Resonanssitaajuudeksi ja sarjaan LC piiri

M

mahesh n r

Guest
Kuinka monta resonanssitaajuuksia saamme sarjassa LC Circuit.

Hei, sanoisin, kaikkien resonanssipiirejä on vain yksi Fres. Uskon syvin frequency_ kaikki muut (vaikutukset) ovat tuotteita jostain parasitics ... K.

Kiitos vastauksesta. Aion ratkaista akustinen ongelma liittyy wth Helmholtz resonaattori. Yleensä Helmholtz resonaattorit on kaula ja pesillä. Tämän kaulan voidaan korvata induktorin ja ontelo voidaan korvata kondensaattorin sähkö vastaavasti. Kun olen ratkaissut ongelman akustisesti Sain kolme heijastukset (esim. resonat taajuudet). Mutta tämä sähköinen piiri esitetään vain yksi taajuus. kiitos

Hali Mahesh, Your tervetuloa! Im ole audio asiantuntija, mutta sanoisin, että kuin on sinun "vastaava" ei ole tarpeeksi todisteita ... Tarkoitan, sinun onkalo `s toimenpiteitä (kaikki etäisyydet samat?) Eivät ole erinomaisia ​​taajuus mitä haluat resonate_eventually voit hakea joitakin temppu ja käytöstä dampings materiaalia kriittiseen seinät!? K.

jälleen kiitos. Olen kokeillut sitä asiakirjan pohjalta julkaistiin Nature. Yksityiskohdat ovat seuraavat. Ultrasonicmetamaterials negatiivinen kimmomoduuli Nicholas Fang DONGJUAN XI, JIANYI XU, MURALIDHAR AMBATI, WERAYUT SRITURAVANICH, CHENG SUN JA Xiang Zhang * Teoriasta Saan kolme seis-bändit (resonanssitaajuuksia). . Kun yritin sitä equvalent CKT, sain vain yhden. tämä täysin samaa mieltä ensimmäisen estokaista, että teoria antaa. Jos u dont mielessä, kerro ur alueen etua. minun email id on mahesh.nr @ hotmail.com

Akustinen resonaattorit yleensä tilaa, sikäli Helmholtz resonaattori on varmasti enemmän kuin kolme resonanssitaajuuksia. Sähkö vastaava piiri voi olla voimassa perusoikeuksien vain (jos ollenkaan). Mallintaa laajakaistaisen käyttäytymistä kaikki yläsävel resonanssia, LC tikkaat tai siirtojohdon mallit näyttävät lupaavammalta, mutta he eivät pysty edustamaan kaikkia mahdollisia kuvioita, vain yksinkertainen lineaarinen variantteja (esim. ohuet putket).

OHA! Olet unohtaa kertoa, että pelaa MetMat :) .. Mielestäni tässä tapauksessa on muu ajattelua tarvitaan, se täytyy olla toimiva välillä meta matto ja taajuus suoraan too_but kuten sanottu, se ei ole osa minun ammatti! Uskon, sinun täytyy enemmän työstää (ei) vastaa circuit_or Modell ... K.

Tiedän vähän meta-materiaaleja, mutta olen tehnyt mallinnuksen Helmholtz resonaattorit käytetään vastaavia piirejä. Edellinen julisteet ovat oikein. Alhainen, jotta LC sijaiskytkennästä on vain voimassa malli Helmholtz resonaattorin matalilla taajuuksilla, jossa akustinen aallonpituus on paljon suurempi kuin suurin fysikaaliset ulottuvuus resonaattorin (vaikka teknisesti uskon, tarvitaan kolme induktanssien ja 2 kapasitanssit kunnolla mallin matalataajuisen käyttäytyminen Helmholtzin resonaattorin - ajatella, jos liike-ja potentiaalienergia varastointi tapahtuu, että tyypin järjestelmä). Korkeamman kertaluvun resonanssia esiintyy taajuuksilla yli alue, jolla on alhainen taajuus malli on voimassa. Ennustaa niitä voidaan käyttää monimutkaisempia LC tikkaita tai web rakenteita, mutta se on huomattavasti vaikeampaa, jos ei mahdotonta, analyyttisesti saada oikea L: n ja C: n päässä resonaattorin geometria ja materiaalin ominaisuudet. Kuitenkin jos tarvitsee vain asentaa L-ja C-arvot saadaan joukko resonanssia tiedät jo, että pitäisi olla saavutettavissa paljon helpommin. Toisena ajatuksena olisi mahdollista keksiä vastaavaa jaettu sähkömagneettisen rakenne, joka tuottaa useita resonoivan liikennemuotojen samankaltaisia ​​kuin akustinen resonaattori, voit simuloida jotain että käyttämällä 2D-tai 3D finite-elementin sähkömagneettinen simulaattori. En ole koskaan kokeillut tätä lähestymistapaa, mutta voisi olla mielenkiintoista.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back