Single Element ultraäänilähettimien RX / TX kytkentä

C

carp3

Guest
Hei, olen yrittänyt käyttää yhtä ultraääni lähetin, mutta minulla on ongelmia siirryttäessä RX ja TX. Yritin tehdä tätä 74HC125, mutta en saanut mitään vastausta (echo) alkaen lähetin. Minusta se ei ole tarpeeksi nopea siirtyminen Suuri päälle korkean impedanssin tilaan. mutta en tiedä mitään muuta menetelmää vaihtaa RX ja TX. Minun lähettimen taajuus on noin 485khz ja muualla piirin on ok. Testasin minun piiri on erillinen lähetin / vastaanotin ja se toimi. kaikki ehdotukset vaihtamiseen RX ja TX? my kytkin piiri: [Liitä = CONFIG] 75311 [/ATTACH] tulokset erillinen lähetin / vastaanotin [Liitä = CONFIG] 75312 [/ATTACH] kiitos. (Anteeksi huono Englanti)

Ei ole selvää, missä on TX ja RX signaalin "erotettu" aaltomuodon. Mikä kaiku TOF? Jotta käsitys mahdollisista ongelmista yhden anturin piiri, sinun pitäisi näyttää Tx, enable ja Rx aaltomuotoja. On myös epäselvää, miten Rx vahvistin pystyy toipumaan edellisestä Tx pulssi, DC tason muutos aikana enable ja miten se puolueellinen lainkaan. Yleensä yhden anturin toiminta voi toimia, mutta nämä seikat on otettava hyvin huomioon. "Ei niin hyvä" asia on muutos vastaava impedanssi lyhyen ajan Tx avata aikana Rx. Se aiheuttaa muutoksen anturin resonanssitaajuus. Pitämällä vakio anturin kuorman impedanssi on luultavasti parempi, mutta se vähentää Rx tason ensi silmäyksellä.

Otan muutamia kuvia oskilloskoopin huomenna. en irrota / sammuttaa vahvistin kun lähetin on TX-tilassa. minun pitäisi? Laitan oman vahvistimen kaavamaisen liian (huomenna)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back