Virheiden määrä AWGN: miksi keskiarvo = 0, varianssi = o / 2?

M

mazdaspring

Guest
Yritän ymmärtää, miten Matlab on virhemäärä AWGN. Olen kuitenkin epäselvää joissakin osissa alla. 1 Miksi keskiarvo on 0 ja miksi varianssi = No / 2 Missä ne ovat peräisin? Onko teoria vai mitä? Ja minun on lisättävä kohinaa signaaliin. Mikä on kohina yhtälö teoriassa ja miten kirjoitat melua yhtälö Matlabissa. Kiitos.

AWGN on lisäaine valkoista Gaussin kohinaa. Sen keskiarvo on nolla mukaan Gaussin käyrään. Ei / 2 on melun voima En ole varma todellinen merkitys nro / 2, mutta uskon voiman todellinen signaali leviää negatiivisia ja positiivisia taajuus. Joten, ei / 2 tarkoittaa kaksipuolinen voiman spektritiheyden. Vuonna Matab, toiminto randn käytetään tuottamaan Gaussin jakautunut satunnainen arvo on nolla keskiarvo ja yksikkö varianssi

Vuonna Matab, toiminto randn käytetään tuottamaan Gaussin jakautunut satunnainen arvo on nolla keskiarvo ja yksikkö varianssi
Kiitos paljon. Se on aivan selvää minulle. Voitko selittää minulle lisää kiitos. mitä eroa rand ja randn? Joten kun en Matlab varten AWGN olen käyttänyt randn sijaan rand? Myös ... näen ihmisten koodia .... niiden melu Matlab on 1 / (squareroot2 x [rand (1, N) + j randn (1, N)]), jossa on tämä tuli? ja miksi [] .... reaaliarvo käyttää rand ja kuvitteellinen käyttää randn? Kiitos paljon etukäteen.

Toiminto rand käytetään tuottamaan tasaisesti jaettavalla satunnainen arvot taas toiminto randn on Gaussian-jakautunut satunnainen arvoja. Mielestäni tämä termi [rand (1, N) + j randn (1, N)]) on monimutkainen Gaussian satunnainen arvon niin varianssi (saatat ajatella sitä voimaa) sen on sama kuin 2 MATLAB, voit helposti tarkistaa varianssi muuttujan XX = randn (1, N) kirjoittamalla var (x) jos n on iso, var (X) on aprrox. 1 ja sitten voit vielä tarkistaa var (x + y) = 2, jossa X = randn (1, N) ja Y = randn (1, N) normalisoida energia [rand (1, N) + j randn (1 , N)]) 1, me yksinkertaisesti moninkertaistuvat 1/sqrt (2) Toivottavasti tämä auttaa

randn tuottaa kaikki positiivisia lukuja. Joten se ei voi olla 0 tarkoita. lisätä awgn jotta signaalin, käytä awgn (signaali, SNR), tai, lisää tämä: r = + (ba) .* randia (100,1);

Voitteko kertoa minulle lisää kiitos. mitä eroa rand ja randn?
Ero koskee jakaumat satunnaismuuttujien syntyy näitä toimintoja. rand () generoi satunnaisia ​​elementtejä yksikkö jakelu taas randn () kanssa normaalijakaumaa.

randn tuottaa kaikki positiivisia lukuja. Joten se ei voi olla 0 tarkoita. lisätä awgn jotta signaalin, käytä awgn (signaali, SNR), tai, lisää tämä: r = + (ba) .* randia (100,1)
Mikä on ja b? Muuten, kiitos teille kaikille. Ymmärrän sen nyt noin Rand randn

Ystäväsi voivat kertoa minulle, mitä on reaaliarvoinen Gaussin käyrään melua??. ja miten se voidaan tuottaa

Hei kepponen Sano haluat lisätä gaussain seuraaviin 10 bittiä BPSK moduloitu tietojen ModulatedData = randInt (1,10, [1 0]); ja Say EbNo = 4dB Näin voit laskea Real ja IMG osa melu EbNo_lin = 10. ^ (EbNo/10);% Laske lineaarinen arvon EbNo Ei = 1/EbNo_lin;% Laske Noise Teho Olettaen EB = 1 NI = sqrt (nro / 2) * randn (1 pituus (ModulatedData)); NQ = sqrt (nro / 2) * randn (1, length (ModulatedData)), n = Ni + j * NQ;% Generate monimutkainen AWGN

No on melua tehotiheys yli BW B, ja koska melu spektri on + ve ja-ve taajuuksilla amplitudi on nro / 2 kaksipuolinen spektrin. Nollakeskiarvoista tulee siitä, että kaikki melu näytteet ovat riippumattomia ja koko melu signaali korreloimattomia, niin melu signaali ei ole puolueellinen eikä sen + tai - amplitudit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back