Vakiovirta SMPS

E

eem2am

Guest
Hei, Olen tekemässä eristetty, offline, transistori eteenpäin muunnin ~ 10 watin teholla. Olen Valley Täytä piiri jälkeen diodisilta niin minun syöttää DC bus väreitä päässä 170V 340 V toisen on perustettu tarjoamaan jatkuva virta 1 A. Koska kyseessä on LED virtalähde. Käytän nykyinen mielessä vastus, LM393 Comparator ja 4N35 opto on toissijainen puolella. PWM-ohjain on MC34025. Ensinnäkin testauksen Sain käytetty dummy kuormitus on 10 ohmia. Kun laitoin nykyinen mielessä vastus lähtö silmukka lähtöjännite yli 10 ohmia oli välillä 8 ja 10V, solinaa T = 5ms. Kun laitoin nykyinen mielessä vastus tasasuuntaajan silmukka lähtöjännite on hyvin vähän ripple, ja näyttää hyvältä minun ledit, koska tämä tarkoittaa virta on mukava ja vakio. Kuitenkin mielessä vastus tällaisena tasasuuntaajan silmukka, jännite oli vain 7 volttia yli 10 ohmia. Tiedätkö miksi asetus oli paljon paremmin mielessä vastus tasasuuntaajan silmukan ja tämä bona fide tapa tehdä se?

Voisitteko lähettää kaavamaisen? Kiitos jo etukäteen Pow

hei, tässä on minun kaavamainen ensisijainen päälle ja toisen alle.
168wj0k.jpg
Lisäksi se on erittäin äänekäs, se punkkeja (lähtö volttia hyppiä villisti ja satunnaisesti). Tikittää voidaan yleensä pysäyttää minua tarttumalla yksi lähtö Caps tai minua koskettaa lähdön positiivinen tai negatiivinen rautatie. Tikittää voi myös joskus pysäyttää kytkemällä 390R käynnistysvirta vastus takaisin piiri. Vielä ei ole EMC-suodin tai Y korkit.

Kyllä, epävakaa säätö pitäisi odottaa, kun käytetään vertailuryhmässä sijaan kompensoi vahvistin kiertoa.

[Quote = FVM] Kyllä, epävakaa säätö pitäisi odottaa, kun käytetään vertailuryhmässä sijaan kompensoi vahvistin kiertoa. [/Quote] On olemassa paljon ohjaimia, jotka käyttävät hysteretic ohjaus (vertaimien vuonna FB silmukka) MC34025 ei yksi heistä tosin. MIC2141 ja MC34063 ja sen johdannaiset "MC33063 ja NCP3063 muutamia. He eivät anna epätavallinen lähtö väreitä tietyin ehdoin, mutta ne ovat erittäin helppo käyttää mitään monimutkaista silmukoita vakauttamiseksi. EDIT on paljon pienempi ja yksinkertaisempi offline LED ajurit siellä erityisesti 5W. Kuinka suuri on aluksella että juttu? Kaikki nämä magneettiset n ja IC: n jne.

On olemassa paljon ohjaimia, jotka käyttävät hysteretic ohjaus.
Kyllä. Mutta silmukka on suunniteltava ottaen huomioon tämän tosiasian. Nykyinen muotoilu ei, pelkään. Olen myös samaa mieltä teidän kommentti ulkonäköön talouteen. ETD54 ydin esim. olisi pystyttävä siirtämään kW sijaan muutama W. Voit vähentää epäsuoraa osat kertoimella kaksi muuttamatta perustehtävää periaate, mutta mahdollisesti saavuttaa paremman suorituskyvyn. Luulen, se koeasetelma, mutta huomattavasti voidaan parantaa.

Kiitos kovasti kaikille. kyllä tulen muuttumaan ETD 54 pienempiin ydin. Mitä palaute korvausta, se parantaa asioita, jos laitan kondensaattorin koko nykyinen mielessä vastus R17? Onko totta, että mitä minun tulee tehdä vakauttamiseksi on viivyttää takaisinkytkentäsignaali siten, että silmukan vahvistus on alle 1 vuoden viive vastaa vaihesiirto 180 astetta? Tiedätkö mitä osia voin lisätä vakauttaa? (Muut kuin käteni, joka vakauttaa se kun napata yksi toissijainen kondensaattorit!) Ajattelin epävakaa palautetta silmukoita aiheuttanut säännöllisiä värähtelyjä, ei satunnainen satunnainen villi hyppy Vout?

