PIC kokoontumis-Tila reg.

R

Rambo

Guest
Olen kirjallisesti ohjelmaa käyttäen PIC16F628A ja olen käynnissä ongelmia käyttämällä artithmetic asemaa, ALU, että Tila-rekisteriin.Minulla on kaksi kysymystä.Ensin täytyy tietää lukea asema rekisteristä tarkistaa tietyt bittien sitä.The tekninen sanoo, että kaikki kirjoittaa toiminta, joka vaikuttaa C, DC, tai Z bittiä ei toimi.Joten olen mietit miten tietyt bittinen saa selvittää, jos toiminta asetetaan yksi niistä bittiä.Jos en voi kirjoittaa siitä, miten olen olettaa poista se, kun olen lukenut sen ja testaa annetun bittinen?Vai onko se vain automaattisesti itse sen jälkeen, kun tietty määrä sykliä?Toiseksi, en todellakaan ymmärrä, mitä C-ja DC bittiä ovat oikeastaan.Minä vain on voitava tarkistaa, onko tietty matematiikka toiminta vähentää suurempaa määrää, joka littler yksi.Kaikki apu olisi hyvä, kiitos.

Yo ei yleensä kirjoittaa Tila bitteinä.Sinä vain käyttää btfss ja btfsc ohjeita.Esimerkiksi, jos haluat nähdä, jos tulos edellisen toiminta oli nolla, tehdä tämän seuraavasti:

btsfsc STATUS, Z, tarkista Z lippu tästä
goto RES_WAS_ZERO; jos asetettu, aiempi toiminta asettaa se, mene tekemään
.....; muu jatkaa tästä

BITS on asetettu / selvitettävä kunkin opetus riippuen tulos, tai tiettyjä toimia, jotka yksinkertaisesti asettaa / poistaa bittiä.Siksi testaus asema verran seuraava ohje kertoo, miten edellisen operaation meni.Tutustu tekninen saadaksesi tietoa siitä, miten kutakin opetus vaikuttaa asema bittiä.

C-ja DC ovat kuljetusvelvoite ja numeroinen kuljettaa lippua.C käytetään pääasiassa merkitsee kuljettaa / lainata kunnossa.Sitä käytetään myös pyörittää toimintaa.DC käytetään lähinnä, kun teet BCD arithmethic.Uudelleen, tarkista tekninen kaikkia yksityiskohtia.

C tarkoittaa, että nykyinen toiminta kuljettaa ulos merkittävin bittinen (7.), joka saadaan, jos lisäät kaksi numeroa A = 20 ja B = 240 Tulos = 260 sitten overflow esiintyä ja C on asetettu.DC on samanlainen, mutta se on asetettu, kun siirrot pois 4th vähän, jotta hieman tulos tapahtunut.Jos seuraava ohje eivät aseta näitä bittiä ne ovat selvästi tätä ohjetta.Mutta C-ja DC-bittinen voidaan selvittää, joka kirjoittaa vain ja PD ei.

leomecma

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back