Vastus vastaavat Vs RF Matching

M

Mikal

Guest
Minun apoligies on monen postitse, mutta tajusin, että voisin saada enemmän vastauksia u-aalto ryhmä ...
Kysymykseni on kanssa sarjan päätteet / yhteensovitus on tyypillistä nopea PCB linja suunnittelua, vs. Matching sanoa, voimalinjat, kuten silloin, kun siirtyminen impedanssit on microstrip piiri ...
-------------------------- tässä kysymykseni -------------
Joskus on tarpeen käyttää vastaavia vastuksia, jotta siirtyminen impedanssit, sää se on RF-maailmassa tai digitaalisessa maailmassa.

Voisiko joku selittää minulle, miksi RF maailmassa, voit laskea tätä arvoa käyttäen;

R = SQRT (Rsource * Rtline)

Mutta PCB digitaalisessa maailmassa, voit käyttää;

R = Rtline - Rsourcekiitos

Hei,

Uskon, että on paljon asioita sekaisin kysymyksenne.En ole varma, että R = SQRT (Rsource * Rtline) ei käytetä mihinkään vastaa?!

Se on todennäköisesti

Zmatching = SQRT (Zsource * Zload)

ja quarterwavelength voimajohdon muuntajan yhteensovittamista lähde haveing Zsource ja kuormitusta, Zload.

flyhigh

Mielestäni olette sekava "neljännes-aallon Matching" ja "lähteen irtisanominen" (tai "-sarjan päättymisen", jos haluat).

Ensinnäkin terminologia ongelma: se voi olla vain minua, mutta kun puhuitte R voimajohdon, ajattelen R-RLGC mallin mukaisesti.From yhteydessä, voin kertoa teille, jotka viittaavat todelliseen osa Zo.Mutta jos olet tekemisissä ei-TEM liikennemuotojen sulku, Zo on useimmiten todella niin useimmat ihmiset vain käyttää Zo ei Rxxx.Ainakin tämä on minun kokemukseni, toiset voivat olla eri mieltä.

Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, on olemassa monia erilaisia vastaavia.RF, on myös yhden ja kahden hengen tynkä, ja PCB: n on samanaikaisesti tai kuorman päätteet.Vuonna lähde irtisanominen, lähde sovitetaan voimajohdon, eli tuotanto vastus R = Zo.Aallot heijastuvat kuormituksella, matka takaisin lähde, ja imeytyvät Lähde vastus (s).In RF hakemuksen emme halua absorboiman energian lähde, me haluamme sen imeytyy kuormitusta.Neljäsosa aallon muuntaja maksimoi ottama teho kuorma tietyllä taajuudella.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back