pspice / orcad / Capture hyvin hidas simulointi

B

bentren

Guest
Käytin Capture tehdä minun piiri, ja haluan tehdä ohimenevä simulointi ajan muutaman tunnin. Simulointi kestää ikuisuuden. Jos minä simuloida 0,1 sekuntia, se kestää 10 minuuttia, joten simuloimalla tunnin kestäisi tapa kauemmin kuin haluan odottaa. Simuloinnissa profiilia, olen kasvanut suurin askel koon, mutta se ei näytä nopeuttaa tarvittavaa aikaa simulointi. Tämä on häiritsee minua jonkin aikaa, koska olen varma, olen puuttuu jotain alkeis. Kiitos apua voit antaa! Ben

Mitä sinä simuloimalla? Mitä taajuudet ovat mukana piiri? Tavallisesti simulaatioiden kestää kauemmin kuin reaaliajassa esim. simulaatio piiri, joka ulottuu 1ms saattaa kestää useita sekunteja. Joten simulaatio jotain usean tunnin kestää viikkoja! Poikkeus olisi, jos mitään paljon tapahtuu simulaation aikana. Esimerkiksi 1000000 toinen simulaatio erittäin suuri kondensaattori latautuu hyvin suurella vastus kestää vain sekunnin murto-osan minun simulaattori. Mielestäni meidän täytyy nähdä piiri ja simulointi asetukset, Keith.

Se on hyvä pointti. Yritän malli kauanko kondensaattori pitää kulu piiri, joka lataa sen sitten katkaisee korkki tasavirtalähteeseen, ja toimenpiteet jännitteen, sanotaanko, tuntia myöhemmin käyttäen analogista panos PIC mikrokontrolleri . Korkein taajuus on näytteenottotaajuus PIC analoginen tulo. Onko OrCAD kompensoivat automaattisesti aliakset? Se selittäisi miksi simulaatio on niin hidas - jos se tietää on se tarvitsee valita timesteps tarpeeksi pieni, jotta aliasing. Arvelin olisi joitakin asetuksia, mistä voisin manuaalisesti näytteenottotaajuus, mutta näyttää siltä, ​​voin vain asettaa maksimi näytteenottotaajuus. Tietokoneeni on varsin ontuva juuri nyt, mutta yritän pelissä eri taajuuksilla pian, ja kertoa, miten se menee. Olen tottunut käyttämään vanhaa opiskelija versio, ja nyt olen siitä versio 16.3, ja yritän tottua siihen. Kiitos avusta:)

Kuulostaa ongelma, joka voidaan paremmin käsitellä lyijykynä ja paperia käyttäen. Jos on olemassa todellinen tarve piiri simulointi arvioida piirin käyttäytyminen, sinun pitäisi asteikko osien arvot (esim. aika vakioita) järkevällä tavalla. Yleensä lisää suurin aika askel SPICE simulointi voi olla sopimatonta, becauses se tuo inacceptable virhe joissakin tapauksissa, mutta silti ei pidä simulaattori valitsemasta aika askel perustuu piiri aikavakiot ja edistää aaltomuotoja. Toinen tärkeä asia simulointi nopeus monimutkaisuudesta piiri.

Kuten FVM sanoi - luultavasti Pen & Paper Solution on helpoin. Jos on jotain säännöllisesti meneillään että on monimutkainen sitten käyttää Pspice auttaa laskemaan että lyhyessä ajassa ja käytön seurauksena käteen laskelmissa. Jälleen kuten FVM sanoi - muuttaa joitakin arvoja nopeuttaa sitä ja ekstrapoloida todellisiin tuloksiin. Et voi tehdä enintään aika-askel kovin pitkään, jos jotain sattuu silloin tällöin, mutta suurella nopeudella. Parhaimmillaan tulokset innacurate, pahimmillaan se voi missata tapahtumaa kokonaan. Pspice ei korvaa aliasing. Se vaihtelee timestep tulosten perusteella se saa - vähentää sitä saada tarkkuus sitten lisää sitä kun asiat eivät näytä muuttuvan paljon. Keith.

Olen tehnyt joitakin karkeita kynä ja paperi laskelmia, vain arvioimalla Vuotovirtojen ja laskenta mikrocoulombia. Olen kai pitäisi vain rakentaa se breadboard ja katso jos se toimii. Kiitos avusta.

kai pitäisi vain rakentaa se breadboard ja katso jos se toimii
Ehdottomasti. Simulointimalli oletukset voivat paljastaa väärä kuitenkin.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back