Tietokone aritmeettinen yksiköt

R

Rocky1943

Guest
Hei kaikki, oletteko yleensä käyttää aritmeettisia yksiköitä (+ - * /) mallineita varten? koska on olemassa monenlaisia algoritmeja näiden aritmeettinen yksikköä, en ole monia IP näille funtions monet olla näiden yksiköiden käytetään pääasiassa prosessoria. koska olen tekemässä tutkimusta Computer aritmeettinen, haluan tehdä kaikkien IP Näiden yksiköiden, mutta en tiedä on tarpeen tai ei. Thanks. Mitä Rocky

Nykyaikaisella FPGA, voit käyttää kokonaisluku-, vähennys-ja kertolasku toimijoiden suoraan teidän HDL, ja sinun pitäisi saada hyviä optimoitu tuloksia synteesi työkaluja. Kuitenkin jako ei tue kovin hyvin useimmissa työkaluja, joten sinun suunnitella oman jakaja tai käytä IP ydin (se voi olla mukana ohjelmistotyökaluja).

Thanks, kaiku, ja olen edelleen hieman hämmentynyt minun tutkimusta. koska olen tekemässä tietokone aritmeettinen tutkimusta, ja yrittää selvittää joitakin tehokkaita peruskoulun yksiköitä. Huomasin contemparts meidän Lab toteuttaa nämä mallit FPGA, joten mielestäni se paljastaisi todellinen suorituskyky minun design. koska sikäli kuin tiedän, suorituskyky minun suunnittelu FPGA olisi paljon suhdetta arkkitehtuuriin FPGA ja minun koodi tyyliä kuin hyvin, mikä on noudatettava feture FPGA. Joten mitä mieltä olet työstäni? on tämä mielekästä? Thanks Rocky

Modern FPGA: n sisällä ja erityinen logiikka (kuten nopea tehdä ketju), joka nopeuttaa laskutoimituksia. Synteesi ohjelmisto käyttää automaattisesti noissa piirteissä se kokoaa HDL aritmeettisia lausekkeita. Jos yrität suunnitella oman aritmeettisloogisen ottamatta hyödyntää näiden erikoisominaisuuksia, teidän logiikka luultavasti iso ja hidas. Xilinx n FPGA työkaluilla voit suoraan käyttää niitä erikoisista kirjasto perusalkioiden, mutta ne ovat tylsiä käyttää. Voit ehkä rakentaa aritmeettinen että on hieman parempi kuin tavallinen syntetisoida HDL, mutta parannus ei ehkä vaivan arvoinen useimmille käyttäjille. Kyllä, FPGA erikoisuutena saattavat vaihdella eri FPGA perheille. Saatat joutua huolellisesti muokata koodia jokaiselle FPGA perhe.

Luulen, useita hankkeita on käsitellyt aihetta, olen usein kompastuu se internet. Näin voi olla omaperäisyyden puute. Mutta olen vain käyttäjä numeerisen matematiikan ja tiedä mahdollisista ratkaisemattomia ongelmia tällä alalla.

te, Kiitos kaverit, aion perehtyä eri algoritmien näiden yksiköiden, ja selvittää näiden ip. Mikäli mahdollista, aion kertoa nämä koodit kanssasi. Jos tarvitset näitä algoritmeja tai muita Qs, voit ottaa yhteyttä minuun. :) Sähköposti: turkey1943at gmail.com

Jos huomaat parempia menetelmiä kuin HDL synteesi tarjoamien työkalujen FPGA valmistaja, sitten kerro valmistajan mitä olet tehnyt, jotta he voivat parantaa työkaluja kaikkien hyödyksi. Olen antanut Xilinx erilaisia parannusehdotuksia XST optimointiin, ja ne ovat toteuttaneet joitakin niistä.

Hei, Echo, näyttää siltä että UR varsin tuttuja FPGA optimointi ja synteesi, se on aivan hyvä ja mielenkiintoinen idea tätä varten. Nyt minulla on useita kysymyksiä tästä. Joten juuri nyt en tiedä miten aloittaa, voitko lyhyesti esitellä sen minulle? koska sinulla on jonkin verran kokemusta tässä osassa. ennen kuin voin saada parempia tuloksia, minun täytyy tutustua FPGA Achitecture? ja tietää, miten synteesi työkaluja saada tuloksia? Olen erittäin arvostettu kanssa ehdotusta, koska huomasin, että tietokoneen suorituskykyä aritmeettinen yksiköitä ei näytä aivan hyvältä FPGA. Joten en voi tehdä tutkimusta, miten ne noudattavat näitä tehokkaita yksiköitä FPGA ja saada parhaat tulokset. osalta

Ehdotan ensimmäinen tutkii miksi nykyään synteettisesti tulokset eivät ole yhtä hyviä kuin oletit. Ehkä odotukset ovat liian korkealla, tai ehkä synteesi työkalu ei ole tehokkaasti optimoimalla HDL jostain syystä. Et ole sanonut jossa FPGA ja syntetisaattori työkalu käytät, mutta sinun syntetisaattori käyttöopas luultavasti selittää miten kirjoittaa HDL auttaa syntetisaattori tuottaa hyviä optimoitu tuloksia. Esimerkiksi Xilinx ISE 10.1i "XST käyttöopas" on kaksi eri luvuissa, "XST HDL koodaustekniikoita" ja "XST FPGA optimointi". Jos haluat yritä määrittää sinulle FPGA matalalla tasolla (pääset suoraan pieniä ominaisuuksia kuten Luts, floppeja, kuljettaa ketjut, kanavointilaitteelta, jne.), sinun täytyy opiskella oman FPGA käyttöohjeet, synteesi kirjasto käsin, ja ehkä jotkut Sovellusohjeet oppia kaikki kammottava yksityiskohtia. Se on Xilinx, en ole varma muista.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back