Yksinkertainen ajastin suunnittelun etsii apua

Voinko käyttää 555 tai 556 on helppo luoda satunnaisesti ajastin välein?Haluaisin kertaa väliin 15 ja 75 minuuttia.Onko tämä mahdollista näiden ajastinta?

hi chien_fu

kyllä u voidaan käyttää 555 tai 556 on jo pitkään
mutta se on parempi meille jakajan jälkeen 555 (kuten 4017)

tämä
Anteeksi, mutta sinun täytyy kirjautua nähdäksesi tämän liitteen

chien_fu kirjoitti:

Voinko käyttää 555 tai 556 on helppo luoda satunnaisesti ajastin välein?
Haluaisin kertaa väliin 15 ja 75 minuuttia.
Onko tämä mahdollista näiden ajastinta?

Thanks for the help guys,
Joten, löysin tämän kaavamaisen, joka ei käytä PIC: http://www.zen22142.zen.co.uk/Circuits/Timing/5_30timer.htm

Olisiko tämä antaa minulle mitä etsin, jos kaavittu vaatimus yhden hetkellinen painiketta ja meni pyörivä kytkin?

Lisäksi löysin LM122 kansallisten semi. Http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/nationalsemiconductor/DS007768.PDF

Voin helppo käyttää?Ja jos, niin ... miten ...?
Kiitos vielä kerran.

Tarvitset kaksi ajastinta tehdä sitä: joka antaa sinulle moottori ajoissa, 1s, muista, joka antaa sinulle välein.Kaksi 555 ajastimet tai 556 tekee temppu.

Kyllä, sellainen asia olet kuvaavat vaatii jonkin verran älykkäitä siru.
Luulen PIC10Fxx tai 12Fxx voisi tepsiä.
Yksi I / O-linjaa PIC käytetään valtaa moottorin avulla transistori, ja toisessa I / O-tarvittaisiin järkevää vaihtaa sulkemista.Siitä lähtien, kaikki ohjelmisto, joka on suhteellisen yksinkertainen, muuten.
En voi auttaa tässä asiassa.

Mikä on "line taso"?
Moottori on 3VDC on 5VDC niin antaa se, että.

Tee piiri antaa ajastettu pulssien jälkeen lisätään transistori tai kaksi lisätä nykyisestä riittävän korkea teho moottori.

C

chien_fu

Guest
Etsin apua suunnittelussa seuraavat piiri.Olen tehnyt muutaman harrastuksen tason piirit perustuvat PIC 16F877 / 84 ja vastaa tämän tarvinnee jotain tämänsuuntaista.

Toiminnallinen tavoite kuvaus:
Tärisevä moottori, joka antaa nopean sykkeen (<1sec) kaikki 15, 30 tai 45 minuuttia.Etsin yhden hetkellisen-painike, joka ohjaa piirin ON / OFF sekä väli.IE.Paina näppäintä kerran, piiri kytkeytyy päälle ja väli on asetettu 15 min.Push uudelleen, aika muuttuu 30 min.ja jälleen 45 min välein.

Se on 3-5V DC-moottori, ja olen olettaen voin ajaa sitä linjaa tasolla.Kuten näette minulla ei ole paljon tietoa ympärillä vielä, ja pyydän apua voin saada.
Kiitoksia paljon!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back