Pyyntö, Neuvo varten FPGA-ja CPLD

A

atmaca

Guest
Hii kaikkea

Im yksi newbie on FPGA-ja CPLD.

Ja haluan oppia näistä aiheista.

Voitko antaa minulle tapa alussa ja etenee.

Kiitos paljon,

Oletteko aikomuksenaan käyttää joko yhtä teknologiaa?

Jos kyllä (ja uskon niin, o) niin paras tapa on saada halpa CPLD tai FPGA arviointi pakki, joka on noin LEDien ja painikkeet (tai useamman fancy ominaisuuksia kuten PS2-, VGA-jne.).

Tapa Aloitin verrattuna Cypress ohjelmiston, joka oli myös VHDL kirja ... mutta tämä oli aivan muutama vuosi sitten (O;Arviointia varten aluksella on parasta jos katsotte valmistajien verkkosivuilla, mitä he ovat luetellut ... olettaen olet menossa joko Xilinx tai @ ltera ... myös Xess on noin mukava FPGA-levyt, jotka ovat melko halpoja (www.xess . com).Suunnittelua varten pääsy itse sinun on päätettävä, miten sinulle parhaiten ... joko nice korkean tason kieli kuten VHDL-tai Verilog tai tekevät kaavioiden syöttöä tavalla.Kaavioesitys merkintä voisi olla kohtuullista, että aloittaa, jos olet jo perehtynyt geneeristen TTL logiikkapiirit koska useimmat työkalut sisältävät jo TTL kirjastojen ...LBNL: Pidä käsittelyssä tällä foorumilla ja etsi CPLD / FPGA aiheita tai käytetyt kielet ...

Ehkä jotain saattaisi toimia sinulle kuten se teki minulle (o;Voit ehkä kysyä jakelija, jos niillä on joitakin vanhempia CPLD / FPGA sarjoja, joita ei virallisesti tue enää vaan pelimerkit ovat edelleen käytettävissä ... kuten @ ltera APEX perhe esimerkiksi ...

Saatat päätyä joiden FPGA pakki ilmaiseksi (o;
(onko sitä "FPGA pakki" tai "an FPGA kit"? o)

PS: Jos valitset välillä CPLD-ja FPGA .. valitse FPGA ... niin paljon hauskempaa ... varsinkin käynnissä PacMan on 2-sirujen suunnittelu (o;

Onko mahdollista oppia kahta menetelmää samalla
vai onko se parempi keskittyä yhteen.

jos vastaus on toinen, joista yksi niistä teillä on tarjolla?

Kiitos

From suunnittelua merkintä ei ole paljon eroa Verilog / VHDL / Kaavio maahantulon ... vain, että CPLD ovat rajoitukset, kokoa ja erityisiä sisäänrakennettuja ominaisuuksia, kuten RAM, PLL, mielipidevaikuttajille tai jopa CPU sydämiä ...

Aloitin ensin CPLD kuten vanha 16V8 ja sitten siirryin ispLSI1016 (sekä Lattice).CPLD ovat hyvin yksinkertainen, kuten osoite dekoodauksella, yksinkertainen valtion koneiden PC-Card rajapintoja jne.

Lopuksi tänä vuonna siirtyä FPGA koska meidän suunnittelun yhä useampia toimintoja tarvitaan sisällä ... ja olen todella kiva käyttää FPGA ... saat addiktoitunut kanssa "mitä muuta voin sovi sisällä".Käytössä CPLD olet melko osuma suunnittelua rajoissa hyvin nopeasti (o;

Jos aiot tehdä oman suunnittelun sitten FPGA eivät ole helppo käsitellä, koska ne vain tulevat nice TQFP tai BGA paketteja.CPLDs löydät helppoa socketable PLCC paketteja.Myös CPLDs ovat saatavilla 5V suvaitsevainen IO versiot kuin FPGA.Mitä tarkoittaa "teillä on tarjolla?(o;

Olen MAX-plus II-ohjelmisto.Tämän, joka CPLDs voidaan ohjelmoida.

Minkälaista suunnittelukilpailun pakki teillä tarjota minulle?

Kiitos

En tiedä whch laitteita se tukee ... riippuu versio sinulla on ...
tarkastelemme Alteras verkkosivuilla tuetuilla laitteilla ... tai olisi noin laitteen kokoonpanoasetukset vaihtoehto, jos näet tukee kerran riippuen version / lisenssin ...

@ ltera Ehdotamme, että siirtyminen qu (at) rtus II ohjelmisto ... kuten uudemmissa MAXII laitteita ...Design pakki tarjoaa?Voin vain tarjota joitakin neuvoja (O;
Mutta olen kai sinä tarkoitat "ehdottaa" (O;

Tämä riippuu tarpeisiin ... mitä talousarvio .. lopullinen tarkoitettu sovelluksia ...
@ ltera on lista omaa ja 3rd party arviointi sarjat:

hxxp: / / www. @ ltera.com /
products / devkits / kit-dev_platforms.jsp

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back