RS485 minut hulluksi

G

GrandAlf

Guest
Meillä asennus oli noin 70 yksikköä kanssa PIC16f648 ajo pienitehoisia rs584 siru. Nämä ajaa kautta aa Keski 12v PSU. Kukin yksikkö on laivalla 5v reg-, suodatus-ja ylijännitesuoja ja on kytketty eri tähti ja sarjan kokoonpano. Nämä lähettää takaisin yhden vastaanottimen merkkivalotaulu. Jännite on alas noin 7V on pisimmälle kohta. Ongelmana meillä on se, että saamme mukaan PIC pelimerkkejä epäonnistuvat, mittaus noin 15ohms koko teho nastat kun epäonnistui. Ei ole koskaan ollut failue muista komponentin pöydällä. Muut kuin RS485, kaikki tulot ovat opto eristetty. Meillä on monia lähes samanlaisia ​​järjestelmiä, joilla ei ole asioista lainkaan. Voin vain ajatella on eroa jännite aiheuttaa ongelman. PSU ja monia muita asioita on muutettu mitään vaikutusta. Tämä on todella tulossa vaikea ja olen siitä täydellinen menetys. Kaikki neuvot olisivat todella hyvin appeciated kun minulla vielä on joitakin hiuksia jäljellä. Ajatellut opto eristäminen kohdissa tai ylimääräisiä virtajohdot, mutta ei ole varma, jos se auttaa. Kiitos

Koska perusturvan tarkoittaa, olisin tarjonta transsil (teho Zener) diodit kello 12V ja 5V solmu. Ulkoiset signaalit Liittäminen prosessorin pitäisi myös olla tehokas ylijännitesuoja. Tietenkin suojan voi toimia vain, kun prosessori Hallitus on selvä matalaimpedanssiseksi maataso.

Jos kaikki, mistä FVM ehdotetut ohimenevä supressors on asennettu, eventuell sourch PLS varten GND-silmukka (t)? Tästä ajaa lähteitä tai keskusjärjestelmä yli eristetty tärkeimmät. K.

Ne ovat melko hyvin suojassa kuin on koskaan ongelma muualla vastaavia jännitehäviö. Olen pitkään epäillyt, että se voi olla maan impedanssi ongelma ja aion kokeilla suoraa valtaa ajaa paksu kaapeli perällä koska minulla ei ole pääsyä paikallisille valtaa. Kiitokset palautteestasi. [Size = 2] [color = # 999999] Lisätty jälkeen 3 minuuttia: [/color] [/size] unohti mainita, että nolla on ei ole kytketty maahan, ovat yrittäneet sitä, että tapa vaikka, ei ole merkitystä ongelma.

Se on pohjimmiltaan yksinkertainen. Mikäli virtapiiri on suojattu tehokkaasti, se ei voi vahingoittaa ulkoisille vaikutteille. Suojaus voi olla joko tehoton, koska se on liian heikko, tai koska häiriöt ohittaa sitä. Te ette kuitenkaan kerro, mikä pelimerkkejä epäonnistuvat. Tietysti tämä asioista.

@ FVM hän kirjoitti näin: "... saamme on, että PIC-sirut eivät onnistu, mittaus noin 15ohms koko teho nastat kun epäonnistui ..." @ GrandAlf, entäpä esimerkiksi radiotaajuushäiriöt / RFI!? Ehkä on sinun ohittaa kondensaattorit väärin tai niin samankaltaisia ​​... K.

PIC pelimerkit eivät onnistu
Kiitos, en ole lukenut perusteellisesti. Kuitenkin, et voi vahingoittaa PIC pelimerkkejä ilman toimittaa ylijännite on riittävästi energiaa, joko VDD tai mitään signaalia pin. Ei epäilystäkään, että vahinko voidaan estää tehokkaan suojan.

Kuten sanoin tulot ovat opto eristetty, odotan nämä epäonnistua samoin. Samoin voimalla, ei sääntelyelinten jne. koskaan epäonnistunut. Ainoa tapa voin ajatella, on toimittamiseksi notkahdus maan alle ja aiheuttaa PIC tehdä, koska se on akku tukena tarjontaa, on epätodennäköistä, että asia on näin. Siellä näyttää olevan hyvin vähän RF että voin mitata. Tiedän piirit ovat ok, koska meillä on paljon läheltä samanlainen järjestelmä, että ongelmitta. On vain yksi muutos, että data korruptoituu ilman irtisanomista ohjaus ja lopussa yksi juoksee. Tämä ei normaalisti tarvita muissa järjestelmissä kuin korko on vain 300 baudia. Ei voi ajatella, että tämä aiheuttaa tällaista ongelmaa vaikka. Ehkä minun pitäisi harkita opto eristäminen kohdissa. Hämmentävä!

@ GrandAlf, "voi ajatella, että tämä aiheuttaa tällaista ongelmaa vaikka." En usko, kaikki mahdollisuudet ovat, joissa tarkistetaan ongelmatilanteissa lisää: inpossibles liian :-( K.

probem kohtaamat sinua "GrandAlf" muistutti minua yksi 3 vuotta vanha vastaava hanke, joka pudotettiin takia samanlaisia ​​ongelmia. Metson lähes 90% minun henkilökohtainen kokemukseni samanlainen hanke Room Bell järjestelmän avulla MAX485, jossa meillä oli kasa koostuu 89S52 n kanssa viestintään nastat palanut sisältä. Olimme pysty uskaltaa syvyys syy meidän rajallinen aikataulu ja meillä oli pudonnut projekti. Vaikka me stuggled antaa molemmin puolin eri suojauksia, ongelma oli toistuvia, enkä ole vieläkään Master PCB rakennettu 89S52 ans orjia kanssa 89C2051 sadoissa ... minun junk laatikko joitakin passiivisia komponentteja, jossa kaikki MICROS hyödynnetään muusta hankkeet myöhemmin.

Arvostan kaikkia syötön, kai täytyy pitää taistelee sen kanssa kunnes löydän ratkaisun. Monet kiitokset

Vain oli ajatellut. Ajattelen käyttäen 4 IL610 eristetty 485 hybridit. Neljä erillistä tuloa yhteen ero lähtö. Ei varma mitä fanout on Yksikanavaiset data, ihmettelin, jos voisin yhteistä 4 lähtöä ja rehuja standardin RS485 siru palata ero, vai olisiko parempi käyttää 4 piirit mahdollistavat sekä yhteiset / B lähdöt. Circuit on yksisuuntainen vain. En näe mitä fanout on esite.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back