Op-Amp open loop testipiirin

L

L.A.W.

Guest
Tarvitsen neuvoja mitata avoimen silmukan vahvistus ja vaihe vahvistimen. Etsin käytännön piiri käyttää laboratoriossa kuin Spice piiri. Olen liittänyt kaksi rataa. AVOL_Ideal-Servo on uskoakseni on käytännöllistä lab mittaukseen. Syy Käytän ihanteellinen vahvistimen jälkeen DUT on varmistaa 0Ω ulostuloimpedanssi, koska tämä vaikutus korkean taajuuden mittauksen. Toinen piiri, AVOL-piiri, on minun typerää yrittää mallintaa servo amp lisätä oman lähtöimpedanssi. Syy Teen näin haluan nähdä, mitä vaikutuksia sillä on. Ihanteellinen vahvistimen ei ole ulostuloimpedanssin omaa niin ei ole huolenaihe, mutta ei ole ihanteellinen vahvistimen olemassa. Joten minun ongelmani, tai ymmärryksen puute, on jos aion käyttää tätä lähestymistapaa ja käyttää todellista vahvistin servosilmukan, miten mitätöidä tuotantoaan vastus? Ainakin simuloinnin I voi ampua ulostulo DUT (ei invertoivan tulon servo-AMP), ja vertaa sitä vääriä summausliitokseen (sitten lisätään offset) ja vertaa sitä suoraan summausliitokseen varten AVOL ja vaihe laskenta. Mitään vinkkejä?

LAIN Onko järkevää mitata avoimen silmukan vahvistus on laite, joka on 10kohms lähtö vastus? Tällaista laitetta voidaan luokitella (melkein) OTA-. Aiotteko mitata ilman (nimellinen) kuorma?

Ah, no. 10k ei ole realistinen. AVOL_Circuit oli ideoida minun auttaa minua ymmärtämään silmukka. Ne ovat hirveän yksinkertaisia ​​malleja, joissa GBWP ja dominoiva napa on vain parametreja mallinnettu. Halusin varmistaa, että jos lähtöimpedanssi oli suuri arvo, että sillä ei ollut vaikutusta mittauksen jälkeen servo amp on silmukka, koska se decouples sen silmukan palaute verkossa. Ymmärrän, että servo amp tekee tyhjäksi DUT tuotoksen vastustus saamasta vaikuttaa palautteen verkossa, mutta miten käsitellä servosilmukan vahvistimen teho vastus?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back