Voit etsiä desimaalin vuodesta heksadesimaaliluku

J

Joyhtidas

Guest
Hei ... Minun täytyy muuntaa heksadesimaaliarvot tallennettu matriisi desimaaliarvot. Esim: Array [0] = '1 '; Array [1] =' F '; Array [2] = '4', tulos minun täytyy saada on 500 ja yhden kokonaisluvun ..... Pls ehdottaa muutamia ideoita muuttaa tätä ... Thanks das ..

Vuonna pseudokoodi
Code:
 decimal_vale = Array [0] * 16 * 16 + Array [1] * 16 + Array [2] decimal_vale = (1 * 16 * 16) + (15 * 16) + (4) = 500

vuonna 8086 mikroprosessori lab olimme tehneet näitä kokeiluja. En tiedä, jos se auttaa sinua vai ei. Olen vain antaa idean, miten muuntaa hex ja desimaaliluku. 1> jakaa hex kanssa hex vastaa 100 desimaalilukuna. Silloin osamäärä on 100 s paikka desimaali. 2> sitten jakaa muistutuksen 0A vastaa 10 desimaalilukuna. Silloin saat useita 10s ja se on 10 s paikka desimaali. Tällöin muistutus tulee yksiköiden desimaali. 3> nyt sait kolme numeroa desimaalin vastaava 8bit hex arvo. Sitten sopivalla siirtämällä järjestää numerot ja nyt se on vastaavia desimaali ja hex.

Code:
 decimal_vale = Array [0] * 16 * 16 + Array [1] * 16 + Array [2]
jos Array kuljettaa char ('1 '), ei ole kokonaisluku (1), voit muokata yllä hieman:
Code:
 decimal_vale = (Array [0] - '0 ')

En voinut teidän vaatimus kaveri. Voitko lähettää sen vielä kerran? Terveisin, Jerin.

Hei kaikki, olen tehnyt koodi samanlainen kuin milliwood selitetty "decimal_vale = Array [0] * 16 * 16 + Array [1] * 16 + Array [2]" ..... Mutta se pätee vain tunnettu alkioiden lukumäärän .... Eli muutetaan ja laita se yksi silmukka, se toimii hienosti ... Ystävät ... Kiitos vastauksista .... Mitä tulee Das

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back