UHF Lähettimen Kaavioesitys

• Thread starter darcyrandall2004
  • Start date
D

darcyrandall2004

Guest
Hello All,

Out of edun vuoksi ja oman oppimisen, olen yrittänyt suunnitella UHF lähetin.

Hyvä uutinen on, minun uusin design olen saavuttanut lukita.
Huono uutinen on se, että vaikka en voi olla saavutettu lukita, ulostulo taajuus slighlty pois haluamasi taajuus ja olen pystynyt lukemaan demodulated älykkyyttä signaali minun Marconi testin.

Pääset vaiheessa saavuttaa lukitus:
1.Haluan ensin oli muuttaa komponentteja ympäröi resonaattorin.The VCO ei häilyä klo taajuuksilla olin simuloitava.Olen vierasta loistaudit capacitances / induktiokeloja olivat vastuussa.
2.Minulla oli poistaa RF rikastin syötettävässä varactor ja korvata kanssa 10kohm vastus.

Voit auttaa diagnosoimaan, miksi tuotoksen taajuus on hieman tasoittaa alkaen haluamasi:
1.Olen vahvisti logiikka-analysaattorin että PLL on setup kanssa oikeat tiedot.
2.Olen muuttanut aluksella, poistamalla 20MHz Fox oskillaattori ja korvataan kanssa 10MHz oskillaattoria alkaen CMAC -> ei muutosta.

Olin todistamassa
1.jos ohjelmoida PLL varten tuotoksen 440MHz kanssa 10MHz ref, eli R = 1, FRAC = 0, INT = 44, MOD = 400 sitten minun Marconi testi olen voinut virittää viite OSC jotta voin saavuttaa noin 440MHz: n virheellä 100 (minun kanava välimatkat on tarkoitus 25kHz).
2.Jos I ohjelmoida PLL tai tuotoksen 450.325MHz kanssa 10MHz ref, eli R = 1, FRAC = 13, INT = 45, MOD = 400 Olen loppujen lopuksi signaalin noin 448MHz.

Mielestäni on myös syytä huomauttaa, että digitaalinen lukita havaita tuotos on tyypillisesti arvo 2.5V että occasionaly kylpyaltaissa 0.

Onko kellään mitään ajatuksia siitä, miksi en ole saavuttaa odotettu tuotos taajuus?

Onko kellään mitään ideoita kuin eri asioita A voi yrittää selvittää ongelman niin väärin ulostulo taajuus ja puute on moduating älykkyyden merkki?

Ajattelen, että viittaus oskillaattoria ei oscillating on oikea taajuus, vielä En voi ymmärtää, koska se on ostettu hyllyltä.
Ei ole koteloinnin minun aluksella.Yleensä minun pitäisi pystyä virittää yksi UHF-lähetin riippumatta sää piilottaminen on olemassa tai ei?

Oma Kaavio are here:
http://members.iinet.net.au/ ~ darcy/working/paging_tx_13.pdf

Aion lähettää kuvan hallituksen Olen työskennellyt ajoissa.Ehkä tilaa se antaa vihjeen siitä, miksi se ei toimi kunnolla.

Kiitos jälleen

darcyrandall2004 wrote:

Hello All,Out of edun vuoksi ja oman oppimisen, olen yrittänyt suunnitella UHF lähetin.Hyvä uutinen on, minun uusin design olen saavuttanut lukita.

Huono uutinen on se, että vaikka en voi olla saavutettu lukita, ulostulo taajuus slighlty pois haluamasi taajuus ja olen pystynyt lukemaan demodulated älykkyyttä signaali minun Marconi testin.Pääset vaiheessa saavuttaa lukitus:

1.
Haluan ensin oli muuttaa komponentteja ympäröi resonaattorin.
The VCO ei häilyä klo taajuuksilla olin simuloitava.
Olen vierasta loistaudit capacitances / induktiokeloja olivat vastuussa.

2.
Minulla oli poistaa RF rikastin syötettävässä varactor ja korvata kanssa 10kohm vastus.Voit auttaa diagnosoimaan, miksi tuotoksen taajuus on hieman tasoittaa alkaen haluamasi:

1.
Olen vahvisti logiikka-analysaattorin että PLL on setup kanssa oikeat tiedot.

2.
I muunnetun hallituksen poistat 20MHz Fox oscillator ja korvasi kanssa 10MHz oskillaattori alk. CMAC -> ole muutoksen.Olin todistamassa

1.
jos ohjelmoida PLL varten tuotoksen 440MHz kanssa 10MHz ref, eli R = 1, FRAC = 0, INT = 44, MOD = 400 sitten minun Marconi testi olen voinut virittää viite OSC jotta voin saavuttaa noin 440MHz: n virheellä 100 (minun kanava välimatkat on tarkoitus 25kHz).

