valitseminen mikro-suunnittelu

N

nishmehta

Guest
Hey Everyone,

Minun täytyy valvoa joukko venttiilien on päällä ja pois välein muutaman tunnin.Ajattelin käyttää 8051 mikro-ohjaimen, jolla on sisäänrakennettu ajastin-tekemään tätä työtä.Aion käyttää näppäimistöä matriisi ja LCD-ja panoksen 8051 venttiilin ajat.

Olen aiemmin käyttänyt tätä siru, ja tiedän, että se on varsin monimutkainen.Siinä tapauksessa, olin käyttänyt konekielellä ohjelmoitava siru, joka teki erittäin ikävä!
Olin tehnyt suurimman osan työstäni lukemalla kirjan 8051 mennessä Ayala .... ja thats sikäli kuin tietoni pitävät paikkansa .... kun on kyse mikro.No, kysymykseni on seuraava:

1) Onko olemassa helpompaa tapaa päästä puolueeton?Voinko käyttää pienempiä enemmän perus-siru tai jotain perus-leima?(Minun täytyy valvoa 7 venttiilien atleast ... joten en vaatisi atleast 7 Digitaalinen O / P)

2) Jos, 8051 on minun ainoa vaihtoehto, on olemassa helpompaa tapaa ohjelmoida 8051 käyttämisen sijaan Assembley kielikoodi?

3) Onko olemassa mitään tapaa voisin poistaa näppäimistö ja LCD-ja panos venttiili ajat osaksi mikro-ohjain suoraan PC ?.... ehkä käyttää jotain ohjelmistoa, kuten LabView.

Kiitoksia arpa,

Nishit.

Voin auttaa sinua suunnittelussa, PM minulle, missä olet sijaitsee silti?

Koska olet käyttänyt jo jonkin aikaa opiskella 8051 helpointa olisi pysyä tämän siru, mutta en halua valita 8051 mutta vasta vuodesta MAXIM: esimerkiksi DS89C420 tai vastaavia, ja suurin syy on se, että on sisäinen lihaa muistin ja In-System Programmable kautta Serial Port.
Siltä osin kuin näppäimistö ja LCD-näyttö tulee, haluaisin käyttää yksinkertaisen komennon-vastaus protokolla (ASCII) kautta sarjaportin (RS-232) ja Windows HyperTerminal (tai vastaava) ja "puhua" Tähän siru näyttö pyynnön parametreja.
Voit tallentaa muuttujia, tarvitset ulkoisen EEPROM ja löydät paljon I2C menettelyjen lukea afrom ja kirjoittaa I2C EEPROM ..
Last edited by IanP on 21 helmikuu 2005 7:53, muokattu 1 kertaa yhteensä

nishmehta kirjoitti:

Hey Everyone,Minun täytyy valvoa joukko venttiilien on päällä ja pois välein muutaman tunnin.
Ajattelin käyttää 8051 mikro-ohjaimen, jolla on sisäänrakennettu ajastin-tekemään tätä työtä.
Aion käyttää näppäimistöä matriisi ja LCD-ja panoksen 8051 venttiilin ajat.Olen aiemmin käyttänyt tätä siru, ja tiedän, että se on varsin monimutkainen.
Siinä tapauksessa, olin käyttänyt konekielellä ohjelmoitava siru, joka teki erittäin ikävä!

Olin tehnyt suurimman osan työstäni lukemalla kirjan 8051 mennessä Ayala .... ja thats sikäli kuin tietoni pitävät paikkansa .... kun on kyse mikro.No, kysymykseni on seuraava:1) Onko olemassa helpompaa tapaa päästä puolueeton?
Voinko käyttää pienempiä enemmän perus-siru tai jotain perus-leima?
(Minun täytyy valvoa 7 venttiilien atleast ... joten en vaatisi atleast 7 Digitaalinen O / P)2) Jos, 8051 on minun ainoa vaihtoehto, on olemassa helpompaa tapaa ohjelmoida 8051 käyttämisen sijaan Assembley kielikoodi?3) Onko olemassa mitään tapaa voisin poistaa näppäimistö ja LCD-ja panos venttiili ajat osaksi mikro-ohjain suoraan PC ?.... ehkä käyttää jotain ohjelmistoa, kuten LabView.Kiitoksia arpa,Nishit.

yrittää tehdä jotain PIC-prosessorit ..
Ne ovat paljon voimakkaampia kuin 8051s ja hyvin huolehtia teidän vaatimuksia ...

crazy_man kirjoitti:

yrittää tehdä jotain PIC-prosessorit ..

Ne ovat paljon voimakkaampia kuin 8051s ja hyvin huolehtia teidän vaatimuksia ...

Atmelin 89C51RD2 on 64K Flash ISP.Jos sinulla on kokemusta 8051 haluan kiinni siitä.Yrittää ladata perus-tai C-kääntäjä, jos et kuin kokoontumisvapauden.Erityisesti on venttiilit ja jutut haluan kiinni kokoonpanoon.Se on edelleen paras tapa saada ohjelma työtä koko ajan, vaikka C-kääntäjät ovat erittäin hyviä nykyään.Jos u on infoa 8051 tarkistaa w * w.8052.com

.

Kyllä minä olen sinun kanssasi tästä asiasta glenjoy.Ei ole olemassa sellaista asiaa kuin yksi MCU on parempi kuin muut.Kaikki MCUs on paikkoja ja hakemuksen them.The perimmäisenä tavoitteena insinöörien / suunnittelijoiden on siinä, miten työ tehdään mahdollisimman pienin kustannuksin ja nopein aika, mutta silti maitain luotettavuus.Sen lisäksi, että on olemassa monia muita tekijöitä, jotka vaikuttavat valintaan MCU.IMHO kiinni siitä, mitä tunnet olosi mukavaksi, työkaluja handyness, tukea valmistus, resursseja ja availaibilty laitteen ...tms.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back