Req. MPLAB C18 Apua aloittelijalle

A

amtalan

Guest
Olen dooing minun Ensiaskeleet MPLAB C18, ja esimerkkejä löytää paketin mutta minusta tämä virhe. Voiko joku kertoa minulle syy ja / tai liittää yksinkertainen työ työtila? Ystävällisin terveisin. Poistaminen välittäjä tiedostoja ... Valmis. Suoritetaan: "C: \ Programmi \ Microchip \ Mcc18 \ bin \ mcc18.exe"-p = 18F452 "example1.c"-fo = "example1.o"-W2-MS-OT--Ob-Executing: "C: \ Programmi \ Microchip \ Mcc18 \ bin \ mplink.exe "" 18f452.lkr "" E: \ SwPic \ Esimerkki1 \ example1.o "/ M" example1.map "/ O" example1.cof "MPLINK 3,20, Linker Copyright ( c) 2002 Microchip Technology Inc. Virhe - ei löytänyt tiedostoa "c018i.o".

Ehkä sinulla on käytössä Edellinen työtilaa. Poista työtila, avaa jälleen projektin kanssa MPLAB ja yritä uudelleen. MPLAB luo toiseen työtilaan. Ystävällisin terveisin, mimoto

Hei Amtalan, Sinun on nyrkki lisätä linkitin komentosarjatiedoston hankkeeseen. Klikkaa hiiren oikealla "Linker Scripts" hankkeeseen puu ja sitten lyödä Lisää tiedosto. Poraa sitten alas C: \ mcc18 \ LKR \ 18f452i.lkr lisätä tiedostoon. Seuraava Varmista, että kaikki dir in "Project \ Build Options \ Projects" menu on täynnä sisään viimeisin kyseisessä luettelossa on linkittäjän script polun. Good Luck Servopump

Hei kaikki minun hanke oli uusi, mutta olen bulid uuden seuraavat teidän neuvoja, mutta sama tulos. Tässä on minun huono projekti, voisi joku vilkaista sitä? Ystävällisin terveisin. PS sen sijaitsevat C: \ Software

Tapasin tällä issue.But nyt se on ok. Ehkä voit yrittää mukaan seuraavasti: projekti-Build optio-projekti-hakemistot-include search path-Uusi-C: \ MCC18 \ h-OK, sitten projekti rakentaa optio-projekti-hakemistot-kirjasto search path-Uusi-C : \ MCC18 \ lib-OK.

anniechina, kiitos perusteellisesta seurannassa. Ehdotuksesi korjannut ongelman heti. Tämä on jotain, joka on todella turhauttavaa noin PIC ympäristöstä. Kun aloitan projektin valitsen C18 kääntäjä Työkalut ja minun siru (PIC18Fxxxx) mutta jostain syystä ohjattu toiminto ei toimi seuraavasti erittäin tärkeää vaihetta: 1) Sisältää oikea LKR script 2) Sisältää oikea kuuluvat polun 3) Sisällytä oikea Library Path Missä olosuhteissa en tarvitse näitä kohteita? Niiden olisi, että mielenterveyden kaikki kehittäjät, sisällytetään automaattisesti. Ilman älykästä käyttäjille yhteisössä kuin anniechina olisin kuollut vedessä juuri nyt. Joka tapauksessa, kiitos viisaista sanoista. Voin vihdoinkin alkoi minun projektini. :)

Kiitos kaikille tätä tietoa. Olen ohjelmoitu kourallinen muita 8 bittinen MCU n ja tajunnut PIC on tapa mennä ja ostaa PICkit3. En ole löytänyt Aloittaminen Se toimi - se kaikki näytti olevan peräisin PICkit2 joka Vaikka se näyttää sama on hyvin erilainen. Olen lopulta vain ladannut uusimmat MPLAB ja lite version MCC18. Pidin saada koota virheitä ja se oli tämä merkkijono, joka auttoi minua selvittää Minulla ei ollut hakemistoja oikea enkä ole linkittäjän asetettu tai H-tiedoston. En löytänyt mitään tahansa käyttöoppaita jotka sanoivat minun piti tehdä tätä! Te minut siellä. Nyt voin todella selvittää, miten kääntää tämä LED! hihi Kiitos oivalluksia ..

Minulla oli sama ongelma. Tämä voi tapahtua kahdella tavalla. Ensinnäkin, sinulla ei ole teidän polkuja asetettu Työkalut paikkaan. Voit tehdä tämän goto Project -> Set Language Tools sijaintisi, etsiä Microchip C18Toolsuite, laajentaa Default hakutoiminnon (...), ja tarkista onko Sisällytä Search Path asetettu jotain C: \ MCC18 \ h, Library Search Path asetettu jotain C: \ MCC18 \ lib ja Linker-Script asetettu jotain C: \ MCC18 \ lib (kyllä, lib liian). Kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa (tuotos ja välituotekäyttö) ei tarvitse asettaa. Valitse OK ja kokeilla sitä. Jos tulit tähän tilanteeseen kun olet jo tehnyt projektityötä, ja nyt uusi projekti ei toimi, ja olet ajatellut "mitä helvettiä ..." Olet Toisessa tilanteessa. Kokeile tätä ratkaisua: avaa uuden hankkeen projektioppaan. Vain luoda uuden projektin, korvaa kaiken ja se on tehty. Se olisi koottava mukavasti. Älä unohda lähettää ironista sähköpostia Microchip, jossa he ovat laitteisto yritys, ei ohjelmistoyritys, joten heidän tulisi jättää ohjelmisto tavaraa ihmisille, jotka todella ymmärtävät sen.

Minulla oli sama ongelma. Tämä voi tapahtua kahdella tavalla. Ensinnäkin, sinulla ei ole teidän polkuja asetettu Työkalut paikkaan. Voit tehdä tämän goto Project -> Set Language Tools sijaintisi, etsiä Microchip C18Toolsuite, laajentaa Default hakutoiminnon (...), ja tarkista onko Sisällytä Search Path asetettu jotain C: \ MCC18 \ h, Library Search Path asetettu jotain C: \ MCC18 \ lib ja Linker-Script asetettu jotain C: \ MCC18 \ lib (kyllä, lib liian). Kaksi ensimmäistä vaihtoehtoa (tuotos ja välituotekäyttö) ei tarvitse asettaa. Valitse OK ja kokeilla sitä. Jos tulit tähän tilanteeseen kun olet jo tehnyt projektityötä, ja nyt uusi projekti ei toimi, ja olet ajatellut "mitä helvettiä ..." Olet Toisessa tilanteessa. Kokeile tätä ratkaisua: avaa uuden hankkeen projektioppaan. Vain luoda uuden projektin, korvaa kaiken ja se on tehty. Se olisi koottava mukavasti. Älä unohda lähettää ironista sähköpostia Microchip, jossa he ovat laitteisto yritys, ei ohjelmistoyritys, joten heidän tulisi jättää ohjelmisto tavaraa ihmisille, jotka todella ymmärtävät sen.
Kiitos, tämä viesti auttoi minua paljon!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back