Spectrogram saada taajuus sisältö

D

dil639

Guest
Haluan lukea signaalin taajuuksia, joita voidaan tarkastella spectrogram käyttäen Matlab-toiminto (spectrogram).

Mutta kun annan eri näytteenottotiheydestä Saan näytössä minun signaali eri taajuus points.This jäljempänä selitetään.

Olen käyttämällä alla koodi luoda siniaallolla kanssa taaj = 100hz.ja näyttää sen taajuus.

t = 0:0.001:2.047;
f = 100;% 100hz taajuus
y = sin (2 * pi * f * t);
spectrogram (y, 512,256,512,1000, "yaxis');% Näytä spectrogram kanssa FS = 1K Hz
luku;
spectrogram (y, 512,256,512,10000, "yaxis');% Näytä spectrogram kanssa Fs = 10Khz.

Tässä olen todennut, että kun annoin näytteenottotiheys kuin 1000 Hz.Voin nähdä signaalin sisältöä 100hz, mikä on oikein ja odotettavissa.mutta kun annoin näytteenottotiheys kuin 10000 Hz Näen minun signaalin 1000hz sijasta 100hz.Mitä tämä tarkoittaa.Olen myös todennut, että aika-akselilla myös asteikot suhteessa.

En ole ymmärrystä tätä ilmiötä.

Oikeastaan on saada spectrogram Haluan purkaa (keskiarvo) taajuus sisällön siihen.mutta jos näyttö taajuuksien sisällöstä riippuu Fs sitten plese viittaavat siihen, kuinka pääsen keskimääräinen tiheys sisältöä.

Kiitos vastauksesta.

Terveisin,
Dileep.D

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back