Single Balanced Mixer suunnittelu: tarvitsevat apua ADS

H

haizal

Guest
rakkaat ystävät ..

Tarvitsen apua minun suunnittelu ... Tämä on minun tietoja minun suunnittelu:

1) Olen suunnitellut 90 ° risteytettyjen COUPLER on 2,4 GHz, jotka koostuvat 4 port.The eristäminen sataman 1 ja port4 on noin-3dB.
-> S21 = 231 = 3dB
-> S11 = S41 =- 40dB
-> vaiheessa eri sataman 2-ja satama-3 on 90 °
Ja ehkä se ei toimi, kun i integroida se RF / LO ja diodi mikseri (HSMS8101)

2) Olen integroitu kaikki ne components.At
portti 1: Olen edustaa RF signaali virtalähde on 10dBM on 2,4 GHz: n ja
sataman 4: Minulla on edustaa LO joiden teho lähteen 10dBm 2,4 GHz.Since i tarpeen toteuttaa se nolla-JOS vastaanotin taajuus, että minulla on asetettu samat.

Port-2-ja satama-3: i kytketty sen yhden diodi, että rinnakkain toisiaan ja päättyy 50ohm kummassakin päässä.3) Minun ongelmani on .. kun i tehdään piiri simuloinnin harmoninen tasapainoinen,

i) Jos i meaasure tuotannon taso, jotka tulevat ulos muodossa RF / LO satamassa 1 ja portti 4 ei 10dBm anymore.What tapahtuu lähde? sain noin 5.8dBm on kaukana syntyy tulolähteeksi 10 dBm .. Onko se mittaus on ok?

ii) Toinen ongelma on ... kun i toimenpiteen yhteydessä diodi on toisessa päässä .. vaiheen eri tuotosta diodi 1 ja diodi 2 ei ole 90 ° enää .. Voiko kukaan auttaa minua ja ehdottaa minulle, kuinka ratkaista tämä asia ja tämä simulaatio on voimassa?

iii) Tavoitteenani tälle hankkeelle on saada I & Q simulointi tulos niin loppuun ... niin i'think on tärkeää, että 90 ° vaihe eri jälkeen siirrä jonka diodi mikserin.Voiko kukaan auttaa minua ehdotus projektiini.

regards, haizal
-kiitos

Ongelma johtuu ehkä muille kuin oikea impedanssi tasolla.
Tarkista S parametrit on impedanssit kanssa diodeiksi kytketty.
Ehkä sinulla on suuri, joten toimenpide on pienempi arvo.
The COUPLER suoriutuvan hyvin, jos nettoutetusta: myös vaihe ero selittyy tällä tavalla.
Ole varovainen, että RF-portin järjestelmässä on lineaarinen, joten pidä RF-signaalin alemmalle tasolle kuin P1dB ja mikserin (ehkä 10 dBm on liian korkea).
Toivon, että se voi auttaa.
Mazz

Olen yrittää laittaa RF-teho ja LO valtaa 0 dBm .. ja olen edelleen
doesnt get 0dBm klo Syöttöparametrin .. kun en simulaatio se menee noin-7dBm .. mitä on tapahtunut?

Mielestäni suunnittelu risteytettyjen COUPLER on hienoa ... kun i yhteyden satama 3 & 4 mikseri diodeiksi sen näyttää jotain outoa .. se on tarpeen saada tuotoksen eri 90 ° .. i pelkästään sekoittaa minun simulointi tulos .. voi joku auttaa minua ..varten ur tiedot suoraan i kytkenyt 2 diodia (hsms8101-from Agilent) Joista yksi kullekin ulostuloportti risteytettyjen COUPLER ja irtisanoa on 50 ohm terminaattori.Onko se ok with my setup? Ja se on välttämätöntä minua tekemään impedanssi matching? Koska
en tarvitse toteuttaa sitä nolla-IF. (RF taaj = LO taaj = 2,4 GHz)

Mielestäni Mazz on oikeassa.Olisi vuoksi harkinta.Voitko näyttää miten "meaasure tuotannon taso, jotka tulevat ulos muodossa RF / LO satamassa 1 ja satama-4".Oletteko masure jännite ja nykyisten näihin satamiin ja laskea teho käyttäen yhtälöä kuten: 0.5xreal (V x conj (I))?Tämä valta on esiintyvyys valtaa, ei lähde valtaa.Mielestäni osoittaa kaavion suunnittelua on paljon parempi.

Hei,

Olen sitä mieltä, että epäsuhta tulee diodia, jotka ovat cousing epätasapainoa, COUPLER.Se on tarkoitettu 50 Ohm ympäristö, joten vaikea ero diodi impedanssi Tästä arvosta voi couse COUPLER käyttäytyä huonosti.Jos haluat ottelu diodia, sinun pitäisi tehdä sitä 2.4GHz, koska tämä on taajuus teidän RF ja LO että on tärkeää maching.Voit vaihtoehtoisesti valita eri diodi, joka on impedanssi lähellä 50 ohmia.

Päätevastus diodeiksi 50 ohmia, jos puoli ei ehkä ole optimaalinen liikaa, ehkä noin muuntaja tarvitaan siellä läsnä optimaalinen IF impedanssi on diodi.Lisäksi se on lähes allways hyödyllistä, jos suodattimen (vaikka teidän JOS on 0), koska se voi estää korkeampi sekoittamalla tuotteita ja parantamaan yleistä mikserivahvistimen suorituskykyä.

flyhigh

Arvoisa flyhigh ja Yolande ...

thanx molempien ur neuvoja ..

i just tarkistaa minun mikserin diodeiksi käyttöturvallisuustiedote ...
se totesi, että Zif = 150 Ω .. se on totta, että minun tulee tehdä impedanssi matching koska tämä Zif ≠ 50Ω? ja tämä Zif edustaa diodeiksi impedanssi itse? vain tiedustelu ja tarvitsevat apua u kaikki .. jos se on tarpeen minulle tehdä vastaavia .. mitkä ovat sopivia matching tekniikkaa .. se natsa vastaavia tai quarterwave?mr Yolande ..

Uskon, että
1. vaihe i vain katsot valta tasolla ja taajuus jossa JOS on pudota .. ennen jatkokäsittelyä simulointi on Baseband signaali ... i liitä kaavio minun simulointi tämän jälkeen .. nyt juuri valittu teho käyttäen mitä saatavilla dqata näyttö (esim. dBm), voit antaa minulle kommentteja ja ehdotuksia, mitä
olen tekemässä ..
thanxLisätty jälkeen 43 minuuttia:tämä on minun simulointi tiedostoa ...

vielä yksi asia i juuri pyytänyt minun lehtori noin Zif impedanssi .. hän kertoi minulle, että Zif on ainoastaan tuotos, että diodi on jos taajuus .. se saattaa voimaan if taajuus .. ja sillä jos esiintyä matalia taajuuksia .. impedanssi yhteensovitus on Jos ei ole niin tärkeää, koska minulla on vain tarve purkaa perustaa bändin signaali .. hän sanoi, että normaali RF diodeiksi se impedanssi on 50 ohmia .. ja tämä diodi on testattava ennen ja yleensä käytetään 50 ohm .. kaikki ehdotukset minun suunnittelu ?
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

i näe kuvata noin projektiisi.
ja is't vikaa teidän S41 ..
voisitteko ystävällisesti kertoa oman ero toimenpiteen seurauksena ja simulointi?
projektin on erilainen paljon.

Hi all,

Mielestäni AC maahan (2,4 GHz) olisi syytä lisätä lopussa kunkin diodi ja sitten kautta lowpass suodatinta saada IF.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back