Triac erittely Himmennin piiri, Help!

P

Picstudent

Guest
Hai olen tehnyt valo himmentimen cum tuuletin säädin piiri käyttämällä PIC. Asetus vaihtelemalla ampumalla kulman. Käyttämällä optoerotin MOC3021 ajaa triac BT136. Se toimii OK, mutta TRIAC tulee leeky usein. triac alkaa suorittaa hieman ilman ajaa. joten käyttöaste tapana completly katkaistaan ja joudun vaihtamaan triac. Mikä voi olla syynä tällaisten triakki vahinkoja? Onko tämä on mitään tekemistä sopimatonta ampumisen kulma Olen toimittavien triakki? Ole hyvä .. Thanks Picstudent

Hai Kiitos linkin ja info. Minun täytyy tehdä tämän laitteen niin kompakti, niin että se mahtuu vaihde assembly.So Aion olla iloinen, jos voin välttää iso induktorit ja kaikki, jos mahdollista. Jos tämä on herkkä portti Triac Onko meillä mitään muita triac vaihtoehtoja korvata jotta voimme olla compramise on, ainakin pienille kuormituksia, kuten tuuletin. Ensisijaisesti Käytän tätä Triac säädellä nopeutta kattotuuletin. Mitä picstudent

Ei ole mitään vikaa herkkä Gate triakit .. he vain tarvitsevat vähemmän "voima" käynnistää ne .. kannattaa harkita arvo vastuksen sarjaan MOC-Gate silmukka .. Kun käsittelet induktiivinen kuorma ettet saa ylikuumentaa se, pieni siili, pieni kela sarjaan ja 100nF/400V voi auttaa .. Terveisin, IanP

Voit kokeilla korkea di / dt arvioima triac SGS Thompson (BTA-sarja)

1) Et kerro meille tärkein jännite (220 tai 110V) käytät. 2) BT136 on yleisnimi TRIAC vaan sen olisi pitänyt Capitol kirjeen jälkeen tämä numero. Tämä kirje on suoraan yhteyttä toistuva huippu off-tilaan jännite. BT136A, BT136B, BT136F, BT136M, BT136S, BT136X jne. Lue vastaava jännite tiedoissa. Kokeile toista TRIAC korkeammat sallittu jännite. humber555

Hai BT136 600D on nimi ja minun syöttöjännite on 230V. AC 600D on 600 volttia I belive. Paikallisesti ei suurjännite Triacs ovat tilata erikseen. Virran suuri on käytettävissä. Voiko kukaan ohjaa minua koskevat osanumero olevien suurjännite Triacs täällä Intiassa? Mitä tulee Picstudent

Tässä muutamia tyyppejä saatavissa Intiassa RS-komponentit ( www.rsindia.com ): TIC225M ja perhe .. BTA08-400B ja perhe .. BTB10-600BW ja perhe .. Terveisin, IanP

Siirry tahansa elctronics Shop Intiassa Saat BTA16-600 BW (W tarkoittaa snubberless) yleensä yleiskäyttöinen BTA 16 on käytettävissä alle 30 rupiaa. jopa voit kokeilla BTA12 sarja, joka on vähän halvempi. Älä koskaan yritä ostaa RS Components, hän veloittaa sinua kymmenen kertaa hinta jopa helposti saatavissa osia.

Tein niin himmennin valo piiri käyttämällä PIC ja mainitsen joitakin tärkeitä tietoja, miten tehdä se: 1 - Sinun täytyy käyttää ulkoinen keskeytys, INT0, havaitsemaan näennäinen pistorasiasta jälkeen eroamalla sen 220 sopivaa jännitettä, älä Foret laittaa zener diodi on PIC tulo lisää turvallisuutta, koska on olemassa sisäisiä diodeja koko PIC panosta, niin sen jälkeen voit valita sopivan viiveajan, eli jos frequecy on 50Hz -> T = 20ms, 10ms + 10ms, joten sinun täytyy valita 0ms 10 ms. 2 - Käytä laitekeskeytysrutiinien, TMR0, jotta viive. 3 - Sinun täytyy tehdä joitakin LC piiri tallentaa sen melusta .. 4 - Pidä hauskaa: D

