Tarvitsetko apua yksinkertaisia ​​transistorikytkimen

Z

zanor

Guest
Hi! Yritän ohjaukseen kauko johtoa autoni vahvistimeen PIC (osa tehonsäätimen minun carputer :)). Mutta en saa sitä toimimaan. Auttakaa minua: cry:

Ongelmana on, että emitteriltä oman NPN on diodin pisara pienempi kuin pohjan. Oman PIC I / O-pin, se varmaan kääntyy noin 0-5V, joten kun I / O on korkea (5V), sinun kuorma ei nähdä jännite tahansa yli ~ 5V - 0,7 V = 4.3V. On selvää, haluat tehon kuorman 12V, ei 4.3V! Nyt, jos olit käyttää 2N3906 (PNP) transistori, sinulla olisi toisenlainen ongelma: jos pohja on 5V, kun I / O on korkea, transistori on päällä koko ajan, eikä ole mitään keinoa Kytke kuorma pois päältä. Jos PIC on avoin viemäri lähtöä, niin olet liiketoimintaa: juuri käytä PNP transistori ja kiinnitä pohjan avoimen valua I / O-pin läpi pohjan vastuksen. Muuten saatat joutua käyttämään 2 transistoreita tai rele jne. ... tehdä kytkennän. (Voit käyttää NPN vetää pohjan PNP pieni, virta on kytketty.) Toivottavasti tämä auttaa!

Kiitos vastauksesta! [Quote = lladnar23] Jos PIC on avoin viemäri lähtöä, niin olet liiketoimintaa: juuri käytä PNP transistori ja kiinnitä pohjan avoimen valua I / O-pin läpi pohjan vastuksen. [/Quote] Voisitko selittää tätä osaa minulle? Koska minun PIC (16F648A) ei ole yksi avoin viemäri portti. Mikä on avoin viemäri portti? Mitä se tekee erillaista?

Tutustu alla olevia kuvia .. Ne osoittavat, kuinka kytket 12V kuormat 0-5V säätötapit .. Nämä circuts voidaan käyttää minkä tahansa yleisen I / O-pin mikro, tai jos mikro on OD (avoin valua) ulostulo, se voidaan kytkeä sijasta 2N3904 transistorin (kollektori) .. Terveisin, IanP

Voit vaihtaa SPDT Rele transistori, ja sitten voit valvoa, mitä ikinä haluat, mutta muistaa, kun u aseta Relay sitten becarefull noin flachback nykyinen tapauksessa Kela Deenergizing sinun tulisi polku Releen kela täyttää vahingoittamatta loput piirin kanssa käyttämällä DIODE

Katso kytkentäpiiri kirjasta kokemukseni itsenäinen robotiikan saamasi Yahoon-booksbybibin

Kuvani eivät ole auki tyhjennä I / Os, mutta veto-ja I / Os, että on täysin erilainen! Ovatko lyhyesti tässä: ... Ja kokeile liitteenä kaavamaisen: wink: Mikä on kuorma?!

[Quote = zanor] Hei! Yritän ohjaukseen kauko johtoa autoni vahvistimeen PIC (osa tehonsäätimen minun carputer :)). Mutta en saa sitä toimimaan. Auttakaa minua: cry: [/quote] et voi vetää pois teidän Inicial kokoonpanon enintään 4,3 V Aktivoi 12V maksu tarvitset toisen transistorin kokoonpano R3 toimii kuorman

[Quote = Ave_Rapina] [quote = zanor] Hei! Yritän ohjaukseen kauko johtoa autoni vahvistimeen PIC (osa tehonsäätimen minun carputer :)). Mutta en saa sitä toimimaan. Auttakaa minua: cry: [/quote] et voi vetää pois teidän Inicial kokoonpanon yli 4,3 V Aktivoi 12V maksu tarvitset toisen transistorin kokoonpano R3 toimii kuormitus [/quote] Tämä kaavio ei ole hyvä. On ehdottomasti olla yksi vastus keräilijä Q1. Jos Q1 on auki, se on kollektorivirta ei ole mitään rajoitusta (ja kantavirta on Q2, myös!)

Q2 on Pnp Transitor .... Juuri tehdä kun Q1 colector on alle 12-0,7 V Kun Q1 suljetaan ei corrent potencial on colector on 12V niin Q2 myös sammuttaa Mielestäni Sinulla ei ehkä ole nähdä PNP transistori 100Ω on maksutta supplie Olen muokata repplie piirin terveisin

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back