resampling pitkien signaalien

H

hudla

Guest
Haluaisin kysyä tehokkaita keinoja, miten mielivaltaisesti resample pitkä signaaleja (esim. useita miljoonia näytteitä).Oma signaali on jälki siitä oskilloskooppi (joka on kiinteiden mittauspisteiden ferequencies, esim. 100 MS / s, 1 GS / s, 2,5 GS / s), jotka sisältävät tietoja mielivaltaisesti Symbolinopeus.Minun täytyy soveltaa root-tävistä kosini (RRC) suodatin tämän signaalin rcosflt (x, Fd, FS).Ongelmana on, että suhde FS / FD on oltava kokonaisluku, joka ei ole aina totta mielivaltaisesti Symbolinopeus.Niinpä Haluan resample signaalin saamiseksi FS / Fd kokonaisluku.Olen yrittänyt käyttää resample (x, p, q) Matlab-toiminto (Signal Process. Toolbox), mutta yleensä minun on hyvin suuri p, q määrä tehdä se.

Esimerkki: näytteenottotiheys Fs = 100 MS / s, näytteenottotaajuus FD = 5,676 MS / s, pituus signaali on 2 miljoonaa näytettä.Niinpä minun on p = 100 000 ja Q = 5676 ja resample tämän signaalin.Tällainen suhde on mahdotonta laskea keskimäärin PC 2 megasamples pitkä signaalin takia muistiin.

Sitten ajattelin paloittain kaltainen resampling, eli ottaa Sanotaan 1000 näytteet, resample ne ja toistaa sitä 2000 kertaa.Se ei toimi hyvin, koska resample toimivat Matlab lähtee signaali nollaan kertaa ennen ja sen jälkeen annetaan näytteitä, joten amplitudi virhe käyttöön alussa ja lopussa resampled signaalin (johtuen suodattamalla) .Toinen ongelma - resampled signaali on niin pitkä, jos tarkkoja ollaan ceil (length (x) * p / q) = approx.35 Msamples, joka on oikeastaan mahdotonta suodattaa kanssa rcosflt toiminto keskimäärin tietokoneeseen.

Mitään ideoita, miten tehdä se tehokkaasti ja aiheuttamatta ylimääräistä amplitudi virheitä signaalia?

Thanks, Martin

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back