisuuden (kuten voitte nähdä, tekninen) ei ole niin hyvä ja joka tapauksessa LDMOS ovat erittäin hyviä:
Sain noin syytään näistä laitteista.Pay huomiota vaimentavalla laitteiden (pinnalla, heatsink ja rahdinkuljettaja olisi hyvin kiillotetun).Ehkä todellinen ongelma suunnittelu ovat ulottuvuuksia.
terveisin

Tämä on viittaus suunnittelu:

1) käyttää ldmos MRF9045
2) käyttää DC / DC-muunnin, kasvaa jännite on 28V
2) käyttää kuorma vedä löytää Žin ja Zout
3) sitten vastaa se
4) kaksi AH312 kuin kuljettajan
5) suorittaa sen

Mielestäni voit käyttää LDMOS alkaen STMicroeletronics.
On olemassa kaksi transistori LDMOS voisi sovi teidän suunnittelu:
PD5508 kanssa Vds12.5V ja partaturska 8 W;
PD5503 kanssa VdS 12.5 ja partaturska 3W;
furthemore on PD5403 kanssa VdS 7v ja partaturska 3W.
Tämä transistori on hyvin pieni paketti,
joka soveltuu teidän kysymyksiä ja hyvä lineaarisuus
Uskon, voit laittaa piirin 5cm.
onnea

Suuret kiitokset kaikille.

Voit bouli ihmettelen, jos voin käyttää BLF1822 joka P1dB on 10W nojalla VdS 28V,
haluaisin saavuttaa P1dB vähintään 4W nojalla VdS 12V?Olen sitä mieltä, että lähtöteho olisi
lasku 10log (28 ˛ / 12 ˛) ≈ 7dB.Joten lähtöteho nojalla VdS 12V saataville, voi
on 40dBm-7 ≈ 33dBm.Onko se oikein?

Voit Molly, olen huomannut, että kysymys siitä, mitä sanoitte.The Mitsubish
n Deviced tarkoituksena
ei-lineaarisuus käyttö FM, itse asiassa sen 7W tuotos ei ole P1dB tuotos, Sen P1dB
on noin 4W,
joten ehkä minun pitäisi tehdä testi sen lineaarisuus.

Voit springf2000 olen sitä mieltä, että DC-DC kasvaa koko moduulin, voit ottaa käyttöön excellnet DC-DC korkean effiency ja pienen koon?

Voit Alatriste, saa nähdä siitä, kiitos neuvoista.

Ystävällisin terveisin!

Haloo
En ole koskaan nähnyt tapa counting P1dB kuten olet kirjoittanut.Voin siis ehdottaa voit käyttää "lastiviiva teoriassa" laskea lähtötehosta.Voit löytää jonkin informatuion siitä tässä:
http://scholar.lib.vt.edu/theses/available/etd-07152001-172453/unrestricted/Chap2.PDF
tai
http://www.sirenza.com/pdfs/application% 20notes/AN-056.pdf
tai
www.google.com

Vuonna muutaman sanan.Jos sinun täytyy saada 5W valtaa 24V tarjonnan sinun täytyy työskennellä keskimäärin nykyisestä noin 500mA.Voit saavuttaa tämän käyttämällä 50Ohm kuorma (näitä tietoja ei lasketa !!!).Eli jos lasku syöttöjännite kahdesti (12V), sinun on lisättävä keskimäärin nykyinen kahdesti (1A), jotta saat samat valtuudet.Toinen sanoen sinun täytyy vähentää kahdesti kuorma resistace (25Ohm).Voit siis saavuttaa sama lähtöteho eri vaihtelurajat vain muuttamalla kuormitus vastarintaa.Tietenkin on olemassa raja tämän: enintään jännitesyöttö ja suurin curent Käytettyjen transistori.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back