Voinko käyttää Satunnaiset muuttujien Cadence ADE?

T

terryssw

Guest
Sellaisena nimeltä.Esimerkiksi, haluan simuloida suorituskykyä ihanteellinen vastus ja vastuksen seuraa Gaussin jakauman (Haluan vain omavalvonta keskihajonta R, eikä prosessin parametrit).Olen siis vain antaa aritbrary muuttuja R0 on kaavamainen, ja voin asettaa tämän R0 kuin satunnaisesti ADE (Analog Design Environment)-liitäntä?Koska tiedän, voin vain kirjoittaa deterministinen arvo ADE.Thanks for all of your auttaa etukäteen.

Jos et voi esimerkiksi luoda tiedoston satunnaisia arvoja ja sitten lähde niitä tulee ADE?

Voit käyttää monte-carlo vaihtoehto, mutta se toimii vain mauste netlist esikäsittely sisällä Spectre.Siten kuluessa ADE et voinut laukaista erilaisia monte-carlo toimii.Uskon ADE ei ole rakennettu satunnainen yhtenäistä / Gaussin lähde.Mutta sinun pitäisi pystyä rakennustöitä ammattitaidolla.

Luultavasti minun ei tarvitse ajaa Monte Carlo-analyysi (Toivon myös tehdä niin).Onko olemassa jonkinlainen asettaa satunnaisvaihtelua on R0, käytä parameteric analyysin suorittaa sen monta kertaa?Lisätään 1 minuuttia:Teddykarhu kirjoitti:

Jos et voi esimerkiksi luoda tiedoston satunnaisia arvoja ja sitten lähde niitä tulee ADE?

Dam ...Sait minut ajattelua.

En tiedä, jos voit tehdä sen.
Oikea tapa olisi käyttää Montecarlo - jos voit.Sinun olisi prosessin vaihtelua mallin tiedosto siihen.
Lisäksi voit kokeilla asettaa R muuttujana ja sitten käyttää optimointityökalu - siellä voit asettaa min, max, Start arvoja jne.
Optimointi on mielestäni yksinkertaisin tapa.Voit määrittää tavoitteen (eli nykyinen kautta resistor0 ja suorittaa sen. Se on helppoa, mutta Montecarlo on parempi

Toinen tapa olisi luoda oman mallin, joka tekisi niin.
Valitse Muokkaa-ominaisuudet ovat:
R1: Resistance = res (1k) ohmia
R2: Resistance = res (2k) ohmia
Luo ~ / malleja / myFunction.s tiedosto, joiden sisältö:
FUNCTION res (r) = R * (1 (lämpötila-25) *. 01)
säädetty lämpötila = 125
Simuloinnissa ikkunassa:
Setup Ympäristö Init File = ~ / malleja / MyFunction (jätä pois. S) - Mielestäni se toimii CD 4.3!!
Simulaattori tulos olisi osoitettava: R1 = 2k ja R2 = 4k

Tämän pitäisi toimia anna sanoa analoginen lib vastus.

Onnea

Hi Teddy:
Olen myös todella haluavat käyttää Monte Carlo-analyysi (Oikeastaan kaikki analyysi voidaan tehdä tarkoituksena on ok), mutta se vaikuttaa vain satunnaisesti muuttujat, joita prosessi.Haluan olla satunnaisia muuttujia, jotka on määritelty käyttäjä.Esimerkiksi, haluan tilastollinen simuloida vaikutus FPC offset minun järjestelmän suorituskykyyn.Jos voin käyttää tätä menetelmää, voin esittää yksinkertaisen jännitteen lähde virtuaalinen perusteena "ihanne" FPC, ja asettaa satunnaismuuttuja on jännitelähde, siinä kaikki.Tämä on hyvin yksinkertainen ja säästää paljon suunnittelua ja laskennan ajan.

Kuitenkin tällä hetkellä ainoa lähestymistapoja on pikemminkin rakentaa koko FPC (moniin transistorit), tee Monte Carlo simulointi jäljitellä yhteensopimattomuus on transistorit (joka on määritelty prosessi vain, ei itse).Myös tällä tavoin myös minä tiedä, kuinka monta Sigma (offset) riittää minun sovelluksiin.Furhtermore, monet suunnittelun ja simuloinnin aika envoloved, joka on melko kallista.Teddykarhu kirjoitti:Toinen tapa olisi luoda oman mallin, joka tekisi niin.

Valitse Muokkaa-ominaisuudet ovat:

R1: Resistance = res (1k) ohmia

R2: Resistance = res (2k) ohmia

Luo ~ / malleja / myFunction.s tiedosto, joiden sisältö:

FUNCTION res (r) = R * (1 (lämpötila-25) *. 01)

säädetty lämpötila = 125

Simuloinnissa ikkunassa:

Setup Ympäristö Init File = ~ / malleja / MyFunction (jätä pois. S) - Mielestäni se toimii CD 4.3!!

Simulaattori tulos olisi osoitettava: R1 = 2k ja R2 = 4kTämän pitäisi toimia anna sanoa analoginen lib vastus.Onnea

kuten toiminnolla voit laittaa mitä haluat - (En ole varma, mutta mielestäni se on 3 §: ASE käsikirja) ks siellä.

Simulaattoritestejä kielellä joitakin satunnaisia komennot kuten Gauss (vielä tiedä - tutkimaan käsikirja)
mutta uskon sinun on suoritettava MC tämä.
Toisin sanoen - Voit määrittää vastus (tai muu laite) toimii mallina kuin haluat.

Toinen tapa olisi käyttää VerilogA - jos on RND toiminto.Mutta en ole varma, jos voit käyttää sitä ilman uudelleen netlisting ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back