VGA näyttö isompi näyttö

A

asong

Guest
Hei kaikki. Olen parhaillaan VGA ohjain Spartan 3E. Löysin joitakin oppikirjan kanssa esimerkiksi koodin siihen. Se on hyvin yksinkertainen, yksinkertaisesti pikselin laskurit ja tavaraa luoda vaakasuoran synkronoinnin, Vsync ja RGB vain yhdet arvo. Se kaikki syntetisoi ja voisin luoda hieman tiedosto-ja ohjelma FPGA. Kuitenkin, kun kytken vga kaapeli ja yritä saada tyhjä valkokangas, monitori näyttää taajuus alueen ulkopuolella. Esimerkiksi koodi on suunniteltu näyttämään 640x480 kanssa kokonaismäärä pikseliä (kuten vasen / ylä, oikea / ylä ja ylipäätänsä pikseliä) 800x525. ja se oli suunniteltu 60 Hz, jossa kaikki kokoontuivat olla 25MHz, puoli taajuus kelloa S3E. Monitori oli 15''LCD, yritin kanssa 13''tuumainen CRT mutta mitään ei näy. Mielestäni se taajuus ongelma uudelleen. Onko minun täytyy löytää pieni näyttö tai minun täytyy tehdä jotain koodi näyttää värit ruudulla isompi kuin 640x480? Paljon kiitoksia

Oletko tarkistanut runko ja linja korko te tuotte oskilloskoopilla? Keith

Anteeksi olen uusi FPGA, miten minun pitäisi tarkistaa, että? [Size = 2] [color = # 999999] Lisätty jälkeen 14 minuuttia: [/color] [/size] koodilla Katson juuri nyt. Jokaisessa posedge on 25MHz kello, vaaka laskea kerrallaan 1, kunnes se saavuttaa 799. Vertical laskea myös askelin 1, kunnes se saavuttaa 524. Eikö Vertical Count vain lisäys, kun vaaka määrä on saavuttaa 799?

Oletan sinulla simulaattori katsoa mitä koodi tekee - että olisi ensimmäinen paikka tarkistaa. Muuten todella laittaa oskilloskooppi olevista signaaleista ja tarkista, että signaalit näyttävät oikeilta. Mutta kyllä, sinun pitäisi vain lisäys oman linjan laskuri (pystysuora) Kun olet suorittanut rivi (vaaka). Keith.

vertikaalinen laskuri logiikka on väärä tarkistaa tämän VHDL koodi VGA Sync sukupolven (esimerkiksi koodin nopea prototyyppien digitaalisten järjestelmien)
Code:
 kirjasto IEEE; KÄYTTÖ IEEE.STD_LOGIC_1164.ALL, käyttö IEEE.STD_LOGIC_ARITH.ALL, käyttö IEEE.STD_LOGIC_UNSIGNED.ALL; ENTITY VGA_SYNC on portti (clock_25MHz, punainen, vihreä, sininen: IN STD_LOGIC; red_out, green_out, blue_out: OUT STD_LOGIC; horiz_sync_out, vert_sync_out: OUT STD_LOGIC; pixel_row, pixel_column: OUT std_logic_vector (9 downto 0)); END VGA_SYNC; ARKKITEHTUURI OF VGA_SYNC IS SIGNAL horiz_sync, vert_sync: STD_LOGIC; SIGNAL video_on, video_on_v, video_on_h: STD_LOGIC; SIGNAL h_count, v_count: std_logic_vector (9 downto 0); BEGIN - video_on on korkea vain RGB tiedot näytetään video_on

hi asong Suunnittelin vga ohjain Spartan 3e ja testasi sitä tässä on koodi voit vapaasti kysyä minulta mitään hämmentävää kohta

ok, jos en sitä microblaze prosessori ll i olla vaativat koodin että??? jos niin millä kielellä???

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back