Säteilykuvio pyöreisiin silmukka HFSS

A

ankitmore

Guest
Hei kaikki, olen suunnitellut kehäantenni vuonna HFSS käyttäen niputetaan portti. Olin tarkkailemalla sen säteilykuvio vuonna Far Field alueella ja huomannut, että HFSS antaa maksimi kohtisuorassa suunnitelma kehäantenni ja null tasossa kehäantennin. Jonka pitäisi Infact olla päinvastainen, joka on enintään tasossa kehäantennin kanssa NULL kohtisuorassa kehäantennin! Kaikki apu on suuri .. kiitos

Olettaen, että silmukan halkaisija <0,1 lambda on oltava sekaannusta koordinaatistossa, kuin teidän odotus on oikea. Kun simuloida suora puoli aalto dipoli (samoilla niputetaan portti), ei tämä anna odotettua kaavaa?

Niin, kun käytän Dipoliantenni säteilykuvio on oikea .. eli torus ympäri dipolin. Olen myös kasvanut koko silmukka .. eli> 0,1 lambda ... mutta ei onnea minä myös kasvattaneet säteilyn laatikko ... ja jopa muuttaa muodon asiassa eikä suorakulmainen laatikko ... mutta silti Ei rakenteen muutos .. ja järki vuoksi muutin tasossa silmukan ... mutta silti säteilykuvio oli kohtisuorassa tasossa silmukan .... niin oletan että se sulkee pois kaikki sekaannukset koordinoi.

Oletko tarkistaa nykyistä jakelun pienen silmukan (pitäisi olla melkein yhtä pitkin silmukka)?

Katsoin suuruusluokkaa nykyisen jaon ja se näyttää entistä vähemmän vakiona läpi ulos silmukan ... mutta kun katsoin vektori nykyinen jakelu huomasin, että on olemassa kaksi vektoria viittaava kone lähes 45deg on tasossa silmukka , oikeus jossa aukko silmukka on määritelty paikka magnetointi portti. Suuruusluokka vektorit on melko suurempi verrattuna, että vektorit renkaaseen. Oma arvaus on, että tämä on mikä aiheuttaa kuvion näkyvän kohtisuorassa tasossa silmukka ... Nyt kysymykseni on 1) se, että todella tapahtua fyysinen kehäantennin? (Oma arvaus on se saisi tapahtua) 2) Miten pääsen hfss antaa oikeat tulokset?? (Silmäkoko? Magnetointi aukko silmukka?)

Mikä on halkaisija metalli käytät tehdä silmukan ja mikä on resonanssitaajuus? Onko se vain silmukan itse ilman tai sinulla on maataso samoin? Löysin jonkun, joka oli sama ongelma täällä: [url = http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=239535&page=4] Antenni ja eteneminen suunnittelu - viritinvahvistimen säteilykuvio [/url] Voitko post HFSS tiedosto?

Silmukka on vain ilmassa. En aio tulostaa sen myöhemmin alustalle mutta simulaatio alustan din't järkeä joten olin yksinkertaistaa asioita ja ensimmäinen tutkimme sitä ilmassa. Koska aion tulostaa sen alustan ... silmukka on todella tasainen metallia 10um leveys ja toimintataajuus noin 100GHz. Olen löytänyt muutamia linkkejä itse yrittää keskustella tästä ongelmasta, mutta ole törmännyt ratkaisu keneltäkään. Minulla ei ole tiedostoa tässä tietokoneessa, mutta julkaisemme sen heti ..

Joten, löysimme ongelma! Se toimii kuin antennilla kuin silmukka. Joten jos laitat alustalle sinun pitäisi saada, mitä tarvitset. Olet todella monimutkaistaa asiaa simuloimalla ilman alustan ja maahan. Kerrothan, jos tämä toimii.

Ajattelin samalla liian ... ja oli todella tulee ottaa askeleen taaksepäin ja simuloida silmukoita langan halkaisija 10um sijaan tasainen metalli 10um ... julkaisemme havaintojeni kerran saan sen.

Niin kauan kuin poikkileikkaus on koko <0,1 lambda, muoto poikkipinta ei vaikuta säteilykuvio pienestä segmentti. Joten silmukka valmistettu kaistale on sama kuvio yhtenä valmistettu pyöreä lanka. ankitmore: For nauhat tapauksessa Arvaatko nykyinen läpi silmukan virrantiheys ja leveys? Tämän pitäisi olla yhtä suuri virran sataman (kuten et ole lisännyt matching vielä). Kaksi 45 asteen off-tason vektorit näyttää oudolta (kuten oletan olet symmetrinen rakenne). Onko virrantiheys juonta osoittavat myös nykyinen tiheys niputetaan syötteen? Onko reaktanssi (S11 simulointi) näyttää mitä odottaa perustuu käden laskeminen?

En ehkä ole tulkinnassa rakenne kunnolla. Ajattelin että microstrip linja on laaja ja on paksuus 10um. Nyt ymmärrän, että se on nolla paksuus ja leveys 10um, mikä tarkoittaa minun edellinen viesti oli väärässä. Voitko antaa meille lisätietoja ja kertoa meille simulointi taajuus?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back