S11 suodatin

D

DimaA

Guest
Olen suunnittelussa microstrip bandpass suodatinta käytetään 3,1-3.8Ghz
Saan noin 18dB vuonna S11
Onko se hyvä vai huono?Olen käyttäen FR4 kanssa Er = 3.7

Onko se suunnittelun tulos paperilla tai pehmeää, tai mitattu yhden?
Jos se on toteutunut ja mitataan teidän pitäisi olla tyytyväisiä, hyvin paljon.

Tämä on mitattu tulos
Tässä on kuva, mitä mieltä olette?Tiedän, että syöttötapa menetys on aika iso 7.6dB, mutta tämä on paras saisin
Joku kertoi minulle, että S11 suodatin pitäisi olla alle 10dB,
onko tämä oikein?
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Olisi joitakin suunnittelu ongelmia suodatin.Näyttää siltä, että lähes kaikki energiapanosta on hajautettava (alhainen ulos bändi S11 ja vey korkea syöttötapa tappio).
Antaa muutamia yksityiskohtia suodattimen rakenteeltaan ja ehkä joku voi auttaa sinua.

Tämä suodin on varsin lossy.En voi sanoa mitään ilman tietoa suodatin suunnittelun menetelmiä mutta lossy.
Input harkinta kerroin on melkein hyvin good.If S11 <-18dB mutta S21> 7.6dB on väärässä komponentit kuten substraatti ja / tai osille, jos se on tehty kerääntyvät osia ..

Sen lisäksi, jos PCB on puuttunut joitakin kemikaaleja, tämä voisi olla menetys on liian ..
Olisi erittäin syvä analysed.

Hei.Ehkä voit lähettää kuvan fyysistä suodatuskaavaa?On olemassa monia tekijä korkea syöttötapa menetys, kuten huono toteutus (kuten keskeytyksettä klo RF-liittimet).

Sinun tulisi myös tarjota laajakaistapalveluja tontti on S21 oman suodattimen.Tämä voi osoittaa ongelmia kuten lisätietojen waveguide liikennemuodot, joiden seurauksena huono out-of-band vaimennus.

En näe nice teräviä nulls voit mitata S11 tontteja.The nulls liittyvät järjestyksessä suodattimet.

Olen myös suunnitellut suodatin WiMAX sovelluksia microstrip linjat lähes näitä taajuuksia ja sopeuttamisekseen tappio oli paljon pienempi kuin sinun (3,5 dB).Jos voit, yritä käyttää pcb "Rogers 4003" (ER = 3,3), sopii paremmin rf sovelluksia.on olemassa parempia PCB jopa, kuten duroid, mutta ne ovat liian ohut ja aiheuttaa mekaanisia ongelmia juotos-ja etsauksessa.

ja toisaalta, oma harkinta menetys on hyvä.

Olen kokenut ja suunnittelemalla microstrip suodattimen avulla FR4 .... mielestäni> 7 dB lisäysvaimennuksen tappio on hieman liikaa ......... u voi tarkistaa uudelleen ur järjestelmän ...... .

Ja myös suodattimesi sai hieman epäjohdonmukaisuutta.Teitkö kalibroida teidän VNA hyvin?Koska S11 on melko hyvä, mutta S21?
Katsokaa tätä ...

Hi all, tnx vastauksen
PCB itse lopettaa lossy, tan = 0.01 klo 2mhz on bi suurempi korkeampia taajuuksia
Sain uudempi kuva verkon analysaattorin,
mutta paljon on tarkka kalibrointi Kit (ensimmäinen oli melko vanhoja kit)
sen s21 kuvio ei ole muuttunut, mutta S11 on vähän eri juttu
tämän suodattimen ulkoasun ja simuloidun johtaa Momentum ADS
menetys on vain noin 3DB
Lisäksi näyttää siltä, että S11 on parempi todellisuudessa kuin simulaatio?
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

se on normaalia, että harkinta-tappio on pienempi kuin simuloitu, koska jotkut teho on säteilyteho (jotenkin ole hyvin ennustivat vauhtia), ja ne eivät välttämättä näy / lähetetään your input / output (alempi S11/S21).Olen myös kokenut, että vaikutus.Simuloidun S21 oli minun suodatin noin 1,2 dB ja mitattu 3,5 dB.
Last edited by estradasphere on 04 kesäkuu 2005 13:32, muokattu 1 kertaa yhteensä

1.Kokeile uutta simuloinnin menetyksestä 0.025 ja 0.03.Tämä saattaa selittää pienempi kuin simuloitu pohdintaa.
2.Ovat todellisia toteutua erot sidottua linjat identtinen suunniteltu aukkoja simulaatio?
Tämä voi johtaa suurempiin syöttötapa tappio odotettua.

Diel const on FR4 voi vaihdella 4,3-4,8 eri erissä.Ja lämpötila herkkiä samoin.Tappio Tangent voi vaihdella välillä 0.018-0.030 riippuen kerrosten lukumäärä,
kartonki paksuus jne.

Käyttämällä FR4 kuin substraatti varten mikroaaltouuni piirien edellyttää tarkkoja suvaitsevaisuutta analyysien tuloksista FR4 parametrit mikrouunissa suunnitteluohjelma, ennustaa levitä suorituskykyä lopputuotteen suunnittelu.Käyttämällä
esim. Monte Carlo-analyysi tästä voidaan välttää monia ansoja.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back