Tarvitsetko apua rakennus FM-lähetin

D

devilgod

Guest
Hei kaverit, Nimeni on devilgod, mistä viime kuussa, olen ollut tutkia rakentamiseen FM-lähetin. Olen yhteensä newbie. Löysin video YouTubessa, jos kyseinen kaveri teki puinen FM-lähetin. m.youtube.com / watch? gl = US & hl = fi-FI & client = mv-google & v = DXhbGzdecHI & fulldescription = 1 Hän on lähettänyt luettelon asioista tarvitaan myös. Ostin asioita shop. Lista: - 1) 2N3904 transistori X 2. 2) 1nf keraaminen kondensaattori. 3) 100nF keraaminen kondensaattori. 4) 10PF keraaminen korkki. 5) 33pf keraaminen korkki. 6) 22nf keraaminen korkki. X 2 7) 1-5p TO 30p ilman trimmeriä. 8) 470 R vastuksen 9) 47K vastus 10) 10k vastus 11) 68k vastus 12) 1M vastus 13) 10mm MIC 14) Antenna 15) akun pistoke Nyt kun seurasin TTY, i cant nähdä mitä vastus & capacito hän käyttää. Keinot mitä käyttää missä ja hän kuhmu edes ääntä video. Joten olen hämmentynyt. Joten kuka tahansa voi tarjota joitakin info, piirikaavio tehdä FM-lähettimen pois näistä asioista. Ole hyvä.

Piirikaavio vilkkuu nyt ja then.When sen ruudulla pysäyttää videon ja yrittää kopioida piiri alas paperille työskennellä. Vilpitön

Hello ... FM-lähetin piirit siellä monet web-sivustoja. Just do Googlen kuvahaku "FM-lähettimen kytkentäkaavion" ja saat paljon ..

Kiitos kaverit, olen dint nähdä siellä on ckt kaavio video ....:) i ll post jos kohtasin ongelmia ...

Avattu video säännöllisesti YouTube-sivustolla, pause video 00:58 ja sai seuraavat kuvakaappaus. [Liitä = CONFIG] 58478 [/ATTACH] Tämä pitäisi saada olet menossa. Jos et osaa lukea vastuksen värin bändi koodeja, google se ja monia tutorials. Se on oikeastaan aika yksinkertainen, kun sinä katsot tunnettu vastus ja ottelu up on väriä / numerot.

Ya sain kuvakaappaus .. mutta tässä video, on kondensaattori kirjoitettu 223 sitä. mutta minulla on kondensaattori 203 kyljessään. niin se 203 toimii sijaan se ...

Kyllä, voit käyttää tätä kondensaattori. Ei kaikki arvot ovat kriittisiä. Capacitor numero koodi: ensimmäinen numero on 1. numero, toinen numero on toinen numero, kolmas numero on määrä nollia, jotta kapasitanssin vuonna pF (1pF = 10 -12 F) Ignore Mahdolliset valtakirjat - ne vain osoittavat suvaitsevaisuutta ja jännitteen. : Grin: esimerkiksi: 223 tarkoittaa 22000pF = 22nF ja 203 tarkoittaa 20000pF = 20nF

1 enemmän kysymys, Tässä videossa hän on käyttänyt neljän kääntyä kelan. Voinko käyttää käsin tehty kela kuparista itse ... ja miten voin tehdä 1 / 8 diamtere kelan tarpeen tässä piiri???

Kyllä, Shure. Täytyy olla vain joitakin emali lanka ja 1 / 8 poranterällä ... : Grin: kela on kierretty yhteen kerrokseen käyttäen poranterä kuin käämitys muodossa. Voit käyttää 24-27 mittari johto täytettävää vanha muuntaja, tai vanha televisio taipuma. Jos et löydä lanka kierrättää tarvitse ostaa emali piiriin lanka kuin erikoistuneet kaupat myyvät "Magnet wire" (myös etsiä kauppoja jotka erikoistuvat kelaus sähkömoottorit). : Grin:
coil2.jpg

Hei kaverit Tarvitsen taas apua ... näin kaveri video älä käytä ilman leikkuria, mutta hän totesi käytettyihin osiin .... niin Voiko joku kertoa on Trimmer todella tarpeen ...