Sanoi touch-herkkyys on todella outo ja voi merkitä ylimääräisiä loistaudit vaikutuksia. Suunnittelu säännöllisesti säätöpiirin taajuus ominaisuus kanssa vaihevara olisi perus askel saavuttaa vakaan toiminnan, luulisin. Yksi piste, lähtövirta LM393 vertailukohta olisi korvattava kompensoida vahvistin, esim. LM358. On kuitenkin useita yksityiskohtia, jotka vaikuttavat silmukan vahvistus, esim. feedforward ramppi generaattori. Koska monimutkainen piiri, voi olla muitakin haittavaikutuksia. Yleensä lähtö LC-suodin luo kaksinkertainen napa säätöpiirissä, tarvitset joko nolla (lyijy termi) tai hitaammin hallitseva napa vakauden.

FVM, Kiitos vastaamiselle ... Arvostan ehdotusta, että käytän sanoa LM358, vaikka monissa eristetty offline SMPSs, he käyttävät TL431 http://www.fairchildsemi.com/ds/TL/TL431A.pdf .. on toissijainen puolella ja se on myös aivan avoin kollektori vertailuryhmässä. Luuletko LM393 mimmicks TL431? Kiitos arvokkaasta vastauksista tästä muutenkin.

Luuletko LM393 mimmicks TL431?
Periaatteessa ei. Toisin kuin vertailuryhmässä, vahvistin osa TL431 kompensoidaan vakaa palautetta operaation liukuvat säädin, mutta LM393 ei salli vakaa palautetta toiminnasta. Resistiivinen jakaja liitetty LM393 tulot eivät myöskään järkevää mielestäni. LM393 (sekä LM358) on yhteinen tila valikoima myös negatiivinen tarjontaa ja antaisi enemmän yksinkertainen piiri, vähemmän herkkä komponentti toleranssit. Mutta en halua muokata kunkin piirin yksityiskohta.

FVM: - "LM393 ei salli vakaa palautetta toiminnan" ..... Mitä tämä, TSM101 on avoin kollektori vertaimien kuten LM393 ja käytetään SMPS ohjain ..... Jos kuva 3, sivu 7 Tuotelehtinen .... TSM101 http://www.st.com/stonline/products/literature/ds/4950.pdf Itse asiassa kuvassa 3, sivu 7 edellä Tiedotteen näet että C2, C3, R9 ja R10 muodostavat palaute korvausta komponenttien ympärille avokollektori vertailuvalmisteita. Myös TSM101 in SMPS: - http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/SGSThomsonMicroelectronics/mXyyvzt.pdf näiden uusien tietojen kanssa, ihmettelen jos nyt luulisi, että itse asiassa avoin kollektori komparaattoreilla kuten LM393 ovat todella OK käytettäväksi SMPS n?

Ero kompensoidaan vahvistimen ja vertailuryhmässä ei liity avoin kollektori ulostulo. Se on asia taajuus ominaisuus. Näen, että minun ei pitäisi olettaa liikaa piiri teoriaa.

Hei, Kiitos erinomaisesta vastauksesta. Olen edelleen intested päästä eroon tästä melusta edellä piiri .... "tikittää" (satunnainen V (out) hyppäämällä noin) lisäksi tein eristämätön versio tästä piirin eri lauta ... .. se on käytännössä identtinen paitsi että sen sijaan olen syötetään lähdöt LM393 comnparators osaksi MC34025 n virhe amp ei-kääntelemällä input (eikä liittäminen kerääjänä opto transistori että input). Tämä eristämättömiin versio toimi hienosti ja oli kohinasta. (MC34025 n virhe amp molemmissa tapauksissa oli kytkettävä jännite seuraaja) olen edelleen ihmetellä, miksei (yllä kuvassa) eristetty versio on "tikittää". Kaikki apu tervetullutta.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back