S-parametrien mittaus hyvin alhainen VNA lähde teho

I

Issamy

Guest
Hei kaikki,

Ensimmäinen viesti tähän foorumiin.Haluan mitata S-parametrien on DUT.Minun ongelmani on se, että välttää puristukselta että DUT, olen asettaa lähde valtuudet, VNA tasolle alle-60dBm.Näin sisäinen attenuators ja VNA ovat commutated,
jolloin kalibrointi mahdotonta ...
Jos Teen Kalibrointi ihmisarvoisen lähde tehotaso (0dBm) ja sitten lasku lähde valta alkeistasoa-60dBm, sitten S paramater näytössä on täysin epäjohdonmukainen.
Mitään käsitystä vahvistaa minun ongelmani?

Kiitos

Issam

Jos VNA lähde teho liian alhainen, signaali-kohinasuhde ei riitä.
Signaali lähellä melutaso.

Kuinka monta teho tulee ulos teidän DUT?

VNA vahinkoa tehotaso on yleensä 27 dBm.
VNA suurin panos taso on yleensä 15 dBm.
Ennen 15 dBm, että VNA vastaanotin on pakkaaminen.

Ehdotan teille asettaa VNA teho tasolla-20dBm tai-30dBm.
Riippuvat DUT lähtötehosta.

Jos DUT lähtöteho on alle 15dBm, käytä koko kaksi satama TOSM menetelmä (Open Lyhyt kuormitus 50 Ohm, kautta cal kit) kalibroimiseen VNA.

Jos DUT lähtöteho on yli 15dBm, voit lisätä vaimennin on VNA testi kaapelisisääntulo satamaan.
Käytä normalisoinnin menetelmää (kautta cal kit) kalibroimiseen kaapeli-ja attenautor tappiota.
Tämä on hyödyllistä voittoa mittausta.

Hi nccu1990, Kaspalla,

Kiitos vastauksesta.Oikeastaan haluaisin vain keskittyä S11 parametrit.

Kaspalla,
En voi kalibroida VNA Power alapuolella-60dBm, että VNA palauttaa virheilmoituksen mentionning ettei se voi laskea virhe cofficient koskevan viittauksen kuormitus (avoin, lyhyt ..).Oletan, syynä on vaimennus commutated sisällä VNA näiden tasolle.

nccu1990,

Aion lopullisesti imeyttää minun DUT vallasta tasolla noin-20dBm, joka voi viistoon S11 parametri mittausta.Lisäksi, mikä on vaimennin välillä VNA tulo satamaan ja DUT ovat vääriä, että S11 kalibrointiin.

Muita ehdotuksia.

terveisin,

Issam

Saatat haluta kuulla teidän VNA käyttöoppaasta ymmärtää suhteessa signaalin taso ja saavutettavissa S-pararameter mittaustarkkuus.Vaikka VNA tukee Kalibrointi -60 dBm, tuloksia on odotettavissa, on suuri epävarmuus.

Miksi ette aloittaa pienin lähde teho suppported kalibroinnissa?

Voit arvioida reproducability S parametri mittaukset eri lähteestä tehotasoilla ensin.

Sitten voit tehdä DUT mittaus eri tasoilla tunnistaa enimmäismäärä mittauksen vaikuta kompressiota.

Hi Issamy,

Mielestäni DUT on alhainen lähtöteho.
Joten ei tarvitse lisätä vaimennin on VNA testi-kaapelilla.

Käytä-25dBm tai-30dBm virtalähteeseen, pitää pidettävässä VNA dynaaminen alue.

Jotkut AN noin VNA uncertainly, ehkä hyödyllinen teille.
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

VNA dynaaminen alue ja lineaarisuus tarkkuus AN
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Mikä laite olet testaus?
Jos asetat VNA lähde teho vähintään 10dB alle P1dB kompression sinun pitäisi vielä saada tarkka mittari sen lineaarinen S11 suorituskyky alempaan virta, että olet kiinnostunut

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back