E
ernestmyname
Guest
Aion käyttää termistori mitata lämpötilaa mikrokontrolleri. Aion käyttää ohjaimia 10 bittinen ADC. Haluan näyttää lämpötila kymmenesosan astetta niin minun täytyy päätöslauselman olla mahdollisimman korkea. Siru on powered by 5 volttia. Ilman muita piirejä, käyttämällä yhteisiä jännite jakaja, saan 2,4 voltin ero min ja max lämpötila. Jännitealueen kanssa jännite jakaja piiri maksimijännitettä swing on 2,01-4,41 volttia mitataan ADC. Olisiko parempi käyttää virtalähteen piiri sijaan käyttämällä 5V alkaen uController? Minä vain tarkistaa jännitteen kahden sekunnin välein estämään liiallista lämpöä pois lämpötilan lukemat. Vai mikä olisi paras tapa mittakaavassa 2.01V-4.41V 0-5V? Haluan mitata useita antureita, jotka ovat eri jännitealueille. Joten En haluaisi muuttaa Vref rekisterinpitäjän kullekin. Olen harkinnut termistori OPAMP piiri vaihdella saada. Olen innokas kuulemaan kuinka teillä olisi lähestyä ongelmaa. Kiitos jo etukäteen! Saatan käyttää tätä säiettä lähettää minun edistystä. Aion käyttää SPICE mallinnus simuloida ennen kuin rakentaa mitään.