ongelmia suunnittelemalla dipol antenni CST (portti ongelma?)

3

35percent

Guest
Hei kaverit, Olen uusi CST. Tein opetusohjelma (koax T), joka ei ole ongelma. Sitten startet yksinkertaisella lambda / 2 dipol. Kaksi putkea (L = 325mm, varten = 400MHz, discance 5mm) ja erillinen portti on liitetty molemmille. E-kentän ja S11 parametri näytti aika hyvältä. Sitten kaikki mitä tein oli lisätä dielectricum (450mm * 150mm * 70mm lihas) noin putket, ja alus verta. antenni sijaitsee aluksen sisään. uuden epsilon lihasten (tarkalleen käytin 2 / 3 epsilon lihas), I calculatet uusi wavelenth / 2 noin 60mm. Täällä alkaa ongelmia: Kun käyttää dipol, s-parametri tehnyt absolutly mitään järkeä. villi käyrä, mitään todellista resonanssi. Ajattelin ehkä mesh ei ole riittävän hienoksi (olen rajoitettu 100 000 solua) ja käyttää maasuojalevy + lambda / 4 antenni. tulos näytti hyvältä, kunhan minun erillinen portti menee läpi maataso. kun se liitetään koneeseen itse, S11 ei ole mitään järkeä. käytetty avoimen (lisää tilaa) rajoja, E = 0 rajan lambda / 4 maassa. kiitos avusta

Onko ketään, joka voi auttaa minua? =) Ehkä minun olisi esitettävä kysymykseeni hieman enemmän? En ole varma, miten minun pitäisi kytkeä portin kun käytän lambda / 4 antenni. on erillinen portti oikeutta ollenkaan? Voisiko suhde aallonpituus / etäisyys on liian suuri, ja jos kyllä, kuinka voin simuloida dipol muuten? Olisiko taajuusalueen ratkaisija paremmin kuin aikatasossa ratkaisija? Teinkö virheen käyttäen Verkkokuvioitu? Toivottavasti joku osaa auttaa minua ...

ratkaista sen itse, oli Verkkokuvioitu ongelma:-ympäröivän materiaalin -> taustamateriaaliksi-symmetrie: simuloidaan vain neljäsosa avaruuteen submeshing -2 sylintereihin taustamateriaalia ominaisuuksia aiheuttaa hienompaa niveltyisivät satamaan -> kiva käyrä

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back