saturaatio

N

neofrkh

Guest
Joku plz selittää minulle, mitä on saturaatio alueen ja kylläisyyttä kohta
Olen lukenut, että kylläisyys alue on kun keräilijä ja perusta on eteenpäin puolueellinen,
ja keräilijän on toimitettava puolueellinen vain silloin, kun jännite koko CE on alle 0.7V.
Joten miksi saturaatio kohta ei ole 0.7V.

saturaatio viittaa "ON" tilaa, jossa BJT.BJTs ovat nykyiset-ohjatut laitteet.The coventional nykyinen virtaa keräilijä sen päästölähde.Ihanteellisessa tapauksessa VCE on nolla voltin.0.7V on Vbe ole VCE.Kun tyydyttyneistä VCE on tyypillisesti 0.2V.Se riippuu paljolti Ic ja kestävyyskokeita puolijohdetuotteen materiaalia, joka muodostaa kerääjä.

thanx auttanut minua
plz kerro mitään LINK tai kirja, jossa selitetään saturaatio yksityiskohtaisesti

Kokeile tätä:
- Analysis and Design of Analog Integrated Circuits (4th Edition) Paul R. Gray, Paul J. Hurst, Stephen H. Lewis, ja Robert G. Meyer

neofrkh wrote:

thanx auttanut minua

plz kerro mitään LINK tai kirja, jossa selitetään saturaatio yksityiskohtaisesti

ei.transistori on saturatin kun on cb risteykset ovat eteenpäin ennakkoluulottomasti ja se on riippumaton ce risteyksessä.vuonna saturaatio jännite koko ce risteyksessä on alle 0,2 voltin.

al_valaee wrote:

ei.
transistori on saturatin kun on cb risteykset ovat eteenpäin ennakkoluulottomasti ja se on riippumaton ce risteyksessä.
vuonna saturaatio jännite koko ce risteyksessä on alle 0,2 voltin.

neofrkh,
Värikylläisyys ominaista,
että se on tila, jossa base-päästötason ja Collector-base risteykset ovat molemmat eteenpäin vääristyneitä.Ei ole asetettu jännite, jolloin tämä tapahtuu.Tämä on jännite on funktiona perusvaluutan nykyinen.Jos esimerkiksi tietyn perustaa ajankohtaisia, Vbe on 0,5 V, silloin laite on tyydyttyneitä varten Vcb alle 0.5V.
Terveisin,
Král

Hi all,

Vain lisätä muutaman kommentin ...

Kyllästys-alue (ja se on vasta-osa eli Cut-Off alue) transistorien käytetään digitaalielektronisia Switching sovelluksia .... siis perustavaa kirja, jossa käsitellään sanoi aihe voi auttaa sinut ulos ....

terveisin,
Sai

Olen kuullut useita teoksia ja saavutettu seuraava:

Vuonna npn transistori,

Kyllästys-alue on silloin, kun sekä base-päästölähde (BE) ja base-keräilykappaleista (BC) risteyksessä on eteenpäin vääristyneitä.

Se tapahtuu vain, kun
V (BE) = 0,7 ja V (BC)> 0 ja V (CE) <0.7

Mukaan seuraavien yhtälöiden avulla:
V (BC) = V (BE) - V (CE)
Kuin V (BE) = 0.7V;
V (BC) = 0,7-V (CE)
Niin, että edellä yhtälö, V (BC) on positiivinen (eteenpäin-puolueellinen) vain silloin, kun V (CE) on alle 0.7V.

Ja Värikylläisyys kohta, V (CE) La, on, että vähintään kohtaan, jossa DC lastiviivakirja leikkauksia keräilijä ominaiskäyrä, ja siinä asiassa suurin Ic (sat) virrat, mieluiten tässä vaiheessa pitäisi olla V (CE) = 0V, mutta koska on termisesti syntyy elektronien on välillä 0.1V ja 0.3V.

Niin, V (CE) eivät voi mennä alle V (CE) La, ja joissakin varata myös antaa kylläisen alueen alueen alle V (CE) La, eli 0 <V (CE) <0,3, vastaavasti tämän kunnossa kuin V (CE) b / w 0-0.3: V (BC)> 0 ja V (CE) <0,7.

neofrkh,
Olet oikeassa sinun laadullinen määritelmä kylläisyyttä.Kuten mainitsin aikaisemmin postitse, ei ole kiinteä arvo VCE jossa kyllästyminen tapahtuu.Perustasotutkimuksessa päästötason diodi jännite on eksponentiaalinen funktio perustaa nykyisen, ja siksi ei ole kiinteä jännite.Saat tyypillisiä arvoja puolueellisuudesta, se on jossain noin 0.65V, mutta se vaihtelee perusvaluutan nykyinen.Riippumatta Vbe on satuaration olemassa, kun Vcb on pienempi kuin tämän Vbe arvo.
Terveisin,
Král

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back