vastaanottaa tietojen PC MCU

M

Munib

Guest
Tiedämme, että kun lähetämme tiedon muodossa bytes from MCU tietokoneeseen, Windows-käyttöjärjestelmä on muuttaa tämän tavua tiedot binary niiden ASCII-koodilla, nyt jos haluan tiedot muuntaa takaisin desimaalilukuna kuin ASCII muodossa, niin mitä pitäisi tehdä tähän

OS ei muuntaa tietoja ASCII ..vain, jos käytät pääteohjelma.

Jdhar puhuu HyperTerminal Windows-käyttöjärjestelmä.
Jos olet lähettää MCU PC 00110000 ja saada tätä bittivirtaan HyperTerminal näet ruudulla 0 (muunnettava ASCII).
Mutta jos käytät ohjelmaa, joita et voi näyttää niin kätevä (HEX, BCD, binääri, ASCII).

Munib kirjoitti:

Tiedämme, että kun lähetämme tiedon muodossa bytes from MCU tietokoneeseen, Windows-käyttöjärjestelmä on muuttaa tämän tavua tiedot binary niiden ASCII-koodilla, nyt jos haluan tiedot muuntaa takaisin desimaalilukuna kuin ASCII muodossa, niin mitä pitäisi tehdä tähän

hyvin tahts ok

mutta mielestäni ongelma on se, että otan panos minun anturi, tämä tulo on tallennettu MCU ja sen jälkeen se lähetetään tietokoneeseen, jos saan sen ASCII-aikana koko ajan i dont ole mitään mahdollisuutta muokata sitä, voi jokin nyt ohjaamaan minua ratkaisemaan isssue

nyt, mitä ohjelmaa käytät saada tavu?

Voit kirjoittaa oman ohjelman vastaanottaa ja käsitellä riitti.

Hmm. Luulen, että oli väärin, että i-kirjain erikoiskieli kahva että tavu saatujen tietojen anturi

mitään
vaikka se saattaa kuulostaa, että olen aklsing varten spooon ruokintaan, mutta kirjaimellisesti en voi ymmärtää, että miten aion muuttaa minun ASCII-koodi takaisin desimaalin tai hex-muodossa, jutut joita olen saanut PC puolella ovat vain symboleita, miten Voinko perua ne merkitys ful tietojaLisätään 2 minuuttia:Quote:

vaan sinun on muunnettava 2 ensimmäinen osaksi ASCII-merkki vastaa näytettäväksi 2.

Hi Munib,

Minkälaista anturi-ja MCU käytät?
Jos annat nämä tiedot, niin näytän sinulle tapa ratkaista ongelma.

terveisin,
Silvio

sekä En mitään yleistä anturi, minulla on useita antureita (lämpötila, paine jne.), joten i cant on erityinen,

Munib kirjoitti:

sekä En mitään yleistä anturi, minulla on useita antureita (lämpötila, paine jne.), joten i cant on erityinen,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back