Receiver Design ongelma.

W

wccheng

Guest
Dear all,
Nyt olen tekemässä UWB-vastaanottimen suunnittelu.Juuri mallin ensimmäinen taajuus 3-yhtye 3 GHz - 5 GHz.Olen yhdessä RX / TX-kytkin LNA Down mix-1 Down mix-2.Minulla on ongelma NF ongelma.Ensimmäisen ja kolmannen taajuusalueella, vastaanotin voi antaa minulle ~ 4.5dB NF-arvo.Kuitenkin toinen taajuusalue minulla ~ 6.5dB NF-arvo_Oma erittely on 4.5dB noin.En vieläkään tiedä, miksi se on onnellinen.Oma vastaanotin deisgn on nolla-IF.Onko kaikki RF-suunnittelun asiantuntija antaa minulle joitakin ehdotuksia korjata sen tai etsiä ongelman pois?

Kiitos

wccheng

olisi u lähetä Block digram ja ur-vastaanotin ja spec: n kunkin lohkon, jotta voimme tarkistaa järjestelmän spec: n,

mutta näyttää siltä, että ur LNA on korkeammalla NF toinen bändi

khouly

Todennäköisesti your Tx / Rx kytkin lisätään tappio kasvaa Rx tilassa tiheämmin tai LNA melu optimaalinen sovitetaan pienempi bändin.4,5 dB NF vaatimus ei kuulosta niin kovia vielä 5 GHz: n suunnitteluun.Sinun täytyy käyttää tällaista prosessia valittujen puolijohteiden, jotka tarjoavat vähän melua.Samankaltainen GaAs PHEMT.Tarkista LNAs from Avago tai RFMD.

Tarkista Insertion Loss oman Tx / Rx siirtyä koko bändi verkko Analyzer ja mitata LNA NF kanssa kohinalla mittarin koko bändi.Tämän pitäisi selventää, jos NF hajoaminen tulee.

Karote

Olen kuitenkin NF on niin outoa.Ensimmäinen ja kolmas bändi on kunnossa (~ 4.5dB).Lähi kaistan taajuus on suurempi (~ 6.5dB)

On vaikea sanoa, koska ei ole tarpeeksi infoa saat piiri LNA (laajakaista vs kapeakaistaista taajuuden vaihto) ja mikserin.Yksi asia mitä voi tehdä on eristää LNA ja mikseri, nähdä, mikä hallitsee NF.

Uskon, että voi pulahtaa Insertion Loss charecterstics oman Tx / Rx kytkin tai NF charecterstic ja LNA.
Mittaa molemmat edellä mainitut tekijät erikseen, joten voit yrittää sovittaa tai korvata kyseisen laitteen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back