PIC 16F84A, auttakaa

S

StoppTidigare

Guest
Hei kaikki, Haluan päälle LED PIC 16F84A, mutta MPLAB IDE edelleen, että rakentaa epäonnistui. Haluan käyttää RC oskillaattori joten olen kirjoittanut __config _RC_osc & _WDT_OFF Kokeilin myös config ilmoitus CONFIG DW _RC_OSC & _WDT_OFF Myös alasvetovalikon vuonna MPLAB IDE, jossa voi valita kokoonpanon bittiä. Yritti myös, että. Tässä on koodi: luettelo p = 16f84a # include p16f84a.inc ERRORLEVEL 0, -305 sivulla; __config _RC_OSC & _PWRTE_OFF & _WDT_OFF & _CP_OFF ​​CONFIG CODE DW _CP_OFF ​​& _WDT_OFF & _RC_OSC org 0 clrf PORTB BSF STATUS, Rp0 BCF TRISB & 0x07F, 0 BCF STATUS, Rp0 silmukka goto loop loppuun Tietääkö kukaan miksi rakentaa epäonnistuu? Ystävällisin terveisin, StoppTidigare

En ymmärrä sinun "configuration" koodia. Tässä on esimerkki kokoonpano:
Code:
 4.11.5 yksinkertaisia ​​esimerkkejä Esimerkki 1: PIC16 Devices # include p16f877a.inc; sisältää tiedoston config bittinen määritelmät __config _HS_OSC & _WDT_OFF & _LVP_OFF; Aseta oskillaattorin HS,; vahtikoira vapaa-aikaa; pienjännite prog. off
Muut:
Code:
 LIST P = 16F870 # include "P16f870.inc" __config _CP_ALL & _DEBUG_OFF & _WRT_ENABLE_OFF & _CPD_OFF & _LVP_OFF ​​& _BODEN_ON & _PWRTE_ON & _WDT_ON & _RC_OSC

Hei, kiitos barral. Ei vieläkään toimi vaikka. Kaikki haluan tehdä, on vielä päälle LED käyttäen 16f84a sain eroon __config lausuman. Ja käyttää nyt vain, valikon asetus MPLAB IDE Configure-> Configure Bits luokan asetukset oskillaattori RC vahtikoira OFF powerup ajastin koodi suojaa OFF Lisäsin myös linkitin 16f84a.lkr projektin tiedostot nyt minun (mistä kirjan Myke Predco ) koodi näyttää tältä: luettelo p = 16f84a # include "p16f84a.inc" ERRORLEVEL 0, -305 PAGE org 0 clrf PORTB BSF STATUS, Rp0 BCF TRISB, 0 BCF STATUS, Rp0 silmukka goto loop lopussa johti kytketty RB0 oletetaan loistaa ajettaessa tätä. Virhe sain on Microchip \ MPASM Suite "/ q / p16F84A" ledtest2.asm "/ l" ledtest2.lst "/ e" ledtest2.err "/ O" ledtest2.o "Ei voitu kutemaan langauge työkalu. Tarkasta komentorivin vaihtoehtoja. (5) rakentaa failed: Ma 26 syyskuu 16:11:13 2005 Ystävällisin terveisin, StoppTidigare

Tämä on esimerkki, joka sytyttää LED portissa RBO. Se on kirjoitettu XT oscilator, joten sinun täytyy vaihtaa se.
luettelo p = 16f84a # include __CONFIG _CP_OFF ​​& _XT_OSC & _WDT_OFF & _PWRTE_ON org 0x000 goto Zacni org 0x004 Zacni BSF STATUS, Rp0 movlw 0x00 movwf TRISB BCF STATUS, Rp0 movlw 0x01 movwf PORTB zanka goto zanka loppuun

Minusta ongelma on työkalusarja setup - Oletko varma että se on oikea? Viimeksi kun asennettu työkalusarja puuttui ja jouduin kohta sen manuaalisesti. Project -> valitse kieli toolsuite. Varmista mpasm on valinta. Nyt ovat kaikki kolme työkalujen harmaana? minun mplink ja mplib eivät olleet auto-set, joten minun täytyi selata heidät asianmukaiseen hakemistoon C: \ program files.

Hei kaikki ja kiitos. Kyllä, olit oikeassa electronrancher. Yksi uskoo, että IDE ympäristö näyttäisi jopa oli se asennetaan tai ainakin siitä huolta, kun projekti wizzard ajetaan. Todella huono. Ystävällisin terveisin, StoppTidigare

joo se on huono verision Luulen - Olen käyttänyt monia versioita MPLAB, ja tämä on ensimmäinen kerta tällä screwup tapahtunut. iloinen, että olet up & käynnissä! -Er

antaja käyttää loop goto loop käyttää loop: NOP goto loop

@ Shafee001: Voisitko hieman selittää whay? Milloin / missä voi olla ongelma jos käytämme silmukka goto loop ?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back