Onko SpectreRF VCO vaihekohina tulokset luotettavia?

R

rainsender

Guest
Suunnittelin 2.4GHz LC VCO avulla poljento.Mutta Spectre simulaatio antoi minulle erittäin suuri vaihekohina kuten kuvassa.Tiedän, että yhteinen positiivisesti vaihekohina käyttäen Spectre edulliseen offset taajuudella.Mutta mitä minulla on yli 100 dBc.Yritin kiristää simulaatio Tolerance asetukset, 1e-5 on reltol, 5e-8 on vabstol, 1e-13 ja iabstol, ja valittu gear2only yhdentymisen menetelmä, mutta oli vähän differnce.Olen myös juoksi ohimenevää analyysi ja piirtää DFT vahvistaa Center Frequency, ja se osoittautui oikein.Nykyinen on noin 6mA, joka mielestäni on tarpeeksi suuri.Olen hieman hullu sitä nyt.Kuka tahansa voi selittää tämän minulle?
Anteeksi, mutta sinun täytyy kirjautua nähdäksesi tämän liitteen

Olen edelleen varmasti jonkin verran simulaatio, jossa ongelmia
Ehkä sinun pitäisi tarkistaa PN osuuden ensimmäinen

Voit käyttää Matlab ja validointi voit simuloinnin tuloksen cadance

Hei,

Minulla on ongelma.Oma VCO simulointi antaa exatly saman tuloksen kuin sinun.Puhallusmateriaali outo.Katsokaa kuva.
Lisäksi minulla on suodatin, joka on -35 dBc
@ 1MHz ja I dont know why.
Voisiko sombody apua?

Playoff kirjoitti:

Olen edelleen varmasti jonkin verran simulaatio, jossa ongelmia

Ehkä sinun pitäisi tarkistaa PN osuuden ensimmäinen

Hi guys,

Voit tulokset on väärin, koska 6 kHz Hz pois harjoittaja vaihekohina kallistus on yli lähtöteho on yleensä 0-10 dBm.Myös käyrä kallistus on oikea, koska ei ole välkkyä taajuus tukea.Minulla ei ole koskaan käytetty Cadence RF, suosittelen käyttämään joko Ansoft Serenade versio 3.5.versio 4 on rikki tai mainoksia, joilla on asianmukainen kirjastoon.Tärkeintä on, että transistorin parametrit ovat oikein ja puolueellisuudesta myös.Vaihekohina on passiivinen laite (suodatin) on yhtä suuri kuin sen tappiot

Yleisiä huomioita melun

Alussa oskillaattori pioneerit kuten Leeson, Driscoll, Healey III, Parker ja muut tekivät analyysi perustuu lineaariseen oletuksiin, jotka eivät saa yhtä hyviä tuloksia kuin nykyisin saatavilla.Nykyaikaiset menetelmät vaativat suuria signaalin parametrit, jotka Agilent kehottaa nyt X parametrit.Edellyttäen, että syöttöparametrien mallit ovat OK, harmoninen tasapaino simulaattoreita voidaan puuttua tähän.Mieluummin mittauksia käyttäen verkko analysaattori ja sitten joukko analyyttinen yhtälöt.Tulokset modernin Planar resonaattori perustuu oskillaattorit jopa 20 GHz on parempi sitten perinteiset ennusteet käsittelemättä johtuminen kulmassa nykyisen ja poistamalla tai jopa parantaa tiettyjä harmonian

Tämä moderni lähestymistapa, voimakkaasti riippuvaisia kuin linjaliikenteen analyysiin ja matematiikka osoittaa edelleen, vähentämällä AM to PM muuttamista, sekä mukauttaminen ja muuntaminen melua (lähellä on ja kaukana äänet ovat erilaisia ja niiden alkuperä).

Se koskee sekä kristallin oskillaattorit ja painetut resonaattorit ja muita ratkaisuja.Aion seurata joukon IEEE julkaisu ja tarkastukset, mutta utelias lukijat voivat löytää perus-esityksiä hyötyä.
Design of Modern Mikroaaltouuni Oskillaattorit langattomille sovelluksille, Ulrich L. Rohde, Ajay K. Poddar, Georg Bock julkaissut John Wiley & Sons, New York, NY, toukokuu 2005, ISBN 0-471-72342-8.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back