tarkkaa aikaa pic

A

AriHell

Guest
Olen työskennellyt pieni hanke ja tarkka aika on kriittinen kysymys.

Miten saan tarkka aika?

Kiitos.

No, voit käyttää kidetiheys tai ulkoinen oskillaattori, joilla on hyvin pieni häiriintynyt.

Kuinka tarkka haluat olla?Myös sisäinen oskillaattori, joka PIC on vakaa ja riittävän täsmällisiä aina <10nS erilaisia uskon.

Tarvitsen sen olevan yksi sekunnin tarkkuudella.
Saan sen 4Mhz oskillaattori?

Jos et käytä R / C oskillaattoria tuohon nopeus sinun tulee varmasti tarpeeksi täsmällinen.Se antaa 1MIPS, joten jokainen
1000000 ohjeita on yksi sekunti.

Jos yrität aikaan jotain joka toinen (todella todella hidas) voit käyttää ulkoista 32.767Khz oskillaattoria kuin katsella kristall teidän TMR1 ja se keskeyttää aina ylivuotojen.Tai käyttää RTC (katso esiin MAX1337) ja se väittää yksi sen keskeyttää nastat joka toinen hälytyksen.

Yrittää laskea
1000000 syklien täsmällisesti C tai ASM on vaikeaa, koska C tuo extra koodi et aio olla siellä ja ASM edellyttää, että olet selvittää, miten 24-bittinen tai 32-bittiset matematiikka käyttää 8-bittistä rekisteriä.

Olen luultavasti käyttää 4 MHz kvartsikide resonaattorin (HC-49S)

mikä on T / C oskillaattori?miten se näyttää?

Stick kanssa kristalli, paljon tarkempi kuin resonaattoria tai R / C OSC.

Jos 1 Toinen on se, mitä olit käytön jälkeen kidetiheys joka jakaa tasan binary kuten.
4.9152MHz sitä yleisesti saatavilla.

On myös mahdollista (jos et tarvitse nopeus) käyttää 32768Hz katsella kristallia.

Crsytals antaa paremman tarkkuuden.Jos käytössäsi on jokin kristalli, yritä käyttää tarkempi kuin mahdollista arvoja parempi tarkkuus.Keskiarvo jos käytät 4 MHz, käytä kidetiheys kanssa 4.000mhz merkitty sitä.Onnea

Kaikki riippuu siitä, miten "tarkka" haluat kello olla tarkka.

voit termisesti eristäminen laitteet / kiteet, voit kalibroida sisäisen r / c, jne.

tietämättä tarkemmin käyttäjän vaatimuksia, se on vaikeaa auttaa.

Quote:

Tarvitsen sen olevan yksi sekunnin tarkkuudella.

Se olettaa työskennellä yli kuukauden.
Poikkeama muutaman minuutin ei tappanut ketään en kuitenkaan halua, että poikkeama on mahdollisimman pieni.

Saat kello kiinni kidetiheys.Ne ovat halpoja riitä.

Quartz kiteet tarjota t paras tarkkuus
Tutustu ppm arvosanaa, kun ne valitsevat ur kristall
Alin ppm parempi vakaus

Minulla on pieni kysymys.
Oletetaan, minulla on ulkoinen 32.768KHz kristall connected.How Voinko säilyttää tarkka ajoitus, jos haluan suorittaa normaalin kellon?
I havn't työskennellyt paljon tämän kristall joten minulla ei ole ideana käyttää tätä kristall varten RTC.

1 sekunti yli kuukauden vastaa alle 1ppm,
enkä usko, löydät kaikki kohtuuhintaisia kiteet tällaisissa tarkasti.

1 minuutin yli kuukausi on noin 20ppm ja se
on aivan doable säännöllisesti kiteitä eikä lämpö korvausta.

jos se on todella tarpeen 1 toisen / kuukausi tyyppi tarkkuutta, edullisin ratkaisu on todennäköisesti saada erittäin tarkasti katsella.Citizen mielestäni käytetään tuottamaan katsoa, että ne väittävät, on hyvä, alle 12 sekuntia vuodessa.

se aikoo maksaa tuhansia dollareita.

En usko, että sinulla on valinnanvaraa käyttää saavuttaa erittäin tarkka ajoitus tarkkuus (sallinette sanoa 1ppm) ilman kalibrointia ja ilman lämpötila korvauksen, jos laite on alttiiksi suurille lämpötilan vaihteluista.

Olen kerran nähnyt piirroksen avulla silab DDS, joka käyttää to220 transistori asennetaan että oskillaattori kuin Lämmitintä säilyttää lämpötilan.Pretty lihakirves jos minulta kysytään.

Esitin 4Mhz Quartz mutta sekuntia mennä hitaammin kuin mitä se olettaa mennä.

Johtuuko se siitä, että voin käyttää 30pf eikä 22pf?

AriHell wrote:

Esitin 4Mhz Quartz mutta sekuntia mennä hitaammin kuin mitä se olettaa mennä.Johtuuko se siitä, että voin käyttää 30pf eikä 22pf?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back