Sinun täytyy käyttää trimmeriä kondensaattori, jotta edelleen taajuuden muutoksia. Käytä ruuvimeisseliä sopiva ruuvitaltta aukkoon trimmerin kondensaattori. Joskus kun sopimaton tai kärkien kuluneet ruuvimeisselin avulla, säätö voi olla vaikeaa. Myös käyttämällä metalli-tip ruuvimeisselin avulla kapasitanssin säätö vaikeaa, koska harhailla kapasitanssi. Ihanteellinen käyttää keraamisia ruuvimeisselillä. : Grin:

Voit myös säätää taajuuden taivuttamalla kelan käämit, vähemmän kätevä tietysti.

mutta tässä videossa hän dint käyttää Air trimmeriä ... se vaikuttaa???

No, kuin aloittelija parempi käyttää trimmeriä, enemmän helppo kompensoida induktanssin vaihtelua. Pientä ruuvimeisseliä tai vastaavaa työkalua on velvollinen tarkistamaan trimmerit. Täydellinen säätö prosessi vaatii paljon kärsivällisyyttä, koska läsnäolo kätesi ja työkalu hieman muuttaa kapasitanssi trimmerin. On FM-radio lähellä piirin ja asettaa taajuus jossa ei ole vastaanottoa. Levitä valta piiri, aloittaaksesi trimmeri kunnes löydät oikean kohdan. Myöhemmin, jos vastaanotto radiosta voi kadota muutaman metrin alue, kuin se johtunee väärän taajuuden säätö ja kuuntelet joitakin harmonista lähettimen sijasta keskitaajuus. Toisen kerran yrittävät panna radio kaukana piiri ja uudelleen säätää.

Minulla on muutama kysymys ... Vuonna piirikaavio, se osoittaa minun on käytettävä trimmmer rinnakkain 33pf kondensaattorin ... mutta trimmeri on. 3 jalat .. joten jos liittää kolmas yksi?? ja tässä ckt, hän kertoi käyttää 9V paristo, voinko käyttää 3V paristo, toimiiko se??? ja viimeinen kysymys, miten KNW jossa freq olemme tarkoita miten asettaa ... ja miten tietää, missä olemme tunned meidän lähetin???

Trimmeri kondensaattori on kaksi terminaalia toisiinsa ja yksi erillinen. Tämän piiri sinun pitää 9V virtalähde. Lopullinen taajuus säätö trimmerin asettaa lähetin FM, 88, 108 MHz. Normaalisti tämä voi vaatia käytettäväksi RF taajuus counter, vaan käyttää FM-radiota lähellä piiri ja aloittaaksesi trimmeri kunnes löydät oikean kohdan.

Tämän piiri sinun pitää 9V virtalähde.
Luultavasti toimii 3V, alhaisempi tuotos. Mutta sinun tulisi aloittaa 9V paristo. Jos se toimii, voit yrittää vähentää tarjontaa.

Lisäsin 9V Adapteri virtalähteen ....[ COLOR = "Silver"] [size = 1 ]---------- Post lisätään 14:41 ---------- Edellinen viesti oli 14.39 ----------[/SIZE] [/color] mutta silti NT töissä ... Haluan yo tietää ei kondensaattorit, vastukset + ve ja-ve puolella todella vaikutusta. . bcoz Olen juotettu ne ilman seein ...

Tähän voi olla monia syitä, miksi piiri ei toimi. Näkemättä miten koottu se, kukaan ei voi tietää. Sinun pitäisi aloittaa tarkistamalla tasajännite tasoilla. Lisäksi jos mittaat jännitteen tyvestä oskillaattorin transistorin tarkoitetun maan tai piirin syöttövirran he hieman muuttua jos toiminta oskillaattori, jos kosket antennin ulostulo sormella.

Voimmeko nähdä kuvia lähetin? Käytätkö joitakin lyhyitä antenni? Miten testata lähetin? Oletko yrittää virittää myös FM-vastaanotin?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back