Voitko käyttää FR4 laminaatin L-kaista (1-2GHz)?

E

elec350

Guest
Hi RF Mans! Kerro mielipiteesi käyttämisestä FR4 laminaatin L-kaista (1-2GHz)? Voi se aiheuttaa ongelmia? Olen suunnitellut PLL joka kattaa taajuudet L-yhtye ja käyttää FR4 sen toteuttamiseksi, mutta se ei toimi kunnolla. Olen harkinnut useita todennäköisiä ongelmia, mutta se on ongelma vielä. Voi käyttää FR4 aiheuttaa ongelman?

Ei yleensä. Sinulla on muutamia muita tappioita, pitäisi olla ongelma vain korkeilla Q Planar rakenteita. Useimmat 2,4 GHz laitteiden, WLAN, Bluetooth, mitä käytät FR4, luulen.

Olen samaa mieltä, yksinkertaisiin rakenteisiin voit FR4 jopa ~ 4 GHz. Mutta silti täytyy olla hyvin varovainen Hallituksen layout sääntöjä! Tarvitset 50 ohmin linjat, hyvä maataso, erinomainen kondensaattori ohi jne.

Mutta silti täytyy olla hyvin varovainen Hallituksen layout säännöt!
Ehdottomasti! Tämä ei ole erityisesti FR4, mutta todennäköisesti ongelma, kun suunnittelu epäonnistuu.

Hello FVM kirjoitti:
Teillä on jonkin verran ylimääräisiä tappioita, pitäisi olla ongelma vain korkeilla Q Planar rakenteita.
Voisitko selittää enemmän?

Tärkein käyttörajoitus FR4 materiaaleja MW alue taajuuksilla on korkea aineellisesta vahingosta. Jos sinun täytyy suunnitella pienihäviöinen (niin korkea Q) Planar jaettu piireihin (kytkimet, resonaattorit ...) tämän aineen ei tehokkaimpien. Sovelluksissa, joissa käytät pientä pituus voimalinjat (esim. kännykkä) edullisia Tämän materiaalin keskeinen piirre. Toivottavasti se auttaa. Mazz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back