VNA: tarkkuus ilman kalibrointia pakki

I

imett

Guest
Hei kaikille, tiedän että VNA (meidän on E5071 Agilentin) kalibrointi tarvitaan, mutta sfortunatly minulla ei ole kit (Agilent eivät tarjoa sitä VNA!), Minun toimenpide on edelleen hyvä? Mikä epävarmuudesta? Olen ostaa absolutly kalibrointi pakki? Kiitos etukäteen Matteo

Ei ilman kalibrointia mittaustarkkuus on pienempi, mutta silti melko hyvä. Se kaikki riippuu suorituskykyä VNA kuten satamasta eristys ja portti heijastusvaimennus. Voit tarkistaa, että itse. Yleensä Datalehdet todetaan myös sekä kalibroitu ja kalibroimattoman suorituskykyä. Useimmissa sovelluksissa ei tarvitse kalibroida tarkkuutta. Mutta voit auttaa itseäsi tekemällä kalibrointi pakki itse. Solder lyhyt liitin: oma lyhyt, jätä liitin auki (ilman nastoja tietenkin estää säteily): avoimet ja käyttää 50 ohmin irtisanominen kuorman. Tiedän, että se ei ole täydellinen, ja sinulla ei ole hyvä määritelmä teidän calkit, mutta ainakin saat eroon kaapelin tappioiden ja viive. Vain käyttää mitä tahansa SOLT calkit, joka muistuttaa sinun ja virhe vähennetään toisen suuruusluokkaa. Hyödyllisiä?

Kanssa ulos kalibrointi mittausta on merkityksetön. vain roskakoriin

Matteo unohtaa tarkkuuden ilman kalibrointia, varsinkin jos taajuus on Gigahertsitaajuuden. S parametrien mittaukset ovat aina tarkoitetun mittauksen tasossa (joka on määritelty kalibrointi). Yhdyn Radiohead vain jos mittaat lisäyksen tai heijastusvaimennus. Voit rakentaa kotitekoisia CAL pakki, ehdottivat Radiohead hakemaan tarkkuutta, mutta TAAJ (alle 1 GHz). Jos DUT on SMD komponentti, voit rakentaa joukko PCB tehdä TRL kalibrointi hyvällä tarkkuudella hyvin alhaisin kustannuksin (tarkista Agilent verkkosivut sovellus liittyviä muistiinpanoja TRL). Toivottavasti se auttaa. Mazz

Kuten muut mainitsivat, sillä matalien taajuuksien (~ 1 GHz) voit tehdä oman Lyhyt, Open, kautta ja Load, tavallisilla SMA. Eniten rajoitettu taajuus kaikki nämä 4 tekijät on Load elementti, koska sinulla ei ole erityisiä volyymi-tyypin vastukset (erittäin matala loisinduktanssin), jota Agilent. Voit tehdä temppu täällä minimoida loisinduktanssin oman Load, asettamalla kolme 150 ohmia SMD vastukset (0402) rinnakkain, ja juottaa ne huolellisesti keskusvarastosta pin SMA maahan 120 asteen. Puhtaalla juottamalla onnistuin pääsemään 2.5GHz vastaavaa kalibrointia.

Se on tulossa mielenkiintoinen keskustelu. Rinnakkainen SMD vastus on hyvä käytäntö, mutta tavoittaa 2.5GHz sinun täytyy harkita myös raaka malli (C0 & L0 ainakin) avoimen ja lyhyitä, että on vaikea saada. Väitettä siitä? TRL (olen tehnyt muutamia erittäin hyviä tuloksia jopa 3 GHz tavallisella PCB tecnology) on melko halpa, vaikka on kapea, ja en tiedä, jos se tukee E5071. Voit siirtyä vaikeuksien vuoksi tarkkaa kuorman / lyhyt / avoin samanlaisiin TX linjat. Mazz

Saat TRL kalibrointi, voit rakentaa erilaisia ​​viivelinjat eri kaistoilla. Se on ok, jos voit hallita vaiheviiveen tietyllä alueella, esim. 30 ~ 150 astetta. Joten TRL ei ole kapea kaista tekniikkaa. TRL voi olla tarkempi kuin SLOT, erityisesti korkean taajuuden. Ja tärkein, se on vähemmän riippuvainen tarkkuudesta 50 ohmin kuormaan.

wangyufn, olet oikeassa, TRL on sen maksimi tarkkuus Freq jossa linjan ja läpi on 90 astetta. varmasti on kapeakaistainen suhteen SOLT, varsinkin jos haluat mennä alas freq. Mazz

Olen samaa mieltä teidän kanssanne, että on erittäin hyvä tarkkuus GHz, sinulla pitäisi olla mukava ja kunnollinen kalibrointi pakki. * Vuonna coax tämä saa sinut täysin tarkka mittaus loppuun puolista kaapeleita. Mutta miten te suhtaudutte vaikutus liittimiä? * Siksi TRL kalibrointi on parempi, tämä avulla voit tehdä tarkan mittauksen SMD komponenttien avulla. Pointtini oli se, että monissa tapauksissa ei tarvitse 0,01 dB tarkkuudella, että voit saada. Varten väliinkytkemisvaimennus tämä ei usein ole merkitystä, koska vaikutus liittimiä ja muita siirtymiä themself ovat kertaluokkaa suurempi. Paluun tappio se vain muuttaa vaihe teidän heijastusvaimennus, mutta mikä sinua kiinnostaa eniten on suuruusluokkaa oikea? Joten kyllä ​​samaa mieltä, että suorituskyky ei ole täydellinen, mutta on riittävän hyvä useimmissa tapauksissa. Sinun täytyy vain tietää, mitä olet tekemässä ja onko sinun täydellinen mittauksia tai ei.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back