paristot - Ladattava - periä korkoa akut menetetty kapasiteetti?

L

lee321987

Guest
Kun akut on pienempi kapasiteetti sitten ne on luokiteltu, on se vielä kunnossa perustaa oman periä korkoa niiden Nimelliskapasiteetti? ESIMERKKI: Minulla on 2000mAh AA NiMH että minun akku analysaattori kertoo vain ~ 1000mAh kapasiteetti. Onko sopivaa harkita C olevan 2AMPs, tai minun pitäisi käyttää C = 1AMP laskettaessa periä korko? (Olen lukenut, että NiMH n, jotka ovat tätä köyhdytetyn pitäisi heittää pois, mutta en vain käyttää niitä minun hiiri, ja ne kestävät pitkään siellä)

Mielestäni kun akun saa vanha, sillä ei ole merkitystä paljon, jos Lataustapa on optimaalinen vai ei. Toisaalta, perimättä maksua alempi hinta on yleensä parempi saada tehokkaampi maksujärjestelmä kapasiteettia vaikka hinta on aika. Joskus (ei suositella ilman testejä) pulssi latausvirran kanssa suhteellisen korkea (kuten tilapäisesti virkistää) voi auttaa palauttamaan osa menetetty kapasiteetti tosin tämä riippuu akun tyypistä. OT: Voinko kysyä jos akku analysaattori mitata myös sen sisäinen vastus (impedanssi)? Kerim

Ehkä minun olisi pitänyt muotoiltu kysymykseni paremmin. Haluaisin tietää, jos latauksen 2000mAh-mitoitettu akku, joka on vain todellisen kapasiteetin 1000mAh at 2AMPs on sama negatiivinen vaikutus kuin latauksen upouusi 1000mAh-mitoitettu akku 2AMPs. Tietoja sykkivät - Kyllä, olen tuonut elämän takaisin muutaman NiMH ja NiCd n perimällä 70000 VMA kondensaattori (koko sooda voi) kanssa 12volt seinä-syylä, ja purkaa sen kautta paristot ... Tietoja akun analysaattori - kyllä se mittaa impedanssi (ainakin yksi on latausmenetelmää), mutta ei koskaan näyttää tämän numeron. Malli on MH-C9000 by POWEREX.

Loogisesti vanha 1000mAh akku on jotenkin vastaava, osalta kapasiteettia, jotta tuoreita 1000mAh yksi. Tämä on vanha akku, sekä lataus-ja purkaus-virrat on alhaalla (jos ne olivat suhteellisen korkeat) ja osin myös sen käyttöikä on hyvä määrin. Tämä saattaa selittää suhteellisen nopea hajoaminen akun kapasiteetti jos nopea pulssilatausmenetelmää pysyy samana pitkin elämää (sama pätee, jos kuormitus on melko raskas). Onneksi akku hinnat ovat menossa alaspäin siten, että korvaamalla sen kerran vuodessa ei ole ongelma, vaikka aion olla tyytyväinen, jos se kestää 5 vuotta sijasta:) Kerim

@ KerimF Oletin minun pitäisi alentaa periä korko köyhdytetyn kapasiteetin akku, mutta en tiedä tarkalleen, kuinka kemia toimii, joten en ollut varma. Olen arvaamaan olet oikeassa.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back