yksinkertainen anturi touch ongelma

L

lonerpl

Guest
Hei, olen yrittänyt rakentaa projektin sivusto: [url = http://elm-chan.org/works/capsens/report_e.html] ELM - Simple Touch Sensor [/url] (kopioi ja liitä se manuaalisesti, jos on ongelmia avata sivuston) Minulla on ongelma, koska en tiedä mitä arvoa kondensaattorin Cx olisi? (oikealla ylhäällä kuva) Mielestäni se liittyy koko pinta-touch alueen. Kun kosketat "nappi", me lisätä hieman kapasitiivisen (1-10PF) ja automaattisesti muutamme RC aikaa. Miten voin ratkaista tämän ongelman ilman oskilloskooppi? Ja toinen kysymys: voinko rakentaa laite on 1 MHz? Muutin OCR0A = 1000000UL / 1024/75, niin arvo OCR0A on sama kuin 8 MHz. kiitos

Cx on edustus kapasitanssi aikana luodun touch. Se ei ole olemassa fyysinen komponentti. Ymmärrän, ettet välitä todellista aikaa, et kalibrointi ajaa saada viite käsittelyssä, ja kuin Interpoloi uudelleen ja uudelleen, ja vertaa.

Te voidaan mitata kapasitanssi joidenkin multimeeri mikäli se voi havaita-arvo on välillä 0 .. 200pF. Arvioin kondensaattorin arvo noin 10-15pF ja muutos arvo 1.5pF max. Voit ratkaista ongelman ilman oskilloskoopin toimenpiteittäin kertaa. Jos valitset liian iso R niin aika on hyvin pitkä, otat jonkin mielekästä aikaa kiertää 500-1000 kellojakson ajan, joka johtaa ajan touch ~ 50-100 laskee delta. Älä unohda laittaa eriste päälle elektrodit - muutoin ei toimi.

En voi ymmärtää, miten kalibrointi ajaa? Joten minun on käytettävä kondensaattoreita "nappi" piirin vai ei? Tällä piirikaavio ei ole kondensaattoreita.

luben111 antoi sinulle hyvän neuvon minä vain lisätä - tulostaa ajat mitataan LCD-tai sarjaportin saada tunteen ajan eroista ja koskematta. Näin voit pelata erilaisia ​​RC arvot elävät. Mitä minä tarkoitetaan "kalibrointi" run on maistella painiketta alussa, kun ei kosketa saada vertailuarvo, jota vasten voit verrata. Saat lisää painikkeita, kaikki painikkeet on oma arvonsa tallennetaan erikseen. Älä myöskään unohda purkaa kondensaattorin ennen jokaista näytteenottoa.

>> Tällä piirikaavio ei ole kondensaattorien Et mittaaminen kapasitanssi elektrodin ala suhteessa GND (näyttää siltä, ​​että yksi elektrodi kondensaattori mutta GND on toinen elektrodi). Mitattu kondensaattori ei näy kuvassa yksinkertaisesti koska se ei ole osa sähkökaavioissa.

>> Oletko koskaan harkinnut mTouch CSM-moduulin, että jotkut Microchipin mikro mitä monet insinöörit eivät tiedä, että jokainen Atmel siru voidaan muuntaa kapasitiivinen anturi jos sisällyttää hankkeeseen QTouch kirjasto (payfree Atmelin sivuilta). Voit saada jopa parikapasitanssin meaurements (mitata joukko XY) näppäimistön.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back