vastus verkon laskeminen

K

KamW

Guest
Ihmettelenpä vain, miten voisin laskea jännitteet on vastus verkko ar ehkä parempi vastus mesh.Minulla on paksu elokuva vastus on suuri alue.Ihmettelen, mikä on jännite levitystä pintaan.Minulla on oletettu, että on olemassa paljon solmut pinta, ja lasketaan jännitteet alkaen Kirchoff lainsäädäntöä.Mutta myös käytön matto * lab yksinkertaisiin Kirchoff laskeminen on melko vaikeaa, koska useita solmuja, ja lukumäärä yhtälöt.Onko kukaan tiedä helpompi tapa ratkaista ongelma.

Terveisin
KamW

Onko mitä teit tekemään solmuja kanssa kerääntyvät vastukset välillä.Sitten arvailla, että jännitteet kussakin solmua.Sitten askeleelta läpi solmut ja niiden keskiarvo on 4 (3 tai 2 joissakin tapauksissa) node jännitteet niiden ympärille.

Tämä tulisi ottaa muutaman rivin koodeista muutaman nested tehdä silmukoita.Jatka iteroimalla tämän tehdä silmukan, kunnes jännite on muutama valittu solmut muutosta alle arvon valitset kaikki iterointia.

Varmista, että solmujen arvot vahvistetaan ulkomaailmaan (kuten Jännitetilassa tai jauhettu) eivät ole muuttuneet aikana toistojen.

flatulent thx for your vastausta.
Unfortunatelly se oli minun vikani.En ole kysyä tarkkuus kysymykseen.Kyllä teidän tapa on erittäin hyvä.Olen käyttänyt tätä menetelmää ennen.Tällä menetelmällä voit saada tarkkuus tulosta teens ja toistojen.Additionaly jos lisäät keskiarvojen solmut ympäri naapuri solmut voitaisiin saada tarkka johtaa muutaman toistojen.
BTW olen oppinut tällä menetelmällä kuin elektroni alalla laskentamenetelmiin.Olen unohtanut nimet tämän menetelmiä.Tiedätkö nimiä.Muistaakseni se oli ihmisten nimiä.
Mutta palata minun quesion
Minun ongelmani on, että minun on pakko ratkaista, että mesh.Olen laskea jännitteet ja nykyisten lisäksi kuin paksu elokuva olen RC piiri (täsmälleen RQ), joiden jyvien ja kaulaa, ja olen laskea yhteensä impedanssi.Joten minun täytyy löytää tapa, miten laskea sitä.
Varsinkin, jos on olemassa jokin tapa vähentää matriisin dimmensions.terveisin
KamW

Virallinen nimi, menetelmässä sana rentoutumiseen.Niin pitkälle kuin todellinen ongelma, sinun pitäisi saada joukko yhtälöitä, että kun otetaan ratkaiseva muodossa ratkaisu ovat enimmäkseen nolla elementtien arvot.Uskon, että tämä on harva matriisi ja on standardimenetelmiä (jota en ole knowledgable of) liuosta.

Onko jokin keino vähentää ongelman pienempi yksi ottaa koko järjestelmän korvattava järjestelmällä samanlaisia osajärjestelmien?Näin voit wrap silmän ympärillä itselleen niin, että alkuun solmut olivat samoja kuin alhaalta maita ja vasemmalle kuin sama oikeita ja sinun olisi täydellinen sarja yhtälöt ole riippuvainen ulkomaailmasta.

Kun ajattelu enemmän, voit käyttää temppu, jota käytetään siirtojohdot ja jousille kahden sataman verkoissa?Voit hyödyntää sitä, että panos impedanssi ensimmäisen estää muiden lastaus se on yhtä suuri kuin muiden lastaus sitä.

Päädytään siihen, toiminto, joka on puoli tolppia.Tämä tarkoittaa sitä, että taajuusvaste laskee 3 dB per oktaavi.Tämä jaettu RC Verkon käyttö signaalinkäsittelyssä.

Olisi erittäin mukavat on sama solmut - kuten vanha kysymys siitä, mikä olisi resistanssi ääretön 1 ohm mesh.Minulla ei ole mukavuutta vähentää useita samansisältöisiä solmut.Aion simuloida satunnainen vaihe kerros.joten olen laskea koko net.
N N silmäkoko käyttäen standardi kirchoff oikeuden Olen n2 yhtälöt, ja noin n2 vastukset (hieman vähemmän, mutta antaa sanoa).niin käyttäen matriisien olen aprox n2 jonka n2 matriisin vastukset ja n2 1 matriisin jännitteet.Ongelmana on, että jokainen solmu riippuu vain 4 eri solmut niin suuri matriisin vastukset on paljon nollia.On käsi-kirja kirchoff oikeuden käyttöä.En tarkalleen muista, matriisi laskelma, mutta ihmettelen, jos voisin johonkin matriksit saada N n jännite matriisi, kuten erilaisia solmuja, ja jotenkin luoda asianmukainen vastus matriisi

Mukaan siirtäminen linja.kyllä olen lukenut joitakin noin siirtäminen linjat mutta minulla on ongelma muuttaa yhden dimmensional linja pinta ongelma.
Mielestäni ei ole muulla tavoin, että ratkaista koko yhtälöt.

terveisin
KamW

Oletko vaaditaan löytämään ratkaisun käsin?Kaksi CAD menetelmiä tehdä verkko-ja suoritat SPICE simulointi.Toinen on saada joukko yhtälöitä ja käyttää ohjelmaa kuten Matlab löytää ratkaisuja.

Epäilen, että voit käyttää tavallista tietokoneen ohjelma tuottaa yhtälöt ja tallentaa ne yhdeksi tiedostoksi, että suoritat kautta Matlab tai tuottaa net luettelo SPICE.

No tietenkin en aio laskea verkko ratkaisu käsin.Aion käyttää matto * lab.Se voisi tehdä paljon dataa.Pelkään kuitenkin, että aion löysä valvonnan tietoja.Especialy kanssa jännite matriisi (n2 1 sijasta intuitiivinen n N), on vaikea vianjäljitykseen tietoja.
Ja luulen, että olette oikeassa.Jos ei toinen ratkaisu Olen kirjoittaa asianmukainen ohjelmisto tuottaa tallentamaan tietoja ja saada tuloksia.

terveisin
KamW

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back