2.Jos I ohjelmoida PLL tai tuotoksen 450.325MHz kanssa 10MHz ref, eli R = 1, FRAC = 13, INT = 45, MOD = 400 Olen loppujen lopuksi signaalin noin 448MHz.Mielestäni on myös syytä huomauttaa, että digitaalinen lukita havaita tuotos on tyypillisesti arvo 2.5V että occasionaly kylpyaltaissa 0.Onko kellään mitään ajatuksia siitä, miksi en ole saavuttaa odotettu tuotos taajuus?Onko kellään mitään ideoita kuin eri asioita A voi yrittää selvittää ongelman niin väärin ulostulo taajuus ja puute on moduating älykkyyden merkki?Ajattelen, että viittaus oskillaattoria ei oscillating on oikea taajuus, vielä En voi ymmärtää, koska se on ostettu hyllyltä.

Ei ole koteloinnin minun aluksella.
Yleensä minun pitäisi pystyä virittää yksi UHF-lähetin riippumatta sää piilottaminen on olemassa tai ei?Oma Kaavio are here:

http://members.iinet.net.au/ ~ darcy/working/paging_tx_13.pdfAion lähettää kuvan hallituksen Olen työskennellyt ajoissa.
Ehkä tilaa se antaa vihjeen siitä, miksi se ei toimi kunnolla.Kiitos jälleen

Regards, Darcy Randall, Perth, Western Australia

Quote:

Mielestäni on myös syytä huomauttaa, että digitaalinen lukita havaita tuotos on tyypillisesti arvo 2.5V että occasionaly kylpyaltaissa 0.

Hei,

Tämä sivusto on gem ... jo kaksi vastauksista ... kiitos

Puuttuessa osa numero on PLL siru ei ollut tahallista.The PLL on Analog Devices ADF4154.Se on jakeittain syntetisaattorin.

Olen kokeillut kahta eri viite oskillaattorit.Fox 914E, 20 MHz VCXO ja Cmac IQVCXO-161.Molemmat osoitti samankaltaisia tuloksia.Kun ohjelmoitu että PLL varten lähtöaallonpituus taajuus 450.325MHz I sijaan saavuttaa noin 448MHz.

Aion kokeilla 20MHz Fox 914E kanssa PLL vahvistetaan 440MHz ja katso Jos on eroja tuloksiin verrattuna, jonka mukaan 10MHz viite.Lisätty jälkeen 1 tunnin 25 minuuttia:Hei,

Kokeilin Fox 20MHz oskillaattoria kanssa PLL ohjelmoitu 440MHz jälleen I saavuttaa saman vastauksen,
olin vain pystyy virittää 100 ja 440MHz.

Rikoin PLL loop suodattimen ja pistetään DC.The VCO tulee värähdellä välillä 435 ja 460MHz käyttäen 0 3Vdc tuloliittimeen.

Hurraa

Hyvä tapa aloittaa on käyttää työkaluja, Analog Devices säädetään.

http://designtools.analog.com/dt/rfpll/adf4X5X.html

Tulette huomaamaan, on sinulla tätä varten 400 MHz: n tapauksessa, että on olemassa suuri punainen virhesanoma alareunassa näytössä.Nämä lajitella viestit ovat hyödyllisiä.

Minulla on pelko, kun luin, että Vähimmäistiheys oli 500 MHz.

Kuitenkin tekninen ei valtion "alempia taajuuksia,
varmistaa surmasi rate (SR)> 396 V / mikrosekuntia. "ottavat sanoi, että jos minun nopea karkea laskelmat ovat oikein, en ole kokouksessa tämän spec. aion kokeilla muuttamatta vaimennin juuri ennen PLL, ehkä tämä parantaa asioita.

Hurraa

Onko kukaan muista jakeittain syntetisaattoreiden, joita voidaan käyttää taajuuksia alle 500 MHz, ne näyttävät olevan melko harvinaisia?Lisätty jälkeen 1 tunnin 46 minuuttia:Biff,

Olet legenda.Vaihdoin määrä vaimennus juuri ennen kuin PLL alkaen VCO.Sitten ohjelmoituun että tx varten taajuudella 450.325MHz ja minulla oli tilaisuus virittää arvo 600Hz alkaen 450.325MHz.Toivottavasti voin parantaa sitä.

Im aikoo uudistaa minun loop suodatin.Mukaan yhtälöt säädetty "Complete Wireless Design", minun vaimennusvoima tekijä on se, jonka arvo on noin 100, kun sen pitäisi olla alle 1.Ehkä tämä on se syy, miksi demodulated signaali ei näy minun testin.

Hurraa.Lisätty jälkeen 1 tunnin 12 minuuttia:IT WORKS!

Yeehaw.Kun vaihdat silmukkaselaimessa suodattimen komponenttien olen pystynyt onnistuneesti nähdä demodulated neliön aalto minun Marconi testi vahvistetaan haluamasi 450.325MHz taajuus.Myönnetty on muita heilahtelut läsnä minun aaltomuodossa ja suunnittelu wouldnt olla emc-yhteensopiva, mutta riippumatta tuloksena on edelleen tyydyttävä.

hurraa

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back