PIC Chip & Analoginen joystick?

M

Mr.Cool

Guest
Olin vain ihmetellä, jos kuka tahansa voi kohta minut verkkosivusto tai voi antaa neuvoja projektin olen tekemässä.Minulla on analoginen ohjaimella.Haluan valvonta 2 moottorit tällä ohjaimella.Minulla on moottorinohjausjärjestelmiin laitteisto tehnyt.yksinkertainen H-Bridge kiertoon.Nyt on annettava PWM signaalin siitä jalkojen H-Bridge.Haluaisin käyttää PIC 16F877 koska saan niitä vapaita ja aiheuttaa heillä on kykyä PWM-lähtö.

Oma panos tulee analogista joystickiä.Tämä on se, mitä ajattelin.Liitä Y-Axis vastus välillä Vcc ang GND.lisätä sarja vastus tämän kaavan mukaan:
Joystick Sarja Vastus = ( Vcc/.02) ja 10K - (joystick R) / 2

panos tämän analogisen signaalin 16F877 A / D-tuloliittimeen.

tehdä samoin X-Axis tuloliittimeen.

Nyt minun on ohjelmisto tehdä kanava sekoittaminen niin, että ONE ohjaimella voidaan ohjata 2 moottorit.mieluiten haluaisin tämä koodi Pic Basic tai edustajakokouksessa.

thx mistään avulla voi säätää

Mr.Cool

koodi esimerkkejä 16F84 tai 16F84A olisi myös hyväksyttävä

Mr.Cool

tässä on mielestäni erinomainen esimerkki ryhtymästä analoginen 2 axis ohjaimella (yhden kiinni) ja muuntaa sen järjestysnumero ouput.ole aivan sitä, mitä oli etsimässä.En halua sarjapäätettä tuotos.Tarvitsen PWM-lähtö.mutta sisältyvät sarjaportin tuotos on PWM-signaalia.ehkä voin decifer tätä tietoa toisen 16F84 siru.aika näyttää.käyttää myös Proteus olisi suureksi avuksi tässä mannor.

h ** p: / / www.seetron.com / asiakkaiden / berg / berg_joyssc.htm

Mr.Cool

Tämä on se, mitä olet etsimässä:

http://www.rentron.com/ruf-bot.htm

terveisin
meax98

kyllä olen löytänyt tämän artikkelin.se on juuri sitä, mitä olen etsimässä.lukuun ottamatta sitä, että tekijä ei loppuun esimerkki koodin.tekijän tuottaa suuntaan signaali, mutta ei PWM nopeuden valvonta.

Miten voin muuttaa tämän koodin saada haluamasi vastaukset?Minun täytyy tässä radassa valvoa 2 moottoritMr.Cool

Voisin käyttää koodia sellaisena kuin on, miinus osat noin sarjapohjaiseen viestintään.

sitten saavuttaa PWM i voitaisiin toteuttaa arvot säilytetään X-akseli ja Y-akseli ja sekoitetaan niitä.sattumalta juuri lukenut post muualla tästä aiheesta.

Oikeus Motor = X Y - 255
Vasen Motor = X Y

rajoittaa tuotantoa on / - 127

Nyt pitää katsoa, miten voin saada 2 PWM tuotosten avulla 16F84!mitään vinkkejä?

Mr.Cool

nopea kysymys.

että kaavamaisen sinulle lähetetty osoittaa X / Y-akseli kytketty kautta polarisoidun cap maahan.mitä olisi hyvä arvo?

myös, ei ole virtalähdettä tässä jaksossa.näyttävät X / Y-akseli johdot yksinkertaisesti kelluvia vapaa ...ne eivät mene minnekään.on tämä oikeus?

Mr.Cool

Laatija yrittää muodostaa jännite devider ja pic puolella käyttää picbasic POT komento.Joten, X-ja Y-akseli on kytketty 5
V

Käytetyt hylsyt ovat 0.1 uF.
Komento on tältä:

POT nastainen, laajuus, vaihteleva

Toimenpiteet vastustuksen "pin"
by ajoitus vastuuvapauden on kondensaattori kautta vastus (typ 5k-50k)."Scale" (1-255) on käyttää säätämään vaihdella RC vakioita.Jos "asteikko" on asetettu oikein, kuin "muuttuvan" on nolla lähellä vähintään vastarinnan ja 255 lähellä suurin vastus.

terveisin
meax98

Tämä on piirikaavio.Tämä on puolet piirin toinen puoli on sama.Olen osoittanut kytkintä painamalla ohjainta fwd & AFT.Hope this helps.Paljon kiitoksia
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back