Hai Kiitos kaikille ohjeita. Oma järjestelmä toimii nyt (periaatteessa!) Mutta haluaisin saada hieman enemmän ohjeita. Nyt päätavoitteet minun täytyy tavata on 1. suojelu triac ilman suuria vaellukselle kustannus. 2. Vähentäminen koko koko laitteen mahdollisimman laajentaa että se voidaan asentaa kytkin tapauksessa. BT136 on piipittää täällä. (Vain 10 IRP). Joten tämä triac kanssa Snubber piiri (0,1 uF ja jotkut 100R on sarja) kautta se voi antaa kohtuullisen elämän ajo kattotuuletin? Muuten aion mennä joitakin snubberles versions.Your mieltä? varten pienentäminen, mikä on haittapuoli ajo triac suoraan I / O MCU? Jos eristyskokeen näkökulmasta yksikköni IA jo ottaa Ei eristystä, koska se työskentelee muuntajaton virtalähde. voimme odottaa enemmän failiure korolla, jos ajamme triac suoraan MCU ilman OPTOCOUPLER? Suhteen ansiosta Picstudent

Oletan PIC: n 0V = neutraali, joten voit ohjata triac portissa "melkein" suoraan PIC pin. Sanoin "lähes" kuin olisin laittaa 5,1 V zener diodi välinen tappi ja 0V ja käyttää pieniä, sanovat 22-47Ω, vastus välillä PIC: n tappi ja Triac portti .. Tällöin kuorma on kytketty aktiivinen ja MT1 .. BT136 toimii hyvin induktiivisten kuormien kuten fanit mutta olisin kiinnittää sen pieni pala metallia (siili, joka mahtuu kytkinlaatikko) .. Sinun pitäisi testata piirin huolellisesti ennen kuin yrität "puristaa" se kytkin laatikko .. Terveisin, IanP

Hai Olen aikeissa rakentaa OPTOCOUPLER vähemmän version. Mutta yksi asia. Tässä opto version olen sarjaan kytkeminen triac vuonna kuormituspiiri. Vain leikkaus kuormituspiiri ja lisäämällä triac ilman vastiketta elävälle tai neutraali tai kummalla puolella kuormitus jne. .. se toimii tällä tavalla. Mutta opto-vähemmän versio mielestäni kuorman puolella on kriittinen. Kuten sanoitte pitäisi latautua oltava aktiivinen (Phase) ja MT1? suhteen picstudent

Jos haluat säilyttää yksi yhteinen napa kuin 0V viite (neutraali) sekä MCU ja Triac sitten on "siirtää" kuorma neutraalista Active (vaihe) puolella triakki .. Terveisin, IanP

Hei ihmiset mukavia foorumi! Im yrittää tehdä AN236 mikrosiru sovellus mutta kattotuuletin ja jolla on samat ongelmat kommentoi ennen ... tiedä tarkalleen, mitä MOC käyttää mitä triac (snubberness tai ei) .. ensin ajatellut moc3021 ja btb04-400. .. Asun Arg (220v. ... 50Hz) Onko kellään koko proyect valmis ainakin alkaa käyttää samoja komponentteja käytetään nopeuden osa??? Onko missään voin ladata nämä tiedot? Nähdään verkossa!!

voidaan käyttää suodattimen sekä panos-tuotos voi palvella ongelma.

Mikrosirua Application moc302x canbe käytetään ja triac käytin BTA12 on edelleen joitakin ongelmia, olen WLL ladata Kun lopetan kokonaan.

Hei jos Dimmerpackin piiri toimii hyvin nyt, voi lataat piiri ja ohjelma PIC, im yrittää rakentaa digitaalinen himmennin himmentää lampun, luulen nollapiste toimii hienosti, mutta minulla on liikaa ongelmia yrittäessään tulipalo TRIAC BT136-600E, se antaa oudon tuloksia, niin minä tarvitsen vähän apua kiitos

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back