"paras" 8-bittinen mikro

E

eltonjohn

Guest
Minulla oli hyvin erityistarpeen äskettäin hankkeen i tarvitaan näytteen digitaalisen signaalin 8 Mbit / s ..Voit tehdä, että ei ole erikoistunut logiikka i tarvitsi suoritin on erittäin tehokas Ohjeisto.Myös hinta oli kysymys!.

Kun carfull tutkinnan perusteella Cygnal51, AVR on MSP430FXX, The pic ja jopa PSOC alkaen Cypress.

I päätökseen.että Cygnal51 ja AVR ovat hyvin samanlaiset valtuudet niiden Ohjeisto.Cygal51 on vain se etu, että nopeus ne ovat nyt versio käydessä 50Mhz ja 100mhz ..Nopein avr on Mega Familly on vain 16Mhz ..Muussa tapauksessa hinta on kompromissi välillä flash yksi SRAM campability.
Mutta samalla Speed Mielestäni Cygnal51 on parempi hinnoin!.
Mutta tämä voi olla aivan vain alussa pitkän harkinnan kanssa adepts molempien osapuolten ..Mutta minulle molemmat sirut ansaitsevat de ensimmäinen ...
Toinen Juoksija jopa menee TI MSP430 Familly.ja PIC ..
On vaikea antaa toisella ja kolmannella sijalla.Koska molemmat pelimerkit ovat niin erilaiset, ja PERUSTEET minulle oli Ohjeisto ..
Ti siru on 16-bittinen siru.Niin suorittaa saman se edellyttää code espace.Mutta sen taajuus on 8 Mhz, ja suurin osa ohjeet edellyttävät 2-3 jaksoa ..PIC vuonna Toisaalta runs at 20MHz mutta ohjeita ottaa 4 tai 8 kellot toteuttaa.Joten PIC ja TMS430 ovat myös hyvin samankaltaisia kuin tässä asiassa.

Minulla ei ole ottanut huomioon, määrä on-Chip oheislaitteita.Oma tarve oli hyvin tarkka ..Näytteeseen pin PORT ja säilytä arvoa, tehdä comparaison kanssa muuttuja ja jos vastaa hyppää.
Molemmat sirut AVR ja cygnal tehdä työtä ....Mahdotonta tehdä kaikki muut!

Oikeastaan PIC18 kulkee 40 MHz ja 20 MHz!
Mutta PIC18 on 4 Kello-Per-Machine Cycle (Oscillator kellon jaksolla jaetaan 4 sisäisesti).
Jotta se voi suorittaa enintään 10 MIPS.Dallas Semiconductorin (Maxim) tekee myös joitakin hyvin nopeasti 8051-yhteensopiva mikro.
www.maxim-ic.com/MaximProducts/Microcontrollers/HighSpeed.htm

Nopeimmin se DS89C420: Ultra High-Speed Flash mikro (33 MHz, 1 Kello-Per-Machine Cycle jopa 33 MIPS):
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/2963

Ohjeisto
The DS89C420 ohjeet ovat 100% binary sopusoinnussa alan standardi 8051, ja ne ovat vain erilaisia
määrä kone sykliä käytetään ohjeita.Jotkut erityisedellytyksiä ja piirteitä, olisi
huomioon, kun analysoidaan DS89C420 Ohjeisto.Täydelliset tiedot on esitetty Ultra-High-Speed Flash
Mikro User s Guide.

Ok i on nyt TODO joitakin CALLINGS tästä!

Paljon siru VALMISTAJAT antaa MIPS mesure niiden tuotteiden ..Tämä on erittäin HARHAANJOHTAVAT maininta KÄSITTELYTOIMISTA POWER A CHIP ..Cygnal ilmoittaa sen 100 Mhz sirua. Mutta on vain 100 MIPS piikin!.. on vain 20% niiden opetus pystyttävä saavuttamaan että piikin ..Useammassa vakiotermejä että tipical kaikkein commun opetus pannaan täytäntöön 2-3-opetus.jossa RAW valtaa että siru noin 40-50 MIPS ..AVR on toinen siru siru kanssa myös sama tyypillinen 16 Mhz pelimerkkejä on 8 MIPS Raw Power TOIMENPITEESTÄ!
PIC jopa 40 MHz tulee noin 5 MIPS ..Mitä enemmän POWER sinulla on enemmän sinun täytyy mennä hakemaan DATA tai kirjoittaa tietoa ULKOPUOLINEN de CPU's
Register FILE.Mitä enemmän HEAVY PENALTY OHJEET toteutetaan ..Tyypillisesti LOAD ja SÄILYTTÄMINEN OHJEET kysynnän 2-3 suorittamisen polkupyöriä (EIVÄT CLOCK polkupyöriä joskus samoin kuin PIC CASE)

Kyllä, olen hyvin tietoinen asiasta.to 10 MIPS for PIC.

Siksi olen kirjoittanut jopa
10 MIPS PIC.
Tiedän, että tämä on erittäin teoretically.
Voisin ovat kirjoittaneet vähintään suorittamisen aikaa PIC18 on 100 ns.
Ehkä tämä on vähemmän harhaanjohtavaa.

Toinen erittäin nopea 8-bittinen MCU on Ubicom SX (fomerly SCENIX), joka on hyvin nopea PIC 16C5X klooni.

Pienin toteuttamisaikaa eri 8 bittinen MCU's:
Cygnal (8051) @ 100 MHz: 10 ns
Ubicom SX (PIC16C5X klooni) @ 75 MHz: 13,3 ns
Dallas DS89C420 (8051) @ 33 MHz: 30,3 ns
Atmel AVR @ 16 MHz: 62,5 ns
Microchip PIC18 @ 40 MHz: 100 nsEt voi verrata nopeuden välillä eri arkkitehtuureilla perustuu vähintään toteuttamisaikaa, mutta voit vertailla eri MCUs on sama arkkitehtuuri.Esimerkiksi 8051 MCUs kuten Cygnal ja Dallas voidaan verrata suoraan perustuu vähintään toteuttamisaikaa.
From arkkitehtuuri arkkitehtuuri on suuri ero keskimäärin opetus kello jaksoa kohti instruction.
Saat AVR esimerkiksi useimmat ohjeet ovat excuted yhden vuorokauden aikana, kun taas monet PIC ja 8051 ohjeita tarvitaan enemmän kuin yksi ohje kellon jaksolla toteuttaa.

Uskon, AVR on nopein 8-bittiseen, jos ne kaikki suorittaa vähintään sama toteuttamisaikaa.

Olen nähnyt AVRs Kokonaispistemäärä on 24 MHz, mutta en suosittelisi tätä kaupallisia tuotteita:
http://www.elektroda.pl/eboard/searchtopic59160-polish.html
http://www.ksw-funcard.civ.pl/atmega128/Atmega128.htm
En tiedä, onko se mahdollista overclock muulle MCUs?Jos haluat vielä nopeammin MCU kuin mikään näistä voit käyttää FPGA kanssa pehmeällä MCU ydin.Voit saada HVDL ja Verilog sydämiä sekä 8051, AVR ja PIC sekä monia muita.

Suuret määrät voit myös saada AVR ASICS alkaen Atmel käynnissä enintään 70 MHz.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back