Verilog ongelma: default tapauksessa asettaa signaalin xxxx

D

davyzhu

Guest
Hei kaikki,

Olen aina saanut ihmiset haluavat lisätä default sivuliikkeen kuten alla:
Koodi:

tapauksessa (sivuliike)

...
...

[kaikki mahdolliset sivuliikkeen]

...
...

default: signaali = 8'bx;

Ei hätää, simulaattori-ja syntetisaattori ovat molemmat tyytyväisiä X. aikana simulointi, X tarkoittaa "tuntematon valtio", ja auttaa sinua kiinni vikoja.Synteesin aikana, X tarkoittaa "ei kiinnosta", ja imeytyy aikana logiikka optimointiehdotuksen.Mennä eteenpäin ja käyttää X, se on erittäin hyödyllistä.

Minun hankkeita, otan erilaisia tietoja bussien X aikana toimettomana toteaa.ModelSim Näyttää X punaista väriä.Että paljon selvennetään tiedot putkistot, auttaa minua havainnollistaa tiedonkulun ja saaliiden vikoja, kuten tietojen lukeminen väärään aikaan.

riippuu systhesis työkalu.Joissakin tapauksissa systhesis työkalu ajatella "X" "dont care".x on hyödyllinen jäljittämisestä.

Olen haluaa selvennystä täällä!

Onko joskus tai aina, että synteesi välineitä käsitellä "X" ei ole väliä?

-B

Hi echo47,

Nice to meet you again!

Sanoit "Olen hankkeita, otan erilaisia tietoja bussien X aikana toimettomana toteaa. ModelSim Näyttää X punaista väriä."

Mitä tarkoitat juuri määrittää tietojen linja-X ja tehdä valvonnan linja oma logiikka 0 / 1, on se oikea?

Ystävällisin terveisin,
Davy

Itse asiassa, et voi saavutti kaikki mahdollinen.Esimerkiksi 2-bittinen tapauksessa varible, voit ajatella 00 01 10 11 on kaikki mahdollista.Mutta oletko ajatellut 2'bZ0 tai 2'b1Z.

Hi davyzhu.Kyllä, olen ohjaussignaalit ovat aina 0 tai 1 ja koskaan X. Kuten lukeminen ja kirjoittaminen tavallisen SRAM, osoite ja tiedot bussit ovat aina "ei kiinnosta", mutta lukemisen ja kirjoittamisen avulla on aina voimassa.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back