Ultraääni läheisyyden havaitseminen PIC-pohjainen robotti.

T

the_merovingian

Guest
Yritän suunnitella läheisyys ilmaisin PIC-pohjainen robotti (Haluan vain tietää, jos jotain jää lähelle, ei kuinka lähellä se todellisuudessa on).Olen ostanut pari Hyväksytty ultraäänisiirrintä alkaen Maplin, mutta Minulla on ongelmia piiri (Minulla ei ole pääsyä "soveltamisala).Haluan luoda jotain alusta alkaen eikä vaan "moduuli".

Olen törmännyt tähän suunnittelusta käyttää pohjana vastaanotin:

http://3.bp.blogspot.com/_ycHwJEosotY/Sbr8vE2mKZI/AAAAAAAAAaA/leCWZBfBACQ/s1600-h/ultrasonic-switch-receiver.jpg

Ymmärrän, että Q3-Q4 antaa vahvistin ja D4, R14 ja C5 antaa "oikaista / piikin jälkeen" (ei ole varma, että oikea termi) ja ~ 40kHz aaltomuodon.

Voisiko joku selittää tarkoitus D3 please?

TIA.

Kumma kyllä, D3 ei ole toimintoa sanoi piiri, koska se on pysyvästi päinvastoin puolueellista.Jos laitat kondensaattorin sarjaan R13, se olisi tarkoitus.

Yleisenä huomautuksena, se on hyvin yksinkertainen läheisyys ilmaisinta, koska se vain toimenpiteiden intensiteettiä kuin kauttakulku kestää ultraääni ääntä.

Kiitos, ajattelin niin paljon.

Itse asiassa, olen tietoinen rajoituksista piirin, minun ei tarvitse tarkkoja (? - Suhteessa ilmoitus, koska nopeutta äänen ilmassa) mittaukset, vain tieto siitä, mikä on tavalla tai ei.

Olisiko helpompaa tehdä tämän moduloitu IR lähde?Ei minun tarvitse ylimääräistä piirit tässä tapauksessa antaa (kapea) kaistanpäästö-ja signaalin taajuuden (taas kanssa ultraäänilähettimien tämä on lähinnä ominaista johtuu resonanssi vaikuttaa)?Jota taajuudet IR olisi kansan suositella (ja ennen kaikkea miksi)?

Lisäksi olen yrittänyt ymmärtää, miten arvot R6, 7,8,9,10,11,12 saatiin vuonna http://3.bp.blogspot.com/_ycHwJEosotY/Sbr8vE2mKZI/AAAAAAAAAaA/leCWZBfBACQ/s1600- h / ultraääni-kytkin-receiver.jpg.

Voisiko joku ehdottaa perustelut / matematiikan takana arvojen kannalta voitto se antaa, minun ymmärtää?

TIA